Beograđani, taoci u zarobljenom gradu

Ostavite komentar


  1. Problem je objektivno neresiv, a razlog je jednostavan – previse je ljudi i previse je vozila. Ne moze 1/3 Srbije da se doseli u Beograd, plus masa Rusa i Ukrajinaca, plus Bog-te-pita-koji-su Indusi, Pakistanci&co, plus africki studenti, a da to nema upravo ovakvu posledicu. Mozete da postavite Ajnstajna umesto Sapica za gradonacelnika, nista se ne bi promenilo.

  2. Zar nije Beograd pre nekoliko godina od Simensa kupio „najmodernije“ semaforske uređaje i sistem za adaptivno upravljanje saobraćajem? Desetine miliona evra smo platili tu zamenu uređaja, da li ima nekih efekata od toga? Postoji li neki izveštaj o tome?

  3. Da, ovo je pakao. Svaki dan putujemo satima do posla i nazad kući. Od kada je nova SNS ekipa preuzela gradski prevoz, isti je u potpunom kolapsu. Ovo zaista više ne može da se podnese, ovo je 8 više nego strašno, ovo je teror nad sopstvenim narodom.

  4. Kako kritikovati vlast, a ne pomenuti stranku koja ima apsolutnu vlast i apsolutnu odgovornost. Gradonačelnika nisu birali Beograđani nego ga je izabrala njegova stranka.

  5. Neka se svako vrati u svoj rodni kraj i problem će biti rešen… Sadašnjoj vlasti stavljam na greh što dozvoljavaju izgradnju višespratnica u starom delu grada na mestima gde su placevi sa starim kućama – gde je živelo 2-5 stanovnika sa jednim ili nijednim automobilom useljava se 10 porodica sa 10-15 automobila a ulice i infrastruktura ostaju na istom

  6. Sramota jer penzioneri i đaci bloka 29 nemaju direktan prevoz PREKO AUTO-PUTA do nove autobuske stanice, do škole, do VERA, do TC Delta City, do grčke pijace. Plaćamo INFO kao da živimo u centru, a slepo smo crevo Novog Beograda. SRAMOTA ŠAPIĆU!!! SRAMOTA GSP! SRAMOTA za IVANU NIKOLIĆ!

  7. Bas me zanima da li ce se pobuniti Beogradjani? Organizovati neki protest, blokadu…?!? Ili ce ostati na nezadovoljstvu kao i uvek??

  8. Pohvala za „Danas“ i gospodina Brkića da je jedan osvrt svoje kolumne posvetio ovoj realno nesnosnoj situaciji kako za žitelje Beograda tako i za sve one što imaju preke potrebe da u istom borave kraći ili nešto duži vremenski period. Kao što se da videti izabrani -glavni,odgovorni,celokupna gradska skupština „malim prstom ne mrda“ da ovaj haos i bezumlje razreši. Ni traga od uvođenja „par-nepar“ sistema, naplate takse za ulazak u najstroži centar u određeno doba dana, uvođenje linijskog taksija u javni gradski prevoz…ama baš ništa sa se pomeri sa haotične tačke. Izgleda da su preokupirani borbom oko procenata „ugradnje“ vezanih za EXPO 2027 (ako se uopšte i održi) i isto takvog haosa i bezumlja u arhitekturi i građevinarstvu nazvanog urbicid a jednostavnije „kasapljenje“ Beograda za račun građevinske i njima „prateće“ mafije.

  9. Iz Kneza Miloša samo jedan autobus (74) vozi putnike do Novog Beograda, a čak 7 autobusa (23,37, 52, 53, 56, 58, 56L ) vozi putnike ka Sajmu i Banovom Brdu. Bus 74 ide na 20 min, stvaraju se ogromne gužve u špicu, puno je putnika sa koferima koji idu prema novoj autobuskoj stanici. Strašno!

  10. Šapiću, penzioneri i đaci bloka 29 i 30, svakodnevno prelaze pešaka sa punim torbama preko autoputa do pijace i škole. I mi smo građani Beograda. Šapiću, poveži nas sa dve škole, autobuskom stanicom, sa grčkom pijacom, sa TC Verom, sa TC Delta City.

  11. Beograđani!?! Cela Srbija u haosu a on o beograđanima. E stvarno ste samoživa rulja. I onda se pitate zašto vas niko ne podnosi (ovde ne mislim na stanovnike Srbije, jer vas za njih nije briga, nego na sve u okruženju!!!).

  12. Ne postoje stručnjaci, ni domaći a ni strani, koji mogu u čašu od 2dl da uspu 1 litar vode. Mi se decenijama unazad zavaravamo pričama kako će neka nova vlast, što važi i za ovu, rešiti sve probleme čim zasednu u fotelje. Nema od toga ništa jer se ovde radi o kolektivnom mentalitetu koji jednostavno nema kapacitet da se nosi sa ovakvim problemima. Ako ne znate o čemu govorim a vi pogledajte terase svih stanova u Srbiji, pogledajte ulaze zgrada i pogledajte dvorišta kuća u Srbiji. Njihov izgled nema nikakve veze sa time ko je na vlasti, ali zato ima puno veze sa već pomenutim mentalitetom.

  13. Jedan Britanac je , početkom 50 tih godina prošlog veka, na osnovu zahteva nadležne javne uprave, napis’o izveštaj, koji je u nas preveden i objavljen kao monografija ,,Saobraćaj u gradovima“. Tu je mnogo toga objašnjeno.Naravno i drugi autori su se bavili ovom problematikom, na teoretskom a poneki i na praktičnom nivou.Predstavnici naše javne uprave su videli crvene ,,štrafte“ preko centralne zone raskrsnice i primenili na nekom broju raskrsnica u Beogradu. Osnova problema je previše naguranih ljudi u gradu, previše novih zgrada,posledično previše automobila i nesagledavanje elementarnih principa u definisanju funkcija prostornih celina, javnih i privatnih.Javna uprava nije spremna da se bavi ovim pitanjem jer rešavanje istog zahteva ulaganje novca. Građani zaista trpe, pre par dana, od parking garaže pijace ,,Stari Merkator“ do parkinga ,,Politika“ 82 minuta voznje…….( popodne)…..Struka moze svaki dan da upozorava aktulnog službnika javne uprave na ovaj problem ali nisu jasni efekti tih upozorenja…

  14. Potvrđujem da je katastrofa.
    Dolazim povremeno kod brata i iskreno izdržim max 6-7 dana.
    Ne radim praktički ništa, a grad mi bukvalno isiše svu energiju.
    Težak grad za običan život!!!

  15. „Urbanizam je naučna disciplina, veština i tehnika uređenja i organizacije naselja koja uzima u obzir estetske, higijenske i praktične potrebe stanovnika. Aktivnosti iz oblasti urbanizma se realizuju na osnovu izrade prostornih i urbanističkih planova i projekata. Reč urbanizam potiče od latinske reči urbs sa značenjem grad.“…e sad. Možda današnji urbanizam oslikava potrebe stanovnika da ne kažem „građana“ glavnog grada. Navikli da pognute glave podržavaju svaku vlast uz obrzloženje „ćuti, može i gore!“. Urbanizam je nauka u kojoj osima arhitekture, saobraćaja i građevine veliku ulogu igra i sociologija, medicina. A ko više sluša ljude koji imaju šta da kažu? Kada ste zadnji put na medijima čuli predavanje nekog arhitekte, saobraćajnog inženjera? Držite se „Elite“, Žeksa, Miljane i još više sagnite glavu !
    „Ćuti, može još gore“ !

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Nikolić, TV novinarka

List Danas je važniji nego ikada ranije. Kada ne bi bilo takvih novina, ne bismo ni znali kako prave novine treba da izgledaju.