Bjelogrlić: Imamo jednu ruralnu vlast, a veoma urbane serije 1Foto: Miroslav Dragojevic

Zanimljivo je da su 2014. i 2015. godine naš medijiski prostor okupirale serije čiji bi smo pristup mogli da okarakterišemo kao „ruralni“ jer su nosile naziv „selo“,- kazao je  Dragan Bjelogrić, glumac, reditelj i producent.

To se, kako je on rekao, događalo za vreme jedne urbane vlasti u Srbiji. Sada imamo jednu ruralnu vlast, a veoma urbane serije. To je apsurd u kome živimo, ali se situacija sa serijama kreće u pozitivnom smeru – kazao je Bjelogrić na panel programu „Perspektiva produkcije iz srpsko-hrvatskog dvougla flmovi i/ili serije“, u okviru manifestacije Mala Pula 2.0, večeras u Ustanovi kulture Stari grad.

Panel diskusija je održana u svetlu konačne nacionalne premijere serije “Besa”, očekivane druge sezone “Senki nad Balkanom” i utisaka iz velike Pule, a Filmstreet se nastavlja tokom jeseni u bioskopu Dragan Gaga Nikolić u UK Stari grad, koji ove nedelje prikazuje filmski program manifestacije Mala Pula 2.0, u sklopu retrospektive skorije produkcije hrvatskog filma sa prošlogodišnje Pule i ovogodišnjeg istoimenog filmskog festivala.

Bjelogrić je ukazao da kvalitan serijski program kod nas tek nastaje, jer je hiperprodukcija serija upravo počela.

– Ako uporedimo ovo vreme sa onim u kome je Radio televizija Srbije i glavni odgovorni urednik diktirao ukus publike Srbije, jer su oni jedini radili serije, trenutna situacija se razlikuje – smatra Bjelogrić i objašnjava da nije do ekspanzije serija dovelo tržište već Dragan Šolak koji je napravio jak kablovski provajder ovde i u regionu.

Bjelogriić smatra da je Šolak ispred ovog vremena u kome živimo shvatio da su sadržaji – televizijske serije, ono što trenutno u svetu najviše „ide“.

– Otvorio je taj kanal za serije. Određen je jedan za naše pojmove ogroman budžet. Izašla je informacija, koja mislim da nije tačna, da oni 20 miliona godišnje u narednih pet godina hoće da ulažu u televizijske serije. Onda je došla na red politika. Svi znamo poziciju Dragana Šolaka i njegov politički status u ovoj zemlji – kazao je Bjelogrić i dodao da je potom Telekom ušao u utakmicu sa United Media i odredio 30 miliona za godišnju proizvodnju serija.

Bjelogrić je primetio da oni koji se bave poslom pravljenja serija sad imaju situaciju koja je za njih odlična jer, bar na papiru imaju 50 miliona, što nikada nismu imali.

– U pitanju je politička utakmica koja se bori za prevlast na tržištu i svi znamo da tu utakmicu prate mnogi drugi aspekti koji nemaju veze sa ovim o čemu mi danas pričamo. Kada bi se teoretski danas – sutra našli Šolak i Vučić i dogovorili da ta utakmica prestane i taj budžet bi drastično smanjio – konstatovao je Bjelogrić.

Iako smatra da je Srbija sada daleko ispred u produkciji kada je u pitanju izradnja televizijskih serija ono što primećuje jeste da ta hiperprodukcija ne znači da ćemo mi imati drastrično bolje serije.

– Imamo jednu vrstu otimačine para gde svi odjednom snimaju serije. Možemo samo da se nadamo da će kvantitet doneti kvalitet – zaključio je Bjelogrić.

Jurica Pavičić, filmski kritičar u Jutarnjem Listu ocenio je da Pula (festival) više nije privilegovani premijerni prostor za Hrvatsku kinematogafiju jer ima tu nezgodu da se odvija u sred leta, pa kada se pusti film, izađu kritike, onda se četiri meseca nakon prikazivanja film se drži u „fružideru“, i zato, kada dođe jesen distrubucija bude jako mlaka.

– Pulu su obeležili filmovi „General“ i „Dnevnik Diane Budisavljević“, koji su ne samo kristalizirali dve ideološke opcije – liberalnu i nacionalističku, već i dva smera kinematografije. Činjenica da je film „Dnevnik Diane Budisavljević“ pobedio ne govori samo o kvalitetu filma već i o tome šta filmska zajednica misli da bi filmovi trebali biti, i da im se ne sviđa ideja da bi filmovi kao „General“ mogli ići dalje – primetio je Pavičić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari