Beograđani, taoci u zarobljenom gradu

Ostavite komentar


  1. Problem je objektivno neresiv, a razlog je jednostavan – previse je ljudi i previse je vozila. Ne moze 1/3 Srbije da se doseli u Beograd, plus masa Rusa i Ukrajinaca, plus Bog-te-pita-koji-su Indusi, Pakistanci&co, plus africki studenti, a da to nema upravo ovakvu posledicu. Mozete da postavite Ajnstajna umesto Sapica za gradonacelnika, nista se ne bi promenilo.

  2. Zar nije Beograd pre nekoliko godina od Simensa kupio „najmodernije“ semaforske uređaje i sistem za adaptivno upravljanje saobraćajem? Desetine miliona evra smo platili tu zamenu uređaja, da li ima nekih efekata od toga? Postoji li neki izveštaj o tome?

  3. Da, ovo je pakao. Svaki dan putujemo satima do posla i nazad kući. Od kada je nova SNS ekipa preuzela gradski prevoz, isti je u potpunom kolapsu. Ovo zaista više ne može da se podnese, ovo je 8 više nego strašno, ovo je teror nad sopstvenim narodom.

  4. Kako kritikovati vlast, a ne pomenuti stranku koja ima apsolutnu vlast i apsolutnu odgovornost. Gradonačelnika nisu birali Beograđani nego ga je izabrala njegova stranka.

  5. Neka se svako vrati u svoj rodni kraj i problem će biti rešen… Sadašnjoj vlasti stavljam na greh što dozvoljavaju izgradnju višespratnica u starom delu grada na mestima gde su placevi sa starim kućama – gde je živelo 2-5 stanovnika sa jednim ili nijednim automobilom useljava se 10 porodica sa 10-15 automobila a ulice i infrastruktura ostaju na istom

  6. Sramota jer penzioneri i đaci bloka 29 nemaju direktan prevoz PREKO AUTO-PUTA do nove autobuske stanice, do škole, do VERA, do TC Delta City, do grčke pijace. Plaćamo INFO kao da živimo u centru, a slepo smo crevo Novog Beograda. SRAMOTA ŠAPIĆU!!! SRAMOTA GSP! SRAMOTA za IVANU NIKOLIĆ!

  7. Bas me zanima da li ce se pobuniti Beogradjani? Organizovati neki protest, blokadu…?!? Ili ce ostati na nezadovoljstvu kao i uvek??

  8. Pohvala za „Danas“ i gospodina Brkića da je jedan osvrt svoje kolumne posvetio ovoj realno nesnosnoj situaciji kako za žitelje Beograda tako i za sve one što imaju preke potrebe da u istom borave kraći ili nešto duži vremenski period. Kao što se da videti izabrani -glavni,odgovorni,celokupna gradska skupština „malim prstom ne mrda“ da ovaj haos i bezumlje razreši. Ni traga od uvođenja „par-nepar“ sistema, naplate takse za ulazak u najstroži centar u određeno doba dana, uvođenje linijskog taksija u javni gradski prevoz…ama baš ništa sa se pomeri sa haotične tačke. Izgleda da su preokupirani borbom oko procenata „ugradnje“ vezanih za EXPO 2027 (ako se uopšte i održi) i isto takvog haosa i bezumlja u arhitekturi i građevinarstvu nazvanog urbicid a jednostavnije „kasapljenje“ Beograda za račun građevinske i njima „prateće“ mafije.

  9. Iz Kneza Miloša samo jedan autobus (74) vozi putnike do Novog Beograda, a čak 7 autobusa (23,37, 52, 53, 56, 58, 56L ) vozi putnike ka Sajmu i Banovom Brdu. Bus 74 ide na 20 min, stvaraju se ogromne gužve u špicu, puno je putnika sa koferima koji idu prema novoj autobuskoj stanici. Strašno!

  10. Šapiću, penzioneri i đaci bloka 29 i 30, svakodnevno prelaze pešaka sa punim torbama preko autoputa do pijace i škole. I mi smo građani Beograda. Šapiću, poveži nas sa dve škole, autobuskom stanicom, sa grčkom pijacom, sa TC Verom, sa TC Delta City.

  11. Beograđani!?! Cela Srbija u haosu a on o beograđanima. E stvarno ste samoživa rulja. I onda se pitate zašto vas niko ne podnosi (ovde ne mislim na stanovnike Srbije, jer vas za njih nije briga, nego na sve u okruženju!!!).

  12. Ne postoje stručnjaci, ni domaći a ni strani, koji mogu u čašu od 2dl da uspu 1 litar vode. Mi se decenijama unazad zavaravamo pričama kako će neka nova vlast, što važi i za ovu, rešiti sve probleme čim zasednu u fotelje. Nema od toga ništa jer se ovde radi o kolektivnom mentalitetu koji jednostavno nema kapacitet da se nosi sa ovakvim problemima. Ako ne znate o čemu govorim a vi pogledajte terase svih stanova u Srbiji, pogledajte ulaze zgrada i pogledajte dvorišta kuća u Srbiji. Njihov izgled nema nikakve veze sa time ko je na vlasti, ali zato ima puno veze sa već pomenutim mentalitetom.

  13. Jedan Britanac je , početkom 50 tih godina prošlog veka, na osnovu zahteva nadležne javne uprave, napis’o izveštaj, koji je u nas preveden i objavljen kao monografija ,,Saobraćaj u gradovima“. Tu je mnogo toga objašnjeno.Naravno i drugi autori su se bavili ovom problematikom, na teoretskom a poneki i na praktičnom nivou.Predstavnici naše javne uprave su videli crvene ,,štrafte“ preko centralne zone raskrsnice i primenili na nekom broju raskrsnica u Beogradu. Osnova problema je previše naguranih ljudi u gradu, previše novih zgrada,posledično previše automobila i nesagledavanje elementarnih principa u definisanju funkcija prostornih celina, javnih i privatnih.Javna uprava nije spremna da se bavi ovim pitanjem jer rešavanje istog zahteva ulaganje novca. Građani zaista trpe, pre par dana, od parking garaže pijace ,,Stari Merkator“ do parkinga ,,Politika“ 82 minuta voznje…….( popodne)…..Struka moze svaki dan da upozorava aktulnog službnika javne uprave na ovaj problem ali nisu jasni efekti tih upozorenja…

  14. Potvrđujem da je katastrofa.
    Dolazim povremeno kod brata i iskreno izdržim max 6-7 dana.
    Ne radim praktički ništa, a grad mi bukvalno isiše svu energiju.
    Težak grad za običan život!!!

  15. „Urbanizam je naučna disciplina, veština i tehnika uređenja i organizacije naselja koja uzima u obzir estetske, higijenske i praktične potrebe stanovnika. Aktivnosti iz oblasti urbanizma se realizuju na osnovu izrade prostornih i urbanističkih planova i projekata. Reč urbanizam potiče od latinske reči urbs sa značenjem grad.“…e sad. Možda današnji urbanizam oslikava potrebe stanovnika da ne kažem „građana“ glavnog grada. Navikli da pognute glave podržavaju svaku vlast uz obrzloženje „ćuti, može i gore!“. Urbanizam je nauka u kojoj osima arhitekture, saobraćaja i građevine veliku ulogu igra i sociologija, medicina. A ko više sluša ljude koji imaju šta da kažu? Kada ste zadnji put na medijima čuli predavanje nekog arhitekte, saobraćajnog inženjera? Držite se „Elite“, Žeksa, Miljane i još više sagnite glavu !
    „Ćuti, može još gore“ !

  16. Jako losa analiza. Jeste li ikada bili u Bukurestu. Evropa, imaju metro, javni prevoz, usluzi elektricni trotineti a guzve 10 puta vece nego u BG. Jednostavno se BG mora rasteretiti od broja ljudi.

  17. @Miloje Na stranu što takvo izražavanje dosta toga govori o „kvalitetu“ samog komentatora, ne znam da li su Vas obavestili da „cela Srbija u haosu“ ima svoje lokalne „šerife“ koji treba da vode borbu sa lokalnim a ne beogradskim problemima umesto da svoju pljačku na lokalu prikrivaju izlizanom budalaštinom „Srbija radi Beograd se gradi“. Elem, to je adresa gde treba da izlivate (pretpostavljam opravdano) svoju žuč a ko koga „voli“ i ko o kome „ne brine“, time ne treba da se opterećujete koliko pitanjem gde je ta „cela Srbija u haosu“ u prorestima uzduž i popreko svih gradova,varošica i zaseoka protiv posejanog haosa, bezumlja i kriminala?!

  18. I šta bi sad „sinhronizovano“ sa „mentalitetom“ trebalo da uradimo? Da na početnoj stanici prevrnemo autobuse i premlatimo par vozača koji van voznog reda bez razloga čekaju jedno drugo i kreću kao „vozić“ po nagomilane putnike? Ili da jedno jutro svi onako složno pošaljemo posao,školu, obaveze… u tri pm, ostanemo kod kuće i tako „paralisanjem svega“ uključimo mozgove „naštelovane“ samo na pljačku i „“sejanje magle“ onima koji to još uvek gutaju?!

  19. Imamo odličan Saobraćajni fakultet u Beogradu i rešenje može da se nađe ako se ima volje i želje. Pitanje je samo kako ga naći ako nam saobraćaj, energetiku i infrastrukturu vode pravnici i ekonomisti dok su inženjeri marginalizovani kako u Ministarstvima tako i na lokalu.

  20. @Ivan Naprotiv – sasvim dobra analiza. Bili neki od nas u Bukureštu i te gužve kakve pominjete su bile i ostale u dva „špica“ a ne 24-satno. Dalje,kako biste to Beograd da „radteretite od ljudi“? Prizivanjem neke prirodne katastrofe ili međusobnim istrebljivanjem?! Beše nekada davno predloženo od strane jednog od gradonačelnika-Branka Pešića,pronalaženje modaliteta da Beograd kontroliše doseljavanje i bude u neku ruku „zatvoren grad“ ali još tada zagraktaše pobornici ideje da „cela Srbija“ može i treba da se slije u glavni grad da je to „elitizam“, „separatizam“ i slični „izmi“. Verovatno i zbog toga i do dana današnjih decentralizacija i ravnomeran regionalni razvoj ostade samo isprazna predizborna floskula. I ne,ovo što radi SNS d.o.o. kamarila nije to već (ras)prodaja Srbije putem gratis radne snage i parcela „na izvolte“ privremenim investitorima najčešće vrlo prljavog „pedigrea“ i namera.

  21. Не слажем се са правцем мунЗе – Раковица. Захваљујући Ђиласовом мосту, то још и личи на нешто.
    Такође се не слажем са „Beograđani su prepušteni stihiji i anarhiji. „. Све се ово ради систематски и дугорочно. Изгледа као хаос, али строго контролисан.

  22. 1. U zadnjih 50 godina u Beogradu je napravljena – prosečena samo jedna ulica – bulevar Vudro Vilsona u delu grada zvanom Beograd na vodi (ne računam sokake nastale na Mitrovom brdu, zemunskoj Altini, Borči, Ovči i ostalim selendrama zalepljenim za Beograd). U međuvremenu, broj stanovnika se učetvorostručio, a gustina naseljenosti u nekim delovima grada se udesetostručila.
    2. Gradski urbanistički zavod je postao servis privatnih investitora.
    3. Trotoari služe za parkiranje vozila, pešaci hodaju sredinom ulice (ko ne veruje neka prošeta malo van glavnih gradskih ulica – recimo, po Voždovcu). Tako, nije da samo vozači šize zbog gužvi.
    4. Jedino rešenje je smanjenje populacije a to se može uraditi na više načina. Zaobićiću one radikalnije predloge, te ću predložiti da svi Beograđani urade DNK test. Ko nije Beograđanin u petom kolenu …. tutanj na svoju planinu. Zašto DNK test, pitaće se neki. Kako test određuje ko je stari Beograđanin a ko ne. Jednostavno, praziluk utiče na naš DNK i potrebno je pet generacija da se izgubi iz DNK lanca.

  23. Ko ono pevaše:Hooodaj…….!! ŠMJERT SOCIJALIZMU SLOBODA DEMOKRATIJI! ❤️‍

  24. Za početak – uvesti pravilo „par – nepar“…
    Odmah se prepolovi broj vozila koja učestvuju u saobraćaju!
    Također, u većini vozila će biti više od jedne osobe…
    Moglo bi da se razmisli i o radnom vremenu koje ne počinje (i završava se) svima u isto vreme.
    O (ne)kulturi učešća u saobraćaju, ovde nema dovoljno prostora da se piše…

  25. Sve napisano stoji, ali niko od tih vozača koji gubi živce i 924 dinara dnevno u autu, ne razmišlja o onim sugradjanima, koji za razliku od njih ne SEDI u TOPLIM/RASHLADJENOM autu, sam ili u društvu porodice, prijatelja, poznaanika i sluša nuziku. Oni gledaju kako da udju u žutu traku, iseku autobus, opsuju vozaču majku Pakistansku i požure da prodju raskrsnicu pre neko je pešak stigao do pola. Oni ne razmišljaju o hiljadama koji se voze leti u autobusuma koji greju, a zimi hlade, autobusima koji se čekaju neprimereno dugo i u kojima nas voze kao nekada u vagonima za logore…. Mi, očito, nismo ni zaslužili bolje, jer kakva ti je narod, takva je i vlast.

  26. i zašto baš pet generacija? Uostalom, pre 150 godina, u Beogradu su bili samo Turci. Da nisu i tvoji, od njih?

Ostavite komentar


Dijalog

Đukanović i ropska obespravljenost dece 10

Đukanović i ropska obespravljenost dece

Poslanik SNS-a i advokat Vladimir Đukanovć koji je svojom nedavnom izjavom da je "dete vlasništvo države" izazvao zgražavanje javnosti, pogotovo roditelja, oglasio se ponovo u listu Politika tvrdeći da je ta njegova izjava bila samo deo njegovog izlaganja na elektronskom mediju u kojem je on tu tezu dokazao neoborivim argumentma.

Naslovna strana

27. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Tatjana Mandić Rigonat, pozorišna rediteljka

U ovoj medijskoj prašumi dezinformacija, poluinformacija, laži i propagande u kojoj živimo, Danas je list koji piše u našem interesu, interesu građana.