„Postajemo taoci interneta. Kradu se Fejsbuk profili, šalju se lažni tvitovi, izmišljaju blogovi. Da li stvarno živimo u vremenu virtuelne diktature kojoj je glavni cilj postao to da se po svaku cenu na net okači bilo šta?“, zabrinuto se u kulturnom dodatku rimske „Republike“ u autorskom tekstu zapitao novinar i publicista Mikele Sera.

Globalna internet mreža postala je neizbežni deo naših života, a svi mi u njemu trudimo se da se izborimo za svoje parče slobode. O mnogim sadržajima na mreži se otvoreno raspravlja: da li je nešto dobro ili loše, moralno ili nemoralno, prihvatljivo ili nedopustivo, poslednjih nekoliko godina pored običnih korisnika raspravljaju umne glave, pokušavajući da odgovore na činjenicu, da bez interneta više ne možemo, ali pravo pitanje je: kako s njim?

Ipak, nije sve toliko crno. Uzajamno prožimanje korisnika interneta uz maksimalno korišćenje svih potencijala mreže posebno je vidljivo i daje odlične rezultate na polju učenja jezika. Ima dobrih onlajn rečnika, sajtova i aplikacija koji korisnicima pomažu da nauče ili usavrše jezik koji hoće. Izbor je veliki i šarolik. Bukvalno svako može da nađe svoje parče kolača. U poslednjih nekoliko godina širom sveta poraslo je zanimanje za onlajn kurseve jezika. Za ovim svetskim trendovima ni mi nimalo ne zaostajemo.

„Onlajn nastava je poznat vid obrazovanja u svetu koji postaje sve popularniji i na našoj teritoriji. Namenjen je prvenstveno zrelim polaznicima odnosno srednjoškolcima, studentima, poslovnim ljudima – odraslim osobama. Za decu predškolskog i školskog uzrasta uvek se preporučuje tradicionalni vid nastave, odnosno rad u učionici, zbog specifičnog metoda rada sa njima kao i zbog društvenog faktora u učenju“, kaže za Danas Dušica Nikolić, profesorka engleskog jezika i administratorka iOL platforme u školi Inlingua Galindo. Naša sagovornica interesovanje za ovakav način učenja objašnjava činjenicom da „životne obaveze, poslovne, obrazovne ili porodične, dramatično se povećavaju i ubrzavaju naš životni ritam. Zbog toga nastava za učenje stranih jezika koja se održava u učionici sve više postaje vremenski luksuz. Nastava koja se održava onlajn, odnosno preko interneta uz pomoć elektronskog uređaja (telefona, tableta, laptopa ili kompjutera), savršeno se uklapa u naše živote, pruža nam sve beneficije časa u učionici, ali nas ne vezuje za određeni prostor i ne podrazumeva trošenje vremena u prevozu“. Potrebe ljudi su različite. Dušica Nikolić nam kaže da „polaznici ispunjavaju svoje ciljeve brzo, efektivno i veoma uspešno, bez obzira da li im je cilj da polože određeni internacionalni test, pripreme se za poslovnu prezentaciju, pregovaranja, sastanke i mnoge druge poslovne veštine ili unaprede svoje jezičko znanje kao investiciju u svoju budućnost“.

Pratiti nove tendencije u obrazovanju ponekad ume da bude krupan i izazovan zalogaj. Na onima koji podučavaju jezik leži nezahvalan zadatak da zadovolje potrebe sve zahtevnijih korisnika i osmisle nešto novo što će im pomoći da u učenju jezika uživaju. „Blended learning’ je novi vid nastave koji imamo u školi i omogućava polaznicima da jednom nedeljno budu izloženi tradicionalnom času metode inlingua a da ostatak nedelje provedu u radu na jedinstvenoj internet platformi gde ih profesor usmerava i prati na svakom koraku njihovog jezičkog razvijanja“, kaže Dušica Nikolić.

Bez obzira na sve novine u obrazovanju i njihove prednosti, ima i onih koji su i dalje skeptični. Pitamo našu sagovornicu da li je klasičnom vidu učenja jezika odzvonilo:

„Internet neće zameniti profesora niti će onlajn nastava u potpunosti zameniti čas u učionici. Ljudima čije je vreme nepredvidivo ili koji su zbog obrazovnih, poslovnih ili porodičnih obaveza vezani za određenu lokaciju, onlajn nastava će postati nezamenljivo sredstvo za uspešno učenje i usavršavanje“, kaže nam Dušica Nikolić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari