Fesjbukov algoritam znate dobro – okačite veoma bitnu objavu, niko ne vidi. Platite, neko vidi. Ali nema svako para da plati i nije svakome Fejsbuk biznis partner.
Ima onih koji bi da ne plate, a da se klate i za njih je naša omiljena mreža po kojoj volimo da psujemo osmislila jednu lepu i korisnu novotariju.
Imate objavu koju biste voleli da vidi više od jedne osobe?
Kad u komentaru ispod objave ukucate takozvanog majmuna (Ž), u zavisnosti od milosrđa Fejsbuka, pojaviće vam se opcije: prijatelji, pratioci, followers, highlight, te commenters i topfans.
Kad odaberete koga ćete sve tagovati, ove strukture vaših pratilaca doći će na vašu objavu, da vide zašto ste ih dozvali.
Tako će biti jednom, dvaput, triput, a onda će korisnici Fejsbuka početi da šize. „Šta me stalno taguješ“, urlaće u komentaru ispod komentara u kom su tagovani.
„Taguj koga hoćeš, ali mene ubuduće preskoči!“ „Budete li me tagovali još jednom, sledi unfollow!“
O, ne, pa to je poslednje što pozivar pratilaca želi, da prestanu da ga prate.
U čemu je problem s ljudima, zašto su tako nadrkani?
Šta im smeta što sam ih navukao da mi vide objavu, i to ne samo njih, nego sve njih!
Čujte i počujte, daje se na znanje svima, objavio sam da je ujni danas godišnjica!
Čujte i počujte, daje se na znanje Fejsbuk prijateljima, imam nove patike!
Normalno da će neko da popizdi kad mu stigne „notifikacija“, on se taman ponada nešto bitno, nešto zabavno, nešto fenomenalno, a tamo ga u nečijem komentaru sačeka Žsvi.
Šta bre „svi“, oca ti mangupskog, šta više „svi“! Nisam ti ja svi! U besu, jedan od Žsvi neće ni pogledati objavu, nego će hajdovati nastrljivog tagatelja.
Kad već stalno cimate pratioce (taj sam, pritom ne stalno), osnovni je red da u komentaru dodate neku lepu reč, makar „@svi hvala lepo što ćete pogledati ovu objavu“.
Ili recimo „@svi ako vam ne bi bilo teško, pogledajte ovo iznad, jako mi je bitno“.
Možete otići i korak dalje u svojoj beskrajnoj mudrosti i kreativnosti.
U komentaru u kom vabite vaše pratioce, lepo bi bilo ostaviti neku šalu „@svi od sad u Beograd samo letećim automobilom“ ispod linka za tekst o autobuskom stajalištu „Šapićev buvljak“, ili „@svi da, mislio sam na Đilasa“, ispod satiričnog članka o našoj dragoj opoziciji.
Poenta je, dakle, u lepim manirima. Ako nas samo tagujete, to podseća kao da zviždite sa dva prsta u usta na fudbalskom igralištu.
Verujte, ljudi koji su vas pratili, prestaće, jer će ovakav način dripačke komunikacije postati odbojan.
Unesite se malo, napišite neki vic, neku lepu reč, bilo šta, iskoristite darovanu Fejsbuk alatku, uz manire kojima su vas učili baka i učiteljica u dnevnom boravku.
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.