U ovoj zemlji se još vode polemike o tome treba li imenicu internet pisati s velikim ili malim početnim slovom. Pristalice velikog početnog slova tvrde da je reč o jedinstvenom tehnološkom izumu kome makar kroz pisanje u jeziku treba odati dužno priznanje, dok s druge strane, ljudi iz struke, ali i lingvisti, napominju da ovu imenicu treba pisati malim slovom. Priključak na svetsku kompjutersku mrežu je, u razvijenom svetu odavno, a kod nas polako biva, izjednačen sa priključcima za struju i vodu.
Mora se priznati da se u Srbiji svest o važnosti i neophodnosti interneta podiže: kampanje za pristup svim vrstama širokopojasnog interneta su dobre. Vodeći internet provajderi mnogo ulažu u popularizaciju ADSL i kablovskog interneta: cene su sve pristupačnije običnim smrtnicima. Dobro osmišljene kampanje imaju Eunet i Sezam pro koji se svako malo trude da izbace neku novu uslugu kao što je telefoniranje preko interneta o čemu smo većpisali. Srećom i manji provajderi slede njihov primer tako da korisnici mogu da se, prema sopstvenim potrebama opredele za onaj paket usluga koji im najviše odgovara.
Međutim, za mnoge je internet nepoznato područje koje treba istražiti. Zato i najavu održavanja konferencije iFront treba pozdraviti. Prva konferencija o poslovanju na internetu biće održana 9. i 10. juna. Organizatori su napomenuli da nameravaju da sadržajem konferencije inspirišu, pokrenu nove ideje, kao i da ukažu na velike mogućnosti interneta. Zbog opsega tema može se slobodno reći da je pred nama jedan od prvih događaja u Srbiji i na Balkanu koji će sveobuhvatno govriti o svim prednostima i nedostacima poslovanja na internetu. Koliko se pripremi ovog događaja pristupilo ozbiljno govori i podatak da su u goste pozvani vodeći ljudi koji u svetu interneta nešto znače: Simone Brunoc, i predstavnik Amazona, Dejv Rodžers iz Pejpala, Nil Budi, glavni urednik sajta DailyMe i Vini Bansal, predstavnik kompanije Cisko između ostalih. Neke od tema koje će biti pokrenute na iFRONT-u su ove: kako razviti svest o velikim mogućnostima najmoćnijeg medija danas, koje su mogućnosti internet marketinga, kako informacija uopšte stiže do krajnjeg korisnika, kako funkcionišu sajtovi za druženje, kako igre utiču na razvoj biznisa i tehnologije, kako je moguće otvoriti nova radna mesta.
O značaju iFront konferencije za ovdašnje poslovne krugove ali i same korisnike interneta generalni menadžer konferencije Vladimir Milisavljevićkaže: „Bilo je i ranije različitih razgovora o internetu, pokušaja koje veoma cenimo; neki od njih su pomerili stvari; ali mislimo da je ovo prvi put da se kod nas organizuje komunikacija Beograd i sam vrh svetskog biznisa u oblasti interneta. Strani govornici, to je ono što iFront izdvaja od sličnih dosadašnjih događaja – dakle, autoritet, znanje, edukacija. U internet oblasti mi sigurno nismo dovoljni sami sebi: ni kao tržište, jer moramo da izvozimo; ni u smislu znanja, jer ga nemamo dovoljno. Dakle, internacionalna dimenzija je vrlo bitna. Sveobuhvatnost iFronta odvaja ga od sličnih konferencija. Često se kao biznis na netu posmatra samo online prodaja; ovde su teme mnogo šire, jer je i internet mnogo širi, i zapravo – bez ograničenja. To se u svetu većpokazalo, jer ko bi pre samo par godina pomislio da se organizacijom sajta za druženje, poput FaceBooka, može postati milijarder u svetskim okvirima.“
Zainteresovani mogu da se prijave preko sajta ifront.rs, a na istoj adresi nalaze se sve detaljnije informacije, s najnovijim vestima o prvoj konferenciju iFront.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.