
Alfred Hičkok je postao toliko poznat tokom svoje karijere da je prerastao sve epitete koji se vezuju za reditelje i postao kultna ličnost i jedan od najboljih svih vremena u svojoj sferi.
Bez obzira na to koji film je u pitanju, Alfred Hičkok u svakom filmu stavio je svoj pečat i skoro svako njegovo ostvarenje uticalo je na brojne druge reditelje.
Uprkos svemu tome, ipak postoje scene koje ni on nije mogao da snimi, a jednu je godinama planirao, ali nikako nije dobio dozvolu da sprovede u delo.
Reditelj je sanjao da u neki svoj film stavi Maunt Rašmor, čuveni spomenik sa američkim predsednicima i jedan od najprepoznatljivijih spomenika na svetu.
Alfred Hičkok uspeo je u toj nameri u filmu Sever-severozapad, ali pošto nije dobio dozvolu za prvobitan plan, morao je da izmeni scenario.
„Za Sever-severozapad, čekao sam oko 15 godina da stavim Maunt Rašmor u film. Nažalost, ne uspe sve uvek. Meni su došli nadležni organi i rekli ‘Ne smete da imate lika koji se penje na lica predsednika’, ja pitam ‘Zašto’ i oni kažu ‘Zato što je to svetilište posvećeno demokratiji. Možete samo da imate likove između glava’.“
Hičkokova ideja bila je da se Keri Grant spuša niz Linkolnov nos i sakrije u jednoj nozdrvi, a da potom počne da kija, ali to nije dozvoljeno.
On je čak razmišljao o tome da film nazove Čovek na Linkolnovom nosu, od čega je naravno odustao nakon izmene planova.
Konačna scena iz filma snimljena je u MGM studiju, gde su delovi seta napravljeni da liče na Maunt Rašmor, a Keri Grant i Eva Mari Sejnt se penju na njih.
To bi bilo teško snimiti na pravoj lokaciji i, iako specijalni efekti ne deluju previše uverljivo, Alfred Hičkok napravio je takvu atmosferu i tenziju da su svi makar na trenutak poverovali likovima.
Izvor: Far Out Magazine
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.