Hoće li radnici biti grobari Folksvagena

Ostavite komentar


  1. Ulazimo u period kada će ekonomijama zapadnih zemalja omiljen izgovor, i glavni razlog svih problema postati Kina. To je, pored mnogih drugih, samo još jedna zabluda kojom će nadležni sami sebe zavaravati u nadi da će nametanje narativa i manipulisanje istinom dovesti do rešenja problema. Oni pametniji će razumeti da je rešenje u sasvim suprotnom pravcu.

  2. Mišo, iznenadilo me je što ste barem na jednom mestu u vašem tekstu pomenuli top menadžment i njihove astronomske bonuse. Nisam ni očekivao da tu potražite neke mere štednje, već isključivo smetaju radničkih 5 minuta pauze na svaki sat i ostale „velike zverke“. Zašto svaki ekonomski stručnjak u domaćim novinama mora biti zaštitnik kapitala? Do juče smo bili socijalistička zemlja.

  3. Da, radnici kojima je dobro i koji su solidno placeni su problem VWa i nemacke auto industrije. Nisu problem sankcije Rusiji odakle su dobijali jeftine energente i sirovine. Nisu problem briselske nebuloze o elektrifikaciji auto trzista i to na silu bez dobre pripreme u vezi baterija i infrastrukture koja podrazumeva punjace u svakoj ulici. Nije kriva losa procena zapada da ce Kinezi zauvek kupovati njihove automobile, a sami proizvoditi nekonkurentne modele. Naravno nisu krivi ni nesposobni direktori koji dobijaju milionske bonuse za svoje lose procene. Krivi su radnici, njih treba opustati, oduzimati im stecena prava, smanjivati im inflacijom vec dobrano okrnjene plate, izbaciti ih iz fabrika na ulicu. Meni su poznati ljudi poput autora ovog skandaloznog teksta. Svi do poslednjeg misle da oni treba da zive kao kraljevi, a obicne ljude treba zgaziti i naterati da rade volonterski. Pelene i mobing se podrazumevaju. Orvel bi se zapitao; kako je moguce da u mojim knjigama ipak nisam predvideo pojavu ovoliko surovih i bezdusnih ljudi.

  4. A da razmislite o naduvanim cenama sve lošijih automobila? Možda tu leži problem slabe prodaje…

  5. Radnici moraju da kupuju hleb, mleko, odeću i gorivo po naduvanim cenama koje su naduvali kapitalisti kako bi uvećali svoj profit. Jedini krivac za krizu VW je uprava koje je prvo varala na testovima izduvnih gasova a onda nisu prepoznali pravi trenutak da se preorijentišu na električne automobile. Pustite vi radničku klasu, koja sve gore živi, na miru i uzmite novac od bogatih.

  6. Iako sam i sam radnik ovoga puta podržavam poslodavce, preduzeće koje se ne prilagođava propada a time i sva radna mesta a ne 10 20 posto, ako se oporave primiće nove radnike. Tako su mnoga preduzeća kod nas devedesetih propala jer nisu na vreme otpustili određene broj radnika

  7. pokrao ih menadzment i drzava.plate menadzmeta su suludo velike,pa pojedu supstancu firme. menadzment cesto korumpira konkurencija vecim parama, da unisti firmu koju vodi.

  8. Класична прича о злим радницима и добрим капиталистима који све чине да нам буде боље, а незахвални радници им тако враћају.

  9. Ovakav pamflet ne bi narucio ni CEO Volkswagen grupe. Prema autoru krizu VW-a nije izazvala uprava svojim losim odlukama, vec radnici koji te odluke sprovode u djelo.

  10. Dobro je da su radnici grobavi, a menadžement jadni se trudi eto da pomogne…pa što sebi ne smanje plate recimo…jedna njihova plata ko 200 radničkih….

  11. Ovaj skače od sreće kad čuje da neko hoće da ukine radnička prava, najviše bi volio da se vrati robovlasništvo.

  12. Zaista me čudi da je g. Oliver Blum i pristao da za tako malu platu rešava tako velike probleme. Zato je valjda i ponudio samo oprobani recept, otpuštanje naveliko.

  13. Smešno! Menadžerska astronomski visoka plata je levi populizam, dok je postojeći ugovor sa radnicima neodrživa šestica na lotou. Loša analiza.

  14. Naravno da ce VW zavrsiti kao zrtva sindikata ali i nesposobnog manazmenta i korumpirane birokratije EU/Nemacke bez vizije i znanja kako ici napred. Kao i uvek nije u pitanju samo jedan problem a resenje je uvek komplikovano, mozda cak i nemoguce. U Americi smo bili svedoci toga 2009 godine (svi znamo za Detroit). Sada se sve to ponavlja u Evropi i zavrsice isto tako, ako ne i gore. Kinezi su samo ogolili ono sto su svi znali, da je Evropa troma, traljava i velikim delom zavisi od drugih u svim pogledima.
    A za ove komentare o tome kako sve ide preko ledja radnika, samo da podsetim da u Nemackoj vlada takav socijalizam koji u Jugoslaviji ili istocnom bloku nikada nije ni postojao (narocito u velikim firmama sa snaznim sindikatima). Govorim iz licnog iskustva rada u Nemackoj. Sa takvim pristupom u 21 veku, gde je potrebno ekonomski se boriti protiv Kine sa ljudskim i radnickim pravima kao nepoznatim pojmom i digitalizacijom 20 godina ispred Nemacke, jedan VW moze samo da zatvori fabrike.

  15. …kako se ove novine prigodno i zovu, stavovi izneseni u ovom pamfletu su prevaziđeni i neprihvatljivi. Uz sve redakcijske ograde, ovo je ispod očekivanog nivoa, kao i skoro svi napisi ovog autora.

  16. Nisu za sve krivi samo radnici! Bivsi prvi manager VW, Winterkorn dobija 3.500 Evra. Ne, ne, messcno, dnevno Betriebsrente! Njemu se sudi momentalno zbog diesel prevare.

  17. da nisu ulozili silne milione koje su dali u rat imali bi i jeftinije energente, ali ne , slusaju oni amere i onda im budu proxi za ruse, sto se mene tice neka se raspadnu.
    Ipak postoji neka pravda.

  18. Vi Brkiću više nikakav autoritet nemate kod mene. Vaši tekstovi me ne interesuju jer ste čini mi se malo prešli na ,,onu“ stranu. Slušala sam vas nedavno na televiziji i čudom se čudila. Nije mi jasno ni zašto vas ove poštovane novine još drže.

  19. Gospodo Nemci, na vašu žalost spasa vam nema. Protiv Kineza nemate šanse. Čak i da niste ovako glupo ostali bez ruskog gasa pre ili kasnije Kina bi vas ekonomski pregazila. Ovako je to samo malo ubrzano,tako da nemate se čemu čuditi.

  20. Zvuči surovo, ali čini mi se da je tačno! Privilegije uvek ušuškaju njene uživaoce. To je prirodno. Dok su beneficije bile pristojne, top menadžment nikome nije smetao. Oni su i tada imali pozamašne bonuse.

  21. Treba poci od “cene proizvodnje“ izrazene “inputima“.
    Cena svakog inputa , osim “radne snage“ , je odredjena sto
    znaci da preduzimac ne moze da ih menja. Ali kad drzava
    ili EU poveca cene “energenata“ kako bi se osvetila Putinu
    i gradjani i preduzeca placaju posledice. Gradjani ne mogu
    da plate struju i ogrev a preduzeca racune za “energiju“.
    Jedino na cemu mogu da usteda je “radna snaga“. To ce reci
    jedina “varijabila“. Bolje ilustracije od Volkswagena nema.

  22. Mislim da je ovaj čovek (čije mišljenje sam nekada cenio) prolupao. Lako je iz udobne fotelje pljuvati obične ljude, koji, gle čuda, imaju i pet minuta pauze na proizvodnoj traci. Predlažem da se ukinu i pauze i plate. Dosta im je što su dobili šesticu na lotou i što postoje „ljudi“ kao Miša Brkić.

  23. Нажалост већина вас не познаје Volkswagen, Deutschland, аутоиндустрију, привреду, пореске законе и правила и још штошта, али сви волите да га возите, не москвич више неће нико, вероватно су вам и рачунари Made in USA.

  24. Dakle, po Miši, nije problem u 9.7 miliona plate O. Bluma, nego u radničkim platama.
    Cenim da O. Blum jedva sastavlja kraj s krajem. O radnicima da i ne govorim

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

25. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Miloš Timotijević, glumac

Čitajte Danas, mislite svojom glavom.