Bajka o Tesli kroz pesmu 1

Đorđe Makarević je prvak baleta, koreograf i reditelj predstave za decu, tačnije mjuzikla „Tesla i bitka na magnetnom polju“.

Od juče je i dobitnik (između ostalih priznanja) nagrade Kulturno-prosvetne zajednice Beograda Zlatni Beočug „za trajni doprinos kulturi Beograda“. Tu je nagrada grada Beograda, za inkluzivni mjuzikl „Čarobno putovanje“, zatim nagrada „Terpsihora“, za koreodramu balet „Oni“ – za najbolju režiju i koreografiju, zatim „Belgrade Edit Culture“, isto za balet „Oni“ kao najbolju savremenu predstavu.

„Smatram da je mjuzikl samo jedna forma žanra, a ne bi trebalo da bude politika kuće. Međutim, naravno da i ovde kao i u svetu, postoje pozorišne kuće koje se opredele samo za jednu vrstu žanra, i sa tim opredeljenjem, po meni, samo se ograničavaju“, kaže Makarević odgovarajući na pitanje kako to da na velikoj sceni Narodnog pozorišta režira baš mjuzikl, makar da je reč o predstavi namenjenoj najmlađima. „Ako bih ja kao reditelj recimo, želeo da postavim Čehovljeve „Tri sestre“ i pritom to delo stavio u formu mjuzikla, koja bi tad pozorišna kuća trebalo da ga izvodi na repertoaru? Da li bi tad Čehov spadao u klasiku i bio za Narodno pozorište, ili bi komad trebao da se izvodi u Pozorištu na Terazijama, budući „Tri sestre“ pored glume, igraju i pevaju“, dodaje naš sagovornik.

Ipak, on priznaje da mjuzikl za decu „Tesla i bitka na magnetnom polju“, koji je na repertoaru Narodnog pozorišta kao matine predstava, jeste presedan, jer za 130 godina koliko postoji Narodno pozorište, ovo je prvi put da se mjuzikl izvodi na velikoj sceni. Naš sagovornik dodaje i da se karte vrlo brzo prodaju. Upitan da li je reč o praćenju trendova budući da se mjuzikl filmom „La La Lend“ vratio na velika svetska vrata, Makarević odgovara negativno i ističe da mu je inspiracija za „Bitku na magnetnom polju“ – Nikola Tesla. „Protivnik sam bilo kakvih kopija, pratim svoju ideju, sliku i koncept. Želeo sam da postavim bajku koju će voleti svi, od 5 do 105 godina, i mislim da sam uspeo u tome“, kaže Makarević.

„Pozorišna kuća, sama po sebi, dovoljan je adut za publiku. Svaka kuća ima svoju istoriju, i naravno da pozorišni ljudi, odnosno publika, to dobro znaju, ali mislim da je sama predstava ta koja privlači publiku“, primećuje sagovornik Danasa.

Upitan koliko su mu u radu na mjuziklu koristila ranija baletska, ali i iskustva u snimanju spotova, Makarević odgovara da su to neuporedive stvari. „Pozorište je magija koja se ne zaustavlja u cugu oko sat ili dva, a film, serija ili spot se prave iz mnoštva delova koje sklapate u montaži, da postane magija. Različiti su pristupi i svaki nosi u sebi svoj izazov. Volim obe stvari i svakoj se predam sa istim žarom. Iskustvo baletskog igrača i savršena koordinisanost, ne samo da mi pomažu u režiji, već i u drugim sferama života. Ono što je dobro jeste da u startu, kad nešto radim, razložim koje kad stvari treba koristiti i u kojoj meri, a ne trpati sve što znate“, zaključuje Đorđe Makarević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari