Kako osvojiti ljubav u sedam sekundi? Globalna marketinška industrija ustanovila je da je tačno toliko potrebno čoveku danas da novu pesmu ne poželi više nikada da čuje, ili da se u nju odmah zaljubi. Kako za pesmu, princip ljubavi važi i za par očiju prekoputa. Ali šta može doneti upoznavanje nekog novog za to vreme, kad ni pesmi, kako tvrde, ljudi danas nisu spremni da daju šansu duže?

Kako se predstaviti, otvoriti, otkriti, a ne posegnuti za opčinjavanjem i poluistinama? Na stranu što takve ljubavi ni svoje pesme neće imati više. U prvih sedam sekundi ni u najboljim pesmama sveta, kao ni pred najkvalitenijim ljudima, ne događa se ama baš ništa. Osim instrumentala, u slučaju pesme. Ili čudesne tišine, od koje duša igra, u slučaju ljudi.

Verujem u pesme i reči. Da nije bilo Jesenjina, ne bi bilo ni mene. Recitujući njegove rime, moj otac se udvarao mojoj majci u snežnim cetinjskim zimama. Spore reči ljubavi, zaveta, predaje, trajanja, čežnje za ženom koja će promeniti njegov svet, sipile su oko njih četiri duge godine. Neki brakovi danas ne traju ni toliko. Ali ljubav, taj čudesni lepak što drži dva srca zajedno, zgušnjava se polako. Traži strpljenje. I evo: moji roditelji, okruženi nama i našim porodicama, proslaviće 50 godina braka ove godine.

Kako se zavoleti u doba koje meri interesovanje sekundama? Kako pokazati svoj svet, prosuti reči o sebi, dok kazaljka leti? Kako osetiti vibriranje drugog bića, podariti mu osmeh, probuditi želju iza koje tek posle sporih sati i dugih dana što spajaju klizi neponovljiva čarolija?

Izazvati pažnju odmah, danas je merilo uspeha. Ovaj zahtev čoveka tera na ulepšavanje, poluistine o sebi. S poluistinom, koja uvek sadrži deliće istine, veća je šansa da vam neko poveruje. Prepoznaje elemente za koje zna da su tačni i biva zaveden. Manipulacija delićima istine kojima onaj što se predstavlja ostavlja najbolji utisak dvostruko je opasna: niti je on takav, što će se ubrzo i pokazati, niti onaj ko je bio na kratko osvojen može da podnese takvu igru mnogo puta. Jer, lažna slika vodi pravo u razočarenje.

Nije li ovo osnova svakog marketinga? I nije li to i razlog što kvalitetni ljudi često beže od ljubavi? Samoća je, u odnosu na igru laži i utisaka, pouzdanija kategorija. U njoj, bar znaš ko je taj samac što te gleda iz ogledala prekoputa.

Ništa se važno u životu neće desiti bez iskre ljubavi, da čoveka pokrene. Budi li se ona u prvih sedam sekundi? Izvesno – ne. Znaju to i marketinški stručnjaci. Ali, za njih vreme je novac. Za nas, vreme je mnogo više od još jednog pevljivog hita, koji s gorčinom odbacuješ u prvih sedam sekundi jer slutiš prevaru iza nota. Vreme je život. Imamo samo ovaj da ga ulažemo u nekog polako, pa posle, uz pesme naših života, trošimo sa mnogo ljubavi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari