Mreža neograničenih nemogućnosti 1Foto: Radenko Topalović

Kada je LinkedIn počeo da se kotrlja globalnim digitalnim autoputevima, mnogi su ga videli kao virtuelni salon gde se sreću vizionari, budući magnati i Stiv Džobsovi. Šta su dobili?

Beskonačni zeleni travnjak sa besposlenim čobanima, koji jurcaju za poslovima, a Vesa Jevrosimović šeruje životne mudrosti.

Kako je privreda otišla do mojega, svrha te društvene mreže za „profesionalce“ više nije to da se na njoj svi predstavljaju kao CEO sopstvenih života, već način da se životna katastrofa kao što je gubitak posla, pretvara u poetski ep.

Otkaz obično izgleda tako što dobijete imejl kojim vam je na lepši način rečeno „Mrš“, a onda u bivšem ofisu u kutiju nabijete fotke s tim bildinga i poslednjom kintom platite taksi. Ali na LinkedIn-u, to je „novi početak“.

„Dragi moji, želim da podelim sa vama da sam od danas slobodan za nove prilike.

Osećam se oslobođeno i uzbuđeno zbog onoga što dolazi. Osećam kao da sam na početku nove avanture!“ – poruka je koju ne možete izbeći na LinkedIn-u.

Iz svakog slova vrišti očaj bivšeg zaposlenog i ovo rade bukvalno svi. Nekome se potkrade ono što je očigledno (dobio sam otkaz), ali bukvalno niko ne napiše zašto je dobio otkaz.

„Dragi moji, zaključeno je da sam višak koji mora da leti jer kompanija ne zarađuje dovoljno, a Dragiša nije višak, iako nijednom nije na vreme došao na posao. Pomozite, repostujte“.

Hm, iako bliže istini, ni ovo nije pravi pristup, a još gore je ako priznate da ste otkaz dobili jer ste štipkali koleginice ili urlali na šefa.

Niko ne dobija otkaz zato što je najbolji na svetu, nego zato što je neko ocenio da je kurton.

Kada čitate profile na LinkedIn-u, ni traga od kurtona. Sve sami carevi, pretrpanih portfolija, prema kojima život nije bio pravedan i o čijim su sudbinama odlučivali smradovi i slepci.

Dobro, verovatno je da o sudbinima zaposlenih, posebno u Srbiji, često odlučuje ljudski izmet, ali će bilo kakav javni LinkedIn konflikt sa bivšim poslodavcem, sigurno videti i novi potencijalni poslodavac, koji, inače, zaposlene ne traži na LinkedInu.

Postoje čak i „LinkedIn Influenceri“ – posebna kasta digitalnih gurua koji svakog dana smišljaju inspirativne, nikad ranije viđene poruke, poput: „Uspeh dolazi onima koji ne odustaju!“

Ta ekipa se sastoji iz dve grupe: mučenika, koji su u nemogućoj misiji traženja posla i milionera, koji se čak i na LinkedInu iživljavaju nad proleterima, uživajući u hiljadama dupeuvlakačkih lajkova koji stižu ispod njihove klonja-filozofije.

Najvažniji savet na LinkedIn-u je „Nikada nemojte prestati da učite!“ Stoga, naučite: LinkedIn nije mesto za traženje posla, ova mreža je vaš portfolio, koji će vam, kao deo iživljavanja nad potencijalnim kandidatom za posao, poslodavac tražiti uz običan portfolio.

I Vesino igralište.

I ništa više.

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari