Ne bismo mi bili mi kada i od (u trenutku pisanja ovog teksta još uvek potencijalno tragičnih) vremenskih nepogoda ne bismo napravili lakrdiju. V čjom, dakle, bylo djelo? Ledena mečka na proputovanju po svetu zakucala i na naša vrata, što je, predvidivo, bio veliki izazov za zemlju u kojoj i majska kiša dovodi do saobraćajnog i svakog drugog kolapsa.
Da zlo bude veće – u neko doba je dunula i košava, a to je stvar sa kojom i mnogo organizovanije državne službe od naše teško izlaze na kraj. Nije bilo mesta kuknjavi – što ne znači da kuknjave nije bilo – da su “službe opet iznenađene” jer je košava jeben igrač. Mehanizacija prođe džadom, očisti kolovoz, ali košava sve to očas ponovo zaveje.
Ni po jada za kolovoze, nezgodno je što vetruština uzgred zaveje i automobile, šlepere, autobuse i vozove u kojima ima putnika, a među njima i dece. Jeste, bilo je blagovremenih upozorenja da se “na put ne kreće bez krajnje nužde”, ali je na putevima naše zemlje ponosne, na vrlo niskoj temperaturi, ipak zaglavio poveliki broj vozila i zavejanima se moralo priteći u pomoć. Kad đavo odnese šalu, ne možeš ti praviti trijažu ko je na put krenuo iz nužde, a ko iz besa, iako pretpostavljam da mnogi u ovoj zemlji lažnih pravednika misle da je trebalo postupiti upravo tako.
Akciji spasavanja se u neko doba pridružila i vojska, što je bio pravi potez jer ta vladina organizacija ima vrlo moćne mašine, a šuška se da u poslednje vreme ima i goriva. Naravno, ovakve situacije su idealna prilika za naše žutare koje nisu propustile da srpskom narodu i senatu obznane da se na čelo spasilačke akcije stavi lično Overlord. I to je po meni bio pravi potez. Overlordovo prisustvo na “zavejanim područjima” nesumnjivo je doprinelo spasilačkom radnom elanu. Doprinelo je – fakat – i Overlordovoj rastućoj popularnosti. Što nas dovodi pravo na temu ove kolumne?
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.