Metro i „sirotinjska rešenja“ (1)

Ostavite komentar


  1. Genijalno. A sta cemo sa cinjenicom da 99% nasih ulica ima svega po jednu traku u oba pravca?

    1. Može na primer jedna od te dve trake da bude rezervisana za javni prevoz (dakle da kolovoz bude samo u jednom smeru dostupan automobilom). Tako u jednom segmentu ulice, a u sledećem segmentu isto to, samo sa izmenom smera. I tako dalje, naizmenično. Tako ulica ostaje dostupna samo za pristupni automobilski saobraćaj, a ne i za prolazni. Posledica je da se automobilski saobraćaj redukuje na meru koja ne ometa značajno brzinu kretanja autobusa.
      Mislim da je nešto nalik ovom rešenju primenjeno pre par godina u ulici King’s Street u Torontu.
      Dobar primer u Beogradu bi bila voždovačka deonica ulice Vojvode Stepe. Automobilski saobraćaj bi u principu bio preusmeren na Bulevar Oslobođenja, osim što bi automobili koji baš idu u ulicu Vojvode Stepe mogli da dođu, provozaju koju stotinu metara, i parkiraju.

  2. Postoji još jedan sistem,koristi se u Australiji gde autobus vozi po centru pa se nakači na šine sa točkovima,tera tako pa siđe na put odradi prigradski deo…..
    Sve ljudi smislili,čak i rupe na saksijama…

  3. Samo mala observecija na autorov boravak u inostranstvu jer je prerano komentarisati samo prvi deo.
    Za sam se zabezeknuo kada sma prešao iz budžetske ustanove 70tih u javno preduzeće, i shvatio da je cela firma banda lopova, en samo po naručivanju „potrošnog materijala“ nego po rasipnosti , a čak je i policija angažovana da čuva ograde javnog preduzeća jer su „majtori“ imali običaj da skupi alat prbace preko mreže pa onda odnesu kući, (jedan od razloga zašto je Surčin tako „uspešna opština“)
    Društvena imovina opljačna od rpivatnih lica posle rata je psotala „ničija“ tako da je taj manir nastavljen do dana današnjeg da se opljačka sve što se može ne samo po javnim preduzećima nego i budžeti opština graova republike
    Drug Tito je krao ali je dao i nama da krademo sve što možemo i čak da „zaradiom penziju“ dok nas je Milošević naučio da sa par godina staža „zaradiš stan“ plaćajući ga glavicom kupusa u dinarskoj protvvrensoti

  4. Karlito, jedna od tvojih boljih tema. Bas dobar osvrt na BRT sa malo sireg aspekta. BRT svakako ima svoje tehnicke i operativne karakteristike koje jelte merimo prema zeljenim kriterijumima, ali ovaj pogled je sustinski – pogotovu ako uzimamo u obzir Beograd i njegove potencijale.

    Zanimljivo je da i dalje pravimo mentalni otklon prema gradovima tzv. „treceg sveta“, dok oni mogu mnogo cemu da nas nauce u cost-benefit ponasanju. Beograd vec sigurno dve decenije kaska za mnogima od njih…

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Dragan Velikić, pisac

Danas su jedine dnevne novine koje ne uređuje podzemlje.