Folksvagen „na rezervi“

Ostavite komentar


  1. Ma da. Država i radnici su krivi za loše poslovanje VW. Kako otrcano, Mišo. Svake godine isplaćuju milijarde u platama i raznim bonusima direktorima i vlssnicima akcija, a sad se odjednom „čude“ gde su pare.

  2. Evropljani su sami sebi pucali u nogu nasilnim političkim nametanjem obavezne elektromobilnosti. Za razliku od motora SUS, gde su u prednosti, kod električnih automobila jako zaostaju za Kinezima. Evropska autoindustrija će se prepoloviti na konto Kineza.
    A litijum kod nas nećete kopati, tako da, krastavac…

  3. Ok-dobro..solidno cak sta vise. Ali zasto se ne kritikuje tzv. „konkurentnost“ Kine? Kako je stekla Kina konkurentnost u elektricnim vozilima? Pa tako sto svaki proizvodjac racuna na subvencije drzave kine, regionalne vlade i na kraju i subvencije grada. Levak novca se uliva u svakog proizvodjaca. Na kraju postoje posebne subvencije za prosirivanje proizvodnih kapaciteta koje nemaju veze sa potraznjom realnom ni u Kini niti napolju. Kineski proizvodjaci sa 5-6 razlicitih subvencija i prenaduvanim proizvodnim kapacitetima po cenu gubitka koje pokriva drzava, sada gruvaju damping cenama u Evropu i USA. Potpuno opravdano su dobili 100% takse na uvoz.

  4. Naravno, ko o čemu Miša Brkić o nezahvalnim radnicima. Zamislite, traže četvorodnevnu radnu nedelju! Umesto da rade 20 sati dnevno bez slobodnog dana kao Kinezi, koji onda na osnovu izrabljivanja radnog naroda imaju konkurentne cene i „ubijaju” konkurenciju. Hajde da se vratimo u vreme Čarlsa Dikensa i da radnička klasa u Evropi nema ni sekund slobodnog vremena! Tada će valjda i Miša Brkić da bude zadovoljan…

  5. Nisu radnici krivi što je menadžment varao oko emisije štetnih gasova i izguubio milijarde. Nisu radnici krivi za loš dizajn i tehniku koja crkava. Automobili VW grupe više nisu bolji od kineskih, samo skuplji. Treba otpustiti menadžment a ne radnike. I rasprodati im imovinu da se bar malo nadoknadi šteta koju su napravili.

  6. Da rezimiramo, čim je djavo (Kinezi) pokucao na vrata raspala se tržišna ekonomija i slobodno tržište pa se odmah poseglo za carinama kao sredstvom zaštite domaće ekonomije. Dok je nemačka auto industrija carovala kineskim tržištem globalizam i slobodna trgovina su bili glavni naslovi zapadne geopolitike a sada se bez pardona govori o podizanju carinskih zidova i državnih subvencija. Možda će sledeći korak biti podizanje carinskih stopa u Francuskoj i Italiji kako bi svoju auto industriju zaštitili od nemačkih proizvodjača automobila?! Muka će biti još veća kad nemački industrijalci pročitaju poslednji intervju CEO Appla u kome kaže da razlozi zbog kojih svoje telefone proizvode u Kini odavno nisu jeftina radna snaga, ili državne subvencije, već izrazita tehnološka i naučna dominacija kineskih kompanija.

  7. volkswagen nije najveći svetski proizvođač, štaviše, u poslednjih 10 godina je uglavnom bio na drugom mestu – 2013-2015 toyota prva, vw drugi / 2016-2018 vw prvi, toyota druga / 2019-2021 toyota prva, vw drugi / 2022 vw prvi, toyota druga / 2023 toyota prva, vw drugi / 2024 toyota prva, vw drugi

  8. brate, uvozis baterije za auto iz Kine i ocekujes da ces da budes konkurentan,
    koliko lud treba da budes?
    Dao si im tehnologiju zarad jeftinije cene tvog proizvoda e sad djavo dolazi po svoje i ne samo za automobile.

  9. Loše im se piše jer su digli sve cene u nebesa. Bogati su sve bogatiji, a siromašni jedva preživljavaju. A kada konkurencija ponudi nešto za manje para onda vaze konkurenciju umesto da prodaju po realnim cenama. Truli zapad propada, neće još dugo.

  10. Gle, sada direktori sa milionskim platama nisu tako pametni da stvore konkurentno vozilo…pa ako nisu bili do sada, od sada sigurno neće. Vreme je da upravni odbor deoničara pusti vodu. Prevareni su, ali to je kapitalizam. Ovamo hoćemo haos slobodnog tržišta, a kada dođe stani pani-joj državo pomagaj da naši direktori i dalje dobijaju Poršee kao službena vozila (bukvalno).

  11. Kako sad ovo kad su rešili problem sa gasom – njihovi prijatelji Ameri su se svojski potrudili da nemačka privreda ne zavisi od ruskog gasa.
    Koji je nikakav – blizu je, ima ga redovno, a još jeftin…

  12. BYD Seagul, prostepana kontrolna tabla, kozni volan, sedista sa grejeanjem, svi prozori elektricni, klima i ~250km baterije za ~10.000 evra. VW Polo, plastika, kurbla na zadnjim prozorima, plastican volan, jeftin stof, manuelna klima ~18.000 evra. Subvencije daju sve drzave velikih auto proizvodjaca. Amerikanci daju mnogo vece subvencije GM-u nego Kina bilo kome. Imate podatke online, pogledajte sami i ne dajte da vas lazu i ubedjuju da ispadne da Kina daje, a Zapad ne. To je laz.

  13. Prisilna elektrifikacija,iako nije održiva trenutno,će zakucati poslednje eksere u kovčeg evropske auto industrije.Ceo zapadni svet pati od preterane političke korektnosti,što će dovesti na vlast desnicu,koja će verovatno ukinuti eko norme,koje su trenutno previsoke.

  14. Mišo, da citiram najveceg novosadskog filozofa „starost je grozna“, ali narativ mora da vam sustigne realnost, kapitalizam nije ostao u devedesetim, produzio je dalje i prirodno nastavio je da se menja. Pridruzite mu se i mozda cete ponovo pisati informativne tekstove.

Ostavite komentar


Dijalog

Prevoz od 1. januara 2025. godine - preskupo "džabe" 10

Prevoz od 1. januara 2025. godine – preskupo „džabe“

Taman kad smo se navikli da od gradonačelnika Aleksandra Šapića ništa više ne može da nas iznenadi, i taman kad je gradska vlast dovela probleme u Gradskom saobraćajnom preduzeću do granice pucanja, najavio nam je prvi čovek Beograda šokantnu stvar: javni prevoz će, i to već od 1. januara, biti besplatan.

Naslovna strana

Naslovna strana za 21. i 22. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Nastić, di džej

Tokom svih ovih godina čitajući Danas naučio sam šta predstavlja nezavisno novinarstvo i koliko je to danas veoma retko.