Srbija u suprotnom smeru 1Foto: Radenko Topalović

U skladu sa aktuelnom društvenom klimom i spiralom nasilja na svakom planu, primetio sam da je učestvovanje u saobraćaju u otadžbini postalo visoko rizična aktivnost.

Srbija se ni ranije nije mogla pohvaliti manjkom saobraćajnih prekršaja i krivičnih dela protiv bezbednosti saobraćaja, ali kako se situacija sve brže otima kontroli, saobraćajnice se pretvaraju u apokaliptični poligon smrti, nalik „Pobesnelom Maksu“.

Dozvoliću sebi da podsetim čitaoce na neka osnovna pravila ponašanja u saobraćaju, u skladu sa pravilima po kojima sam 1997. položio vozački ispit, iz četvrtog puta. Pre svega, stanite na crveno. Znam da je žurba, znam da je drama, znam da vam đavo šapuće „Gas, gas“, ali dobro razmislite – ako prođete kroz crveno, postoji šansa da je neko sa vaše leve ili desne strane prošao na zeleno, što može da se završi udarcem vozila o vozilo, što, prema svim raspoloživim podacima, nikako nije dobro.

Ukoliko kraj crvenog svetla svetli zelena strelica koja pokazuje desno, to ne znači da možete skretati udesno bez osvrtanja, pevajući „Na planini, na Jelici“. Uslovna strelica je kao i uslovni zatvor – može, ali ne mora da znači. Ako skrenete desno i sleva vas udari vozilo koje je prošlo na bezuslovno desno, osim štete na kolima, štetu može pretrpeti i vaše ili tuđe telo, što može izazvati boravak u bolnici, zatvoru ili grobu.

Vežite pojas. Znam da vas je pijani vulkanizer sa periferije učio da pojas vezuju „samo pi.ke“, znam, takođe, da vezivanje i odvezivanje pojasa oduzima čitavih pet sekundi vašeg dragocenog vremena, ali, ako niste vezali pojas, a udarite u neko vozilo otpozadi ili uletite u provaliju, sva je prilika da ćete glavom udariti o šoferku, što nije dobro, čak i ako se u glavi malo toga nalazi.

A sad, svetogrđe: treba vezati pojas i ako se vozite pozadi. Pojas se ne vezuje da ne biste platili kaznu, već da ne biste izgubili glavu. Prema statistikama, osim suvozača, prilikom saobraćajnih nesreća najčešće stradaju putnici koji su seli pozadi, a nisu svesni da je između njih i džaka krompira koji se vozi kamionom razlika samo u tome što krompiru, manje-više, ništa neće faliti u slučaju sudara.

Nemojte da buljite u mobilni. Teško je, znam. Šta ako vam, u trideset sekundi, koliko traje vožnja od jednog do drugog crvenog svetla na semaforu, simpatija pošalje svoju obnaženu fotku? Ukoliko je ne lajkujete smesta, možda je obriše. Iako zvuči kao opravdan razlog za upotrebu mobilnog za volanom, statistika kaže da je veća verovatnoća da vas udari grom na Svetog Savu nego da vam stigne takva fotka tokom vožnje, pa i mimo vožnje.

Ukoliko baš morate, ostavite buljenje u mobilni za boravak na semaforu. Najgore što može da se desi je da vozači pozadi počnu da vam trube, jer niste pritisnuli gas čim se upalilo žuto. Ah, da, nemojte voziti u suprotnom smeru.

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari