Nesrećna smrt deteta našeg poznatog i dragog glumca bila je nekrofilski okidač za većinu ovakvih ili onakvih medija.
Iako je smrt po prirodi (novih) medija izrazito klikabilno dešavanje, ono što viđamo kada neko premine daleko prevazilazi novost, vest, javni interes, a nije ni u skladu sa etičkim kodeksom novinara. Ili budimo realni, etikom civlizovanog čoveka uopšte.
Dok je sam nesrećni događaj, informacija koja zaslužuje da bude objavljena, gotovo sve ostalo što je usledilo ne potpada pod interes, vrednost…već plasiranje i podilaženju najnižim pobudama.
A baš takav sadržaj je iz dana u dan plavio naše medijsko nebo…Papraci ispred kuće žalosti, zivkanje telefonom skrhanih roditelja, kopanje po dešavanjima iz prošlosti, detalji oko sahrane…deo su otrova koji su mediji emitovali non stop i budimo iskreni trovali.
Da nesreća bude veća, nije ovo prvi put, niti ovo važi samo za Srbiju, ali ono drugačije nego u prethodnim slučajevima jeste orgijanje nad lešom deteta. Ranije se, makar radilo o punoletnim osobama.
Treba istaći da samo dve dnevne novine, Politika i Danas nisu na naslovnim stranama raspalili ovu tužnu priču, dok su ostali razmerili desetine centimetara ili u slučaju interneta pripremili na desetine objava.
Šta bi bilo kada bi se mediji ovako intenzivno bavili nekim suštinski važnijim temama? Gde bi nam bio kraj.
No, i pored neupitne sramne uloge dobrog dela medija, svoj deo krivice itekako snose i čitaoci.
Paradoksalno, veliki broj onih koj se zgražavaju nad ovakvim i sličnim sadržajem (estrada, rijaliti, užasi crne hronike) i sami generišu prozvodnju medijskog smeća. I to veoma jednostavno, besumučnim kliktanjem po ovakvim objavama.
Svako ko je radio na internetu zna da su ovakve smrti “sveti gral” ili u blago rečeno “bingo” za posetu. Klikovi se samo multipliciraju, a rekordi posećenosti često padaju, dajući za pravo onim nekrofilima iz medija kojima su samo klikovi na pameti.
Zato umesto lamenta i nekritičkog kliktanja bolje je malo suzdržati se i promenti fokus, a sadržaja ima…Da li su u pitanju muzika, film, arhitektura, nove tehnologije, kulinarstvo, sport… ili zanimanje za to kako je moguće da beogradska novogodišnja jelka bude najskuplja na svetu, a pred lokalne izbore u Srbiji stanje je kao sredinom 19. veka, na vama je da izaberete. Sigurno je bolje je i zdravije od nekrofilskog kliktanja, a postoji šansa da kao posledica toga, mediji krenu da manje prate smrt na estradani način, a više nešto drugo, što nam oblikuje život.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.