Posle 11 godina i predstave „Art“, zatim drame „Tri verzije života“, i treći komad ove francuske autorke Jasmine Reze – „Bog maskara“, u prevodu Anite Đurić, igraće se na sceni Ateljea 212. I njega je, kao i prethodna dva, režirala Alisa Stojanović, a čak je i podela sa Tihomirom Stanićem i Svetozarem Cvetkovićem na čelu, donekle ponovljena. Druga dva, ženska, lika igraju Dušanka Stojanović i Jelena Đokić.

Komadima Jasmine Reze Alisu Stojanović privukla je odrednica komične tragedije, rekla je rediteljka juče na konferenciji za novinare u Ateljeu povodom premijere. „Bog masakra“ naručen je za jedno nemačko pozorište, ali se sa uspehom igra svuda u svetu. U britanskoj podeli u njemu su glumačke zvezde Ken Skot i Rejf Fajns, a u francuskoj, koju je režirala sama Reza, igra Izabel Iper, koja je zahvaljujući toj ulozi pobrala sve glumačke nagrade u zemlji.

Radnja drame, koja se odvija u realnom vremenu, govori o dva para roditelja koji žele da reše problem tuče između dece, kojoj nisu prisustvovali. Sve ovo prerasta u priču o rešavanju nasilja i konflikata u svetu uopšte, postavljaju se pitanja ko je u pravu, šta su posledice i koja treba da bude kazna. Sa pričom može da se identifikuje i ovdašnja publika, rekla je Alisa Stojenović, ne samo zbog njene teme, već i zato što je u pitanju srednja klasa koja svuda u svetu nestaje, obrazovana i informisana, ali i bez značajne perspektive. To su na početku, dodala je Dušanka Stojanović, normalne porodice, kojima se, kako se odvija rasprava, uruše predrasude o samima sebi, svojim brakovima, deci, uverenjima, dolazi do suočavanja sa posledicama civilizacije u kojoj se ne postavlja pitanje duhovnih vrednosti i gde, istakla je Alisa Stojanović, dobro i zlo nisu samo relativizovani već i pobrkani. Ipak, dodala je ona, komad nije samo crn, u njemu postoji doza optimizma. Na pitanja da li je komunikacija uopšte moguća, da li je konflikt razrešiv, da li ljudi imaju hrabrosti da naprave kompromis dolazi kraj sa porukom, ali i duhovit pogled na život.

Scenograf Darko Nedeljković poigrao se klišeima predstavljanja građanskog društva, što je, namerno ističući ove klišee, u svojoj postavci učinila i sama Reza. Umesto da dramatičnost, zbog nemogućnosti komunikacije i sporazumevanja dva para, ali i unutar parova ponaosob, potcrta svojom muzikom, kompozitor Ivan Brkljačić rekao je da na to gleda posprdno i komično, pa je i muzika u predstavi na ivici groteske. Kostimograf je Slavna Martinović. Premijera „Boga maskara“ je 21. decembra, a prva repriza već sledeće večeri.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari