Karlo Polak

Karlo Polak je diplomirani inženjer saobraćajstva, zaljubljenik u železnice, metroe i šinske sisteme. Bio je predsednik Udruženja ljubitelja Železnica u Srbiji do svog preseljenja u Holandiju gde danas živi i radi. U rodnu Srbiju i dalje šalje svoje stručno iskustvo i mišljenja o različitim saobraćajnim problemima i rešenjima, potkovan savremenim trendovima koje u svetu prati. Osim što će kroz kolumnu "Metro-logija" u listu Danas izložiti svoje viđenje o izgradnji metro sistema u Beogradu, Polak izaziva i ostale stručnjake iz ove oblasti da se uključe u "metro-debatu" i suoče stavove.

Koliko su bili realni metro planovi iz 1970-ih? 2
26.09.2018. 15:00

Koliko su bili realni metro planovi iz 1970-ih?

SFRJ ideja da "možemo da izgradimo sve što zamislimo, ukoliko gradimo po svaku cenu", ostavila je iza sebe ekonomiju srušenu kao kula od karata, i čitav sistem građevinskih grobalja.
Metro nasleđe Branislava Jovina 3
19.09.2018. 15:00

Metro nasleđe Branislava Jovina

Do sada nije postojao veći zagovornik metroa u Beogradu od pre dve nedelje preminulog arhitekte Branislava Jovina.
Metro i rizici pri kopanju tunela 4
12.09.2018. 15:00

Metro i rizici pri kopanju tunela

Do sada ni jedna tehnologija nije uspela da predvidi baš sve poteškoće na koje je moguće naići pri podzemnim radovima.
Metro mostovi 5
05.09.2018. 15:00

Metro mostovi

Veći mostovi su suviše važno i složeno pitanje da bi se posvetili samo inženjerima i ekonomistima.
Kada se gradnja produži u nedogled 6
29.08.2018. 15:00

Kada se gradnja produži u nedogled

U ekonomski nezrelim društvima postoji dosta slučajeva da se gradnja velikih projekata produži u nedogled. Eventualno puštanje u rad posle nekoliko decenija bude "pirova pobeda".
Metro i raskopavanje u toku gradnje 8
08.08.2018. 15:00

Metro i raskopavanje u toku gradnje

Kod mnogo jednostavnijih radova poput Slavije i Vojvode Stepe pokazalo se da još mnogo treba da učimo, kako u toku metro gradnje ne bi napravili katastrofu na ulicama.
Ukrštanje železnice i metroa 9
01.08.2018. 15:00

Ukrštanje železnice i metroa

Kako je grad živi sistem, transportni sistem u velikoj meri definiše lokaciju. I dodavanje, i ukidanje i rekonstrukcija transportnog sistema ostavlaju veliki uticaj na lokaciju.
Podzemni ili nadzemni metro? 11
18.07.2018. 17:24

Podzemni ili nadzemni metro?

U ekonomski razumnim društvima podzemna transportna infrastruktura se gradi samo tamo gde ne može drugačije!
Sinergija tramvaja i metro-a 12
11.07.2018. 15:00

Sinergija tramvaja i metro-a

Vrlo veliki deo građana, pa čak i stručne javnosti pogrešno smatra da je razvoj tramvajske mreže izgovor da se ne gradi metro.
Regionalni metro i prigradska železnica 14
20.06.2018. 15:30

Regionalni metro i prigradska železnica

U svim usvojenim Generalnim urbanističkim planovima Beograda do 2014. stara železnička stanica u centru Beograda je bila predviđena kao centar regionalnog metro-a i prigradskih železnica.
Beogradski metro i Evropska unija 15
13.06.2018. 15:30

Beogradski metro i Evropska unija

Kod velikih projekata poput metro-a u relativno maloj zemlji poput Srbije, ugovoranje istih je po pravilu deo geopolitičkih pregovora.

Naslovna strana

Naslovna strana za 24. i 25. avgust 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Nikolić, TV novinarka

List Danas je važniji nego ikada ranije. Kada ne bi bilo takvih novina, ne bismo ni znali kako prave novine treba da izgledaju.