Metro i „sirotinjska rešenja“ (2)

Ostavite komentar


  1. Bravo za recenicu: „U uslovima u kojima automobil nije luksuz za većinu stanovnika, bolji brzinski efekat je znatno važniji.“
    Srpski narod pati od toga da ima automobil, pa kad ga i kupi onda da ima jos bolji.

    1. Ne samo srpski narod, ali da, slazem se svakako. Homo Sapiens generalno voli automobil. I ne krivim ga :). Medjutim, vaznije od „patnje“ za automobilom je i da je ovo sredstvo trenutno mozda ako ne podjednako povoljno kao i npr. autobus u smislu potrosnje vremena/novca, onda mozda tek malo nepovoljnije. To malo svakako nije dovoljan PUSH, pre svega na nivou ukljucenosti i obrazovanja prosecnog putnika Beograda. Ne znam da li Dusane koristis beogradski javni prevoz, ali ako da, mislim da ces se sloziti da su mu indikatori funkcionisanja cak na prvi pogled jezivi. Ne bih bas da kazem da „ovako nije bilo nikad“, ali sistem je prepusten potpunoj entropiji. Tako da u takvim uslovima, automobil je cak mozda i sasvim logican mode choice za prosecnog svakodnevnog oscilirajuceg putnika.

      Mislim da je ovaj Karlitov tekst o BRTu bas pravi ubod. Ovde se bas slabo prica o tome. Ili 17 tube linija ili propast 🙂

      1. Koristio sam ga ali ga vise ne koristim jer vise ne zivim u Beogradu. Ali da, ima mnogo toga sto se ne radi kako treba. Kod nas se slabo pitaju oni koji bi najvise trebali da daju ulaznih informacija, a to su gradjani. Mnogo linija se prepravlja kako se stigne, autobusi nisu u najboljem stanju, tramvajski saobracaj nema nikakvo prvenstvo prolaza pa mi je od NBG do Saobracajnog Fakulteta bilo brze da promenim 3 autobuske linije nego da sednem na tramvaj broj 9 i da direktno dodjem do fakulteta. U Srbiji je percepcija da je javni prevoz za sirotinju bas zbog toga sto ume da bude prljav, i obicno prenatrpan. Da ne pricamo o redu voznje koji se cesto ne postuje i da nekad autobusi ni ne staju na stanice iz nekog razloga.

  2. Valaj pomenuti da je prvi Bus Rapid Transit otvoren davne 1974 u Brazilu, u Curitibi (Parana).

  3. Beograd bi mogao i rečni transport da aktivira. Ako bi gradskimoci uspeli nekako da sklone batem dva nskarsdna splava sa obale.

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ana Ćurčin, muzičarka

Danas predstavlja pokušaj objektivnosti i relavantnosti prema nekakvoj istini koja bi trebalo da bude jedna vodilja kada je žurnalistika u pitanju.