„Tajna uspeha je iskrenost, ako uspeš da je odglumiš, problem je rešen“ – govorio je Gručo Marks, koji je iskreno uspevao da zasmeje bar polovinu planete čak do sedamdesetih godina prošlog veka.
Takav odglumljeni uspeh dugoročno sa sobom nosi i ogroman rizik jer kada počneš da govoriš istinu, niko ti više ne veruje.
Ko veruje Trampu danas, izuzev što je opšti konsenzus da je nepredvidiv!? Od njegove prvobitne izjave o koroni, mi ćemo to rešiti začas, do najnovije izlazne strategije, parafraziram, umreće milion i po do dva miliona Amerikanaca, ali sa novim merama zaštite, zatvaranjem granica, zabranom kretanja i trgovine, umreće samo 150 do 200 hiljada!
Od Uskrsa bi zemlja polako trebalo da se počne vraćati u normalu!!!
Odglumljena istina o „najsmešnijem virusu“ oduzela je Srbiji dve dragocene nedelje pripreme stanovništva na anticipiranje dimenzija zaraze i moguće mere, za koje u to vreme glumatanja očito nije bila funkcionalno i materijalno spremna, ni u opremi, ni u respiratorima, ni u maskama, dezinficijensima…
Kada je vlast konsolidovala sistem u vreme vanrednog stanja, neodgovorni građani su postali glavni problem, jer neki zbilja nisu poverovali u opasnost, neki su je minimizirali ali ubedljivo najveći broj poštuje zabrane i plaši se pretnji i odmazde!
Kada pogledate uporedne mere i podatke sa susednom Hrvatskom o broju zaraženih i preminulih, sada skoro upola manje nego kod nas, a koja se uz kovid bori i sa posledicama zemljotresa i bez ovakvih represivnih mera, onda se logično upitate u čemu je kvaka i tajna njihovog uspeha? Možda u iskrenost otpočetka?
Niko, naravno, sa zrnom soli u glavi, ne dovodi u pitanje najdelotvorniji način borbe protiv koronalne pošasti – ograničenje kretanja, fizičku distancu i izolaciju…
U nekim zemljama to može bez velikih policijskih pritisaka, a u Srbiji sve mora teško do balčaka!
Samo da zdravstveni sistem izdrži, samo da korona ne uđe u bolnice i da je pod kontrolom, slušamo danima, a onda odjednom, iz vedra neba, na stotine zaraženih medicinskih radnika u bolnicama uključujući i porodilište, opreme ima dovoljno u magacinima, poslaćemo svima ravnomerno, a onda, navodno, neki referent ili ćata, nije umeo da izračuna potrebe bolnice i uputi zahtev?!
Ako je to tačno, onda je tačno da su neki medicinski radnici, kao glineni golubovi, žrtvovani, kao što ima više potvrda da je jedan upravnik bolnice zahtevao od osoblja da ne koriste maske da ne bi njima plašili bolesne…
I tako se mnoštvo nelogičnosti niže u osnovanu sumnju da se mnoge stvari kriju ili da se u nekim slučajevima zakasnelo reagovalo! Valjda zato da „spremnije“ dočekamo klimaks bolesti jer, prema izjavi dr Kona, kovid se izmakao kontroli, znači moguć je policijski čas za sve 24 sata…
U tako stvorenoj situaciji, takvim upravljanjem korono-krizom, predsednik Srbije putuje u Novi Pazar da „zauvek pokloni“ neku količinu stacionarnih i mobilnih respiratora, maski, rukavica i skafandera, kao da građanima ovog grada to ne pripada već je reč o njegovoj izuzetnoj volji da iz ličnog šteka udeli nešto i njima.
Time je delimično vratio dug sopstvenom ministru, kojeg su u „pretkovidno“ stanje satanizovali njegovi mediji kao narko-dilera a koji je ostao na njegovoj listi na predstojećim izborima te ovim „poklonom“ najdirektnije investira za neki glas tamošnjih Bošnjaka! Građani Šapca koji su zbog istih, političkih, razloga, skrajnuti da po sistem“u se i u svoje kljuse“ opremaju halu za lakše bolesnike, za sada nisu u predizbornom fokusu naprednjaka!
U istom danu, politički klon predsednika, Brnabić, bezobalno ga hvali, pokazuje slike njegove uzorne dece kao volontera i dopinguje narod o značaju jedne rijaliti televizije! Izvinite, šta je to nego čista predizborna propaganda i korišćenje državne funkcije u te svrhe! Nije slučajno što značajnu ulogu u svemu ima savetnica predsednika za medije.
Počev od toga da njena pres-služba vrši konstantni monitorning masmedija i da u najkraćem roku ustanovi šta je rečeno o predsedniku, vladi i na koji način, da se ti podaci šalju odeljenju za brze replike, botovima, koji imaju zadatak da demantuju ili blokiraju neke vesti unapred i pre nego što se pojave u štampi.
Tako je Vulin demantovao neobjavljen tekst Šutanovca u „Nedeljniku! Po tom modelu, koji je očigledno preneo Vučiću, radio je i Toni Bler! Po istom modelu marketinška firma „Nova komunikacija“ nekada u vlasništvu Nebojše Krstića a danas u prenetoj svojini njegove družbenice, Jasmine Stojanov, dobija za godišnje oglašavanje 760 hiljada evra samo od Gradske uprave Beograda, otkriva sajt „Pištaljka“!!!
Mnogo je malo iskrenosti, a mnogo puno propagande i marketinga, ali i dovoljno razloga da u vreme izolacije i slabovidi izoštre pogled!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.