U međuvremenu je ovo šesti Salcburški festival o prazniku Svete Pedestnice pod umetničkom egidom mecosopranistkinje Ćećilije Bartoli.
Pošto je ugovor sa ovom operskom divom još lane produžen do 2021. godine, to se moglo mirno pristupiti ovogodišnjoj temi festivala „na romantičnom putovanju kroz snove ka samom sebi“ odnosno mitskom i romantičnom čarobnom svetu Škotske.
Neustrašivi vitezi, krvavi obračuni, plamteće ljubavi, moćno oružje i basnoslovne zveri, prepredene veštice, nevino zatočene devojke u vlažnim tamnicama škotskih tvrđava u postojano maglovitim pejzažima Škotske. Tu se, uverena je intendantkinja, susreću Ajvanho sa Gospodarom prstenova i Hari Poterom. Pošto je proteklih godina nastupala u ulogama velikih operskih heroina kao što su Kleopatra, Norma, Pepeljuga i Ifigenija i jednim izletom prošle godine u ulozi Marije u mjuziklu Priča sa „Zapadne strane“, ove godine se diva Bartoli odlučila da se preodene u mušku ulogu Ariodantea u istoimenoj Hendlovoj muzičkoj drami. Ovom Hendlovom dramma per musica iz 1735. je samo dve godine ranije otvoreni Theatre Royal in Covent Garden zadobio naklonost publike. Reč je o jednoj epizodi iz Ariostovog viteškog epa Orlando furioso. Hendel, Hajdn, Šekspir i Valter Skot bili su fascinirani Ariostovim epom.
Program ovogodišnjih igara je proširen i Rosinijevom operom „Donna del Lago“. Obe velike operske produkcije su bile dopunjene i jednom baletskim večerom, kao i matineom sa Ane-Sofi Muter i Maksom-Emanuelom Cenčićem, kao i jednim koncertom orkestra na kome se Mendelson susreće sa Vagnerom i Verdijem. Škotska, Vagner i Italija: ovaj trias ima više zajedničkog no što se to na prvi pogled može pretpostaviti.
Poseban emocionalan događaj je predstavljao 40-godišnji jubilej Ane-Sofi Muter u rođendan Ćećilije Bratoli na sam dan Sv. Pedesetnice. Ane-Sofi Muter je svirala u nedelju, na sam dan praznika dela Franca Šuberta i Antonija Vivaldija. NJu je kao 13-godišnju devojčicu Herbert fon Karajan otkrio i poravnao joj put ka svetskoj karijeri. Ovaj životni put pre podseća na romantičnu bajku nego na realnost. U subotu je nastupio i Orchestra dell-Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Roma sa solistima Tatjanom Serjan i Bryn Terfel. Iste večeri je publiku omađijao baletski ansambl iz Marinskog teatra iz Sankt Peterburga sa romantičnom baletskom pantomimom La Sylphide, a u ponedeljak na matineu bio je kontratenor Max Emanuel Cenčić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.