Nagradi za najbolju mušku ulogu na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu u Užicu, Boris Isaković kao Gospodin R dodao je još jednu – Nagradu za najbolje glumačko ostvarenje na upravo završenim 29. Danima Zorana Radmilovića.
„Svedenim glumačkim postupkom, suptilnom psihologizacijom, promišljenom karakterizacijom i odmerenim, preciznim i nenametljivim scenskim pokretom i gestikulacijom, Boris Isaković suvereno je i efektno oživeo kompleksni lik Gospodina R“, obrazložio je žiri svoju odluku da prestižnu nagradu u glumačkom svetu dodeli Isakoviću za naslovnu rolu u predstavi „Zašto je poludeo gospodin R?“ po tekstu Rajnera Vernera Fasbindera i Mihaela Fenglera, u režiji Boba Jelčića i produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta.
Žiri u sastavu: dr Miroslav Radonjić, dr Duško Ljuština i Enver Petrovci, odlučio je da nagradu za vizuelni identitet „Krstomir Milovanović“ dodeli predstavi Beogradskog dramskog pozorišta „Ružni, prljavi, zli“.
„Scenografija Aleksandra Denića i kostimi Bjanke Adžić Ursulov na funkcionalan način otelotvorili su autentičnu atmosferu predstave ‘Ružni, prljavi, zli’ i izuzetno doprineli osobenoj ekspresivnosti i duhovitosti ostvarenja Beogradskog dramskog pozorišta“, navodi se u obrazloženju.
Publika ovogodišnjih Zoranovih dana najvišu ocenu – 9,24 dala je predstavi „1789“ Narodnog pozorišta iz Niša, autora i reditelja Hadija Kurića, koja je time proglašena za najbolju predstavu festivala po izboru publike.
I publika i stručni žiri trećeg Festivala malih formi doneli su identičnu odluku – najbolja predstava je „Doktor Feler“ u izvođenju Dragana Bože Marjanovića.
„Predstava na najbolji mogući način komunicira sa publikom i pokazuje svu raskoš kako glumačke izvedbe Dragana Bože Marjanovića, tako i monodrame kao dramske forme“, obrazlažu Ivan Bekjarev, Nenad Novaković i Spasoje Ž. Milovanović svoju odluku, a publika je to učinila prosečnom ocenom 9,75.
Specijalna nagrada, po odluci stručnog žirija, pripala je Eciji Ojdanić za ulogu Vlajne u predstavi „Vla-vla-Vlajland kabare“ autora i reditelja Ivana Lela Lema, Kazališta Moruzgva iz Zagreba, jer su, kako se navodi u obrazloženju, „gospođa Ecija i Ivan Leo Lemo opravdali činjenicu da su pozorište i pozorišna umetnost prostori vanredno slobodne misli“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.