Vapaji za poslednjim autobusom

Ostavite komentar


  1. Ne mogu da shvatim da sve sto je novo i sto se pravi da bude bolje nije dobro..kako je to moguce?

  2. Dolazio na tu stanicu decenijama i uvek sam se pitao zar Beograd ne zaslužuje bolje. I dobio je bolje.

  3. Sve napisano primenjivo je u nekoj normalnoj državi, sa ,makar, prosečno razvijenom demokratijom. To u ovoj partijsko klijentalističkoj tvorevini nije moguće. Kakva je korist građana Srbije od tog, famoznog, Beograda na vodi?

  4. Ja se izvinjavam g. Bursac, ja sam Beogradjanin i mnogo mi se vishe dopada zardinjera. Valjda ne moramo svi biti partizani.

  5. Odličan tekst! I ja već duže vreme primećujem ovu pojavu. Najviše kritika su dobili projekti koje bi svako normalan uradio. Evo, sada će da brane most koji će verovatno jednog dana da se sruši ako se ništa ne uradi. Žičara na Kalemegdanu – video sam takvu u Bergamu, i ona ulazi direktno u stari grad iz srednjeg veka. Samo što su je oni napravili pre 100 godina, a mi verovatno nećemo nikada.

    E sad, druga je priča „ugrađevina“ u sve te projekte. Tu treba usmeriti oštricu kritike.

  6. The London Bridge železnička stanica je sazidana 1836-te godine i još je u funkciji, mada je pretrpela mnogo dogradnji i modernizacije. Tako se radi u pametnim zemljama.
    Problem sa beogradskom autobuskom stanicom nije od juče. Nije problem što je stara stanica bila mala, u užem gradskom jezgru, nego je problem što su autobusi do nje dolazili (i odlazili sa nje) kroz najveći saobraćajni haos. Možda se neko seća da je prvobitna ideja o izmeštanju autobuske stanice bila da se napravi stanica sever i jug. Stanica Jug je trebalo da bude na mestu Topovskih šupa na Autokomandi. Da skratim. Jevrejska zajednica je imala primedbe na lokacuju Jug, vlast je otezala sa realizacijom projekta a na tom prostoru su počele da niču zgradurine, lokalni mićnici iz opštine Voždovac, katastra i Urbanističkog zavoda su se lepo ugradili, i svi zadovoljni.
    Što se tiče Trga Republike … ma odličan je …. da se čovek polije benzinom i zapali.
    Rujević, skroman kako ga je Bog stvorio, kaže da on probleme sagledava malo dublje od Dejana Bursaća. OK, neka pred Dejanom objasni dubinu svojih smatranja. Što se mene tiče, pseće govno koje se raspada na kiši i te kako može da ima svoju vrednost. Grad ne oblikuju samo građevinske mašine, lopate i mešalice, već i sentimenti.

  7. Baš je lepa i stara i nova,koja će jednom biti stara!Uživajte dok je moguće..

  8. Vecinu svog zivota proveo sam u Savamali. Isao u Isidoru skolu pa posle u drugu Beogradsku gimaziju koje odavno vise nema. Ko tamo nije ziveoislim da treba da se uzdrzi od komentara. Prljavstina, smrad, otpad jer takvi smo kakvi smo. Da ne govorimo o beskucnicima, neizbeznim sibicarima na kartonskim kutijama. Kamenicku ulicu koja je sramota za svaki evropski grad. Stara je izreka da o ukusima i bojama ne yreba diskutovati. Ove individue su dobile izbore i ostaje samo da pronadjemo u sebi dusevni mir i spokoj i da prezivimo ova zla vremena.

  9. Bilo bi moguće u zemlji gde žive skromni ljudi. Ali (uvek neko ali sreću kvari) mi patimo od kompleksa više vrednosti. Uporedjujemo se sa Londonom, Berlinom, Parizom itd.
    Uz Bosnu i Albaniju jedina smo Balkanska zemlja koja nije u EU. Možemo da se uporedjujemo sa nekim Afričkim zemljama sličnog broja stanovnika. I vidimo gde nam je mesto u svetu. Ovo mi liči kao da se neki ponavljač uporedjuje sa odlikašem. A BG je jedna kasaba koja pokušava šminkanjem da postane velegrad. Jedan Evropski grad ne čine samo zgrade, mnogo toga je potrebno da se promeni. Kao prvo da svi imaju kanalizaciju, da grad preradjuje otpadne vode , čistoću poboljšati. Možete zamisliti Tokio 37 miliona stanovnika i sve funkcioniše.

  10. Rođaci, ne kukaju ljudi za autobuskom stanicom kao takvom, već tom kuknjavom artikulišu neslaganje i strah od onoga što sledi – taj prostor će zauzeti braća sa tahikardijom sakrivena iza nekakve arapske firme sa početnim kapitalom od 100 dinara, kao što su zauzela priobalje i kao karcinom se šire obalom. Niko ne bi žalio staru stanicu kada bi ona ostala mala autobuska stanica za neke Lastine autobuse ili ako bi se na njenom mestu napravio park za sve nas, ili možda zgrada neke bolnice, šta god, samo da je naše. A ne njihovo. I da su novu stanicu znali da nazovu kako treba, te alave lopuže čak ne znaju ni šta znači BAS. Desetine miliona EUR su pokrali na toj novoj autobuskoj stanici, a ni naziv nisu znali ispravno da joj napišu. Netrpeljivost prema Trgu Republike je jer tamo podižu jelke od 80k evra, jer prevrću kocke svakih 6 meseci i za to troše milione EUR dok decu lečimo SMS porukama, sve čega se dohvate upropaste ili pokradu. I ta naša kuknjava za „starim i boljim“ vremenima nije „žal za mlados“ nego vapaj da se spreči krađa budućnosti. Moja mladost je prošla po ulicama i demonstracijama, sada se ista stvar smeši mojoj deci. Eto, rođaci, vi kojima se sviđa Trg i nova autobuska stanica, i to sam vam objasnio.

  11. Dakle, ako sad hoću ( ili moram) u Beograd moram sat ipo da se vozim međugradskim busom do Beograda i do te stanice koliko traje taj put, pa onda odatle da se vraćam sat ipo u stari Beograd? Kao što sam skoro morala …recimo na sahranu rođaka na groblju Lešće…(a do tamo i dva sata od te „stanice“ gradskim busom)? A onda sve to isto u povratku, ako mislim da spavam kod kuće a ne na nekoj klupi u parku po Beogradu? ŠEST SATI MOG ŽIVOTA SAMO U PREVOZU? I to u najboljem slučaju ako svi autobusi već budu na stanicama, da ne moram i njih da čekam, a obično nije tako, ne čekaju oni mene već ja njih!
    Ta stanica i ja se očigledno nikad
    nećemo videti. Narod će da se snađe, putovaće privatnim divljim i pitomim prevozom samo ne tim koji su zamislili za nas stoku iz provincije da vam ne prljamo Beograd pa su nas deložirali na onu livadu? Srećna vam bila i vi sa njom!

  12. @prašnjavi
    Svaka Vam čast na komentaru. Odrasla sam u Beogradu i ne bih imala ništa protiv da je na mestu BAS stanice nikao prelepi park za decu ili dečija bolnica, da gledaju reku i brodove …. ali banda hoće da pokupi sve, i budućnost…..iako su se nakrali za deset generacija „svohe dece“, taman za koliko su generacija naše dece zadužili. O tome se radi.

  13. Stvar je prvenstveno u tome što se svaki projekat vlasti odrađuje bez objavljivanja cene koštanja, zatim se unedogled popravlja, zatim što se npr. stanice (i železnička i autobuska) puštaju u rad bez osnovnih funkcionalnosti (ovo dovodi do toga da ljudi izbegavaju korišćenje voza i autobusa, što na kraju dovede na smanjen broj kritika njihovog rešenja), zatim što se pre puštanja ne uvedu sve potrebne gradske linije od/do stanice, zatim što nema parkinga, zatim što im nije cilj da urade nešto što bi poboljšalo uslove življenja već samo napunilo njihove džepove, zatim, zatim, zatim. Čudno je što Vi to ne vidite, već nam drvite o nekom podvajanju.

  14. Beograd treba da bude stanica na mapi međudržavnih putnika, cirkulacija je potrebna.

  15. Da rade nesto dobro, recimo da su izgradili novu stanicu na mestu one raspale stare i renovirali zeleznicku prvi bih im aplaudirao. Ili da ostave stari most kao setacki, a solitere dizu na Novom Beogradu pored reke gde im je mesto. Ali ne, oni sve rade suprotno protiv volje gradjana i da bi otezali i zagorcali zivot narodu zarad sopstvenih imteresa

  16. Nije prvi put da nam Rujevic ukazuje na osnovni mehanizam – zavadi pa vladaj – koji ova vlast maestralno sprovodi u delo uz pomoć najboljih eksperata socijalnog inženjeringa. Osnovni instrument svakog zla je podela i isključivanje. Veliki je izazov naći odgovor na takav pristup i ne pasti u klopku zavade. I u tome se ogleda (ne)zrelost našeg društva. Hvala Nemanji što mudro ukazuje na korene problema.

Ostavite komentar


Dijalog

Neće nam doći ni Harvard ni Kembridž, već Troteri iz Pekama 7

Neće nam doći ni Harvard ni Kembridž, već Troteri iz Pekama

Pre nekoliko dana u skupštinsku proceduru je krišom, bez javne rasprave, ušao predlog dopuna Zakona o visokom obrazovanju kojim bi se dozvolilo stranim visokoškolskim ustanovama, da, bez akreditacije u Srbiji, i uz mogućnost finansiranja iz državnog budžeta, školuju studente na osnovnim, master i doktorskim studijama.

Naslovna strana

Naslovna strana za 21. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Nikolić, TV novinarka

List Danas je važniji nego ikada ranije. Kada ne bi bilo takvih novina, ne bismo ni znali kako prave novine treba da izgledaju.