Radovi na rekonstrukciji železničkog stajališta „Vukov spomenik“ trajaće sedamdeset dve nedelje, a otpočeli su pre izvesnog vremena.
Stajalište „Vukov spomenik“, međutim, i dalje je otvoreno za putnike jer su u preduzeću Infrastrukture železnice Srbije procenili kako glumljenje pripremnih radova ne utiče na železnički saobraćaj i sigurnost putnika, dok bi eventualno zatvaranje najvažnije podzemne železničke stanice u gradu usred predizborne kampanje moglo uticati na to da maskota izvođača radova, lista „Aleksandar Vučić – ukrali smo Đinđićev slogan“, izgubi nekoliko procenata na izborima.
Ovako je najbolje – deluje kao da se nešto radi, zapravo se ništa ne radi, a počeće da se radi onog trenutka kada to ne bude moglo negativno da utiče na rezultat na izborima, što nije u decembru, ne, ne, već na proleće, kada su izbori za beogradske opštine.
Dotad će se nešto kao raditi, vozovi će stajati i polaziti, putnici će se spuštati i podizati, a pravi radovi će započeti, dakle, tek na leto 2024, od kada će zapravo početi da traje rok od sedamdeset dve nedelje za završetak radova.
Osim, naravno, ako ne bude vanrednih izbora, kao što će ih verovatno biti. U tom slučaju, kako se zatvaranje stajališta „Vukov spomenik“ ne bi negativno odrazilo na rezultate na izborima liste „Aleksandar Vučić – i dalje sam predsednik – i opet nešto krademo, a šta, neka to bude iznenađenje“, preduzeće Infrastrukture železnice Srbije doneće odluku kako pripremni radovi ne utiču na bezbednost stanica, vozova, putnika, đubreta i pacova, što znači da stanica može još neko vreme biti otvorena.
Pa onda mogu da počnu pravi radovi.
Koji će trajati sedamdeset dve nedelje. Ovo sve naravno u slučaju da se ne dese tektonske političke promene na republičkom nivou, pa lista „Aleksandar Vučić – lažemo, krademo i palačinke pravimo“ izgubi na izborima.
U tom slučaju sve će zavisiti od nove vlasti, tačnije novog rukovodstva preduzeća Infrastrukture železnice Srbije. Može da se desi da novo rukovodstvo oceni da rekonstrukcija bez predviđene finansijske ugradnje, može da se obavi za svega sedamnaest nedelja.
Može da se desi da novo rukovodstvo oceni da je rekonstrukcija sa predviđenom finansijskom ugradnjom unosan posao, pa odluči da su sedamdeset dve nedelje možda i premalo vremena za rekonstrukciju stajališta.
Sve ovo naravno samo u slučaju da je ovde zaista reč o rekonstrukciji stajališta. Može da se desi da je zapravo reč o potrazi za blagom Atile Hunskog ili preostalim izgubljenim ćupom sa zlatom Karađorđevića.
Možda se kopaju tajni sefovi za pokradeno u periodu 2012-2023. Možda je samo reč o ekstremnoj penetraciji, kojom se pokušava dokazati da ova reč znači još nešto.
Sve u svemu, uzbudljiva vremena čekaju najpopularnije beogradsko podzemno stajalište.
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.