Aja Jung: Za politiku baš i nemam dara, nisam član partije, niti ‘miljenica’ vlasti 1foto Miloš Lužanin

„Prvi ministar sa kojim sam pričala o Festivalu bio je Lečić, a prvi koji nas je podržao – Kojadinović. kaže Aja Jung, koja je u jeku priprema za naredni 22, po redu Beogradski festival igre,

U razgovoru za Nova. rs ona je govorila o planovima za budućnost, dala izvesne naznake onoga što publiku očekuje na 22. BFI-u, a dotakla se i teme svoje pozicije u politici, istakavši da za ovo drugo i nema naročitog dara.

Koliko je teško balansirati između politike i umetnosti, kao i tome smeta li joj  što je u opozicionim umetničkim krugovima doživljavaju kao miljenicu vlasti Aja Jung tvrdi da za to ne naročito ne haje:

„Ne smeta mi, a kako vreme prolazi, sve me manje i zanima da osluškujem šta misle “krugovi”. Nikada nisam bila član nijedne grupe ili partije. Za politiku baš i nemam dara. Verujem da sam mogla u nekom trenutku da doprinesem da stvari u kulturi krenu drugim tokom. Kada sam lupila o zid, to parče energije sam usmerila na one kojima su moja pomoć ili savet potrebni. Na decu koja se bave igrom, na napuštene i bolesne životinje, i na umetničke projekte u koje verujem… Sa druge strane, ulogu “miljenice” teško da bi mi neko dodelio s obzirom na moj karakter i otklon od svega što miriše na podelu. Kada smo se kao deca igrali kauboja i indijanaca, ja sam birala da budem marsovac“, objasnila je Aja Jung.

O svojim očekivanjima, koja se tičusaradnje sa novim ministrom kulture Nikolom Selakovićem Aja Jung nije govorila, skrenivši pažnju na to da BFI traje mnogo duže od mandata bilo kog državnog funkcionera.

„Prvi ministar sa kojim sam pričala o Festivalu bio je Lečić, a prvi koji nas je podržao – Kojadinović. Sa Majom Gojković sam uvek imala profesionalnu saradnju. Upoznale smo se kada je Barišnjikov gostovao u Novom Sadu, a ona je bila gradonačelnica i odmah je podržala inicijativu da u Srpskom narodnom pozorištu bude i naš Festival. Tu istu inicijativu podržao je i Bojan Pajtić koji je tada bio na mestu na kome je ona sada… Treba imati u vidu da ovaj festival ipak traje 22 godine. To je mnogo duže od mandata bilo kog državnog funkcionera“, istakla je Aja Jung.

Kao neko ko je ranije ukazivao da Beogradu nedostaje pozorišni prostor osvrnula se i na mesta na kojima se održavao BFI .

„Sava Centar je adresa na kojoj je Festival igre predstavio neke od najvažnijih baletskih kompanija i trupa savremene igre iz sveta, kao i antologijske komade. Spisak je impresivan. Da li ćemo se vraćati zavisi od mnogo faktora, a pre svega od načina na koji će se ova scena u narednom periodu profilisati. Što se scene na Krstu tiče, i ona je bila neraskidivi deo našeg Festivala. Međutim, već nekoliko godina je odnos prema Festivalu neprijateljski, a ponuda koju dobijamo za iznajmljivanje scene je bar četiri puta viša od cene za koju se može iznajmiti veća i ozbiljnije opremljena pozornica u Rimu ili Atini,“ objasnila je Aja Jung.

Prema njenim 22. BFI će ugostiti predstave iz Grenobla, Rima, Atine, Tokija, Liona, Madrida, Sidneja, Ženeve, Bejruta, a na samom početku ove manifestacije biće izveden komad “Beytna” Omara Radžeha.

„Želim da se pohvalim da smo uspeli da dobijemo neke predstave o kojima smo maštali, a u pitanju su produkcije Teatra Pine Bauš, sjajnih trupa Vertigo i Kafig, radovi mladog Adriana Bolonjina koji treba da stignu pravo iz rimskog Muzeja savremene umetnosti, ali i svetska premijera Baleta grčke Nacionalne opere iz Atine! “Zlatno doba” je komad za sve pozorišne generacije koji Konstantinos Rigos kreira za naš Festival. To je velika čast za svaku manifestaciju, a verujem i za našu zemlju…“, kontatovala je Aja Jung.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari