Ostvarenje „Mali ratovi i kabine Zare“, pristiglo pod šifrom „onthefloor“, jednoglasnom odlukom Žirija proglašeno je najboljim na Konkursu Sterijinog pozorja za originalni domaći dramski tekst za 2021/22. godinu. Naknadnim uvidom u razrešenje šifre utvrđeno je da je autor nagrađenog teksta Vida Davidović.
Žiri koji je radio u sastavu Spasoje Ž. Milovanović, predsednik, Mirko Demić i Dušan Petrović ističe i preporučuje i sledeće tekstove: Prasetina na 178 načina (šifra: 2808), Jovanovići (šifra: Domaće), Hleba i cevi (šifra: Garibaldijeva 7) i Nezaboravak, potočnica, zmijske oči (šifra: šipurak), a za najbolji dramski tekst nisu imali dileme jer su konačnu odluku doneli jednoglasno.
Vida Davidović rođena je 1998. godine u Istočnom Sarajevu. Osnovnu i srednju školu završila je u Banjoj Luci, a osnovne studije završila je na Fakultetu dramskih umetnosti, smer dramaturgija. Studentkinja je master studija na Fakultetu dramskih umetnosti, smer Teorija dramskih umetnosti i medija.
Pisala je nekoliko predstava za decu za Pozorište lutaka Pinokio (Mačke zaslužuju poklon, Avanture Tila Vragolana), radila je adaptaciju Sna letnje noći za opersko izvođenje (Festival Operosa), asistirala je na tekstu S druge strane jastuka Pozorišta na Terazijama i radila adaptaciju Don Žuana u režiji Marka Misirače povodom otvaranja pozorišta Teatrijum.
Njen komad Bruklin i mačke u kontejnerima u režiji Andreje Kargačin zatvorio je FIST– 16. festival internacionalnog studentskog teatra sa premijerom u BITEF Teatru.
Autorka je drame Proslave koja je izvođena u sklopu omnibusa Banjaluka u režiji Nikole Bundala (Gradsko pozorište Jazavac, autori: Tanja Šljivar/Armina Galijaš, Željko Stjepanović, Nikola Pejaković, Lana Bastašić, Vida Davidović, Radmila Smiljanić).
Autorka je komada Jedan pošten čovek u režiji Snežane Trišić, Kraljevačko pozorište.
Autorka je dramatizacije Na rubu pameti/Pijana noć 1918. po motivima dela Miroslava Krleže i Ive i Tene Štivičić u režiji Marka Misirače, Knjaževsko-srpski teatar.
Kao dramaturškinja radila je na projektima So na rane Tee Matanović u režiji Rastislava Ćopića (FIST), Onaj koji govori da, onaj koji govori ne u režiji Nikole Bundala, Fakultet dramskih umetnosti, Banjaluka, Na rubi pameti/Pijana noć 1918….
Scenaristkinja je filma Matura u režiji Gvozdena Ilića koji je dobio specijalnu nagradu na Festivalu kvir filma Merlinka i scenaristkinja je filma Rebra u režiji Gvozdena Ilića.
Sterijino pozorje godišnje raspisuje Konkurs za najbolji dramski tekst i razmatra originalne dramske tekstove koji su izvorno napisani na srpskom ili prevedeni na srpski jezik. Žiri uzima u obzir neobjavljene, neizvođene i nenagrađene dramske tekstove, a tekstovi se uvek šalju pod šifrom.
Sterijino pozorje preuzima autorska prava na objavljivanje nagrađenog teksta u izdanjima Pozorja, na srpskom i engleskom jeziku, prava na pozorišno praizvođenje i ekranizaciju u saradnji sa Radio-televizijom Vojvodine.
Nagrada se već tradicionalno uručuje za Dan Sterijinog pozorja, 29. marta, na dan kada su 1956. godine osnovane Jugoslovenske pozorišne igre „Sterijino pozorje“, povodom 150 godina rođenja i stogodišnjice smrti srpskog komediografa Jovana Sterije Popovića.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.