Danski reditelj Tomas Vinterberg je „eksplodirao“ u Kanu 1998. godine sa proslavljenim filmom „Festen“, a kritičari kažu da se slična stvar dešava i ove godine sa ostvarenjem „The Hunt“ – šokantnom pričom o zlostavljanju dece i njenom uticaju na malu zajednicu. Za razliku od nekih drugih filmova na tu temu, „The Hunt“ ne ostavlja nedoumicu o nevinosti glavnog junaka.


Lukasa igra danska zvezda Mads Mikelsen, i on glumi vaspitača koji je optužen za seksualno zlostavljanje, od strane kćerke njegovog najboljeg prijatelja (nakon što ju je kaznio), te većina njegovih kolega, pa i najbližih, sumnjaju na najgore. Događaji izmiču kontroli i Lukas mora da vodi usamljeničku bitku kako bi dokazao svoju nevinost, ponovo počeo da radi, ali i vratio se u društvo koje ga možda više nikada neće odistinski prihvatiti.

Međutim, umesto da pobegne on odlučuje sa se suprotstavi svim sumnjičavcima, što dovodi do novih tenzija i eksplozije nasilja.

Reditelj Vinterberg daje sliku starijih koji žele da veruju deci i i da ih zaštite po svaku cenu.

„U Danskoj imamo izreku da deca i pijani uvek govore istinu. Da, mi tvrdimo da to uvek nije baš tako. Zastrašujuće je što postoji dosta takvih slučajeva. Na početku projekta smo morali da napustimo stvaran život i da uronimo u dramu tako da je ovo, mogli biste reći, naša bolesna fantazija“, rekao je Vinterberg pred svetsku premijeru svoga filma.

On je zajednicu koju predstavlja u filmu nazvao „mikrokosmosom“ u svetu većeg fenomena – brzinom sa kojom se lažne glasine šire i mogu da naštete reputaciji u doba interneta.

„The Hunt“ je jedan od 22 filma u takmičarskoj konkurenciji i trci za Zlatnu palmu. Ocenjuje se da bi Mikelsen lako mogao dobiti priznanje kao najbolji glumac.

Žak Odijar hvali B-filmove

Kan – Francuski reditelj Žak Odijar je na putu oživljavanja B-filmova. Iako je on dobio Zlatnu palmu i bio nominovan za Oskara, njegova strast su horori, trileri, melodrame i vesterni. Stoga je i njegova ideja za novi film „Rust and Bone“ bila da „napravi B-film sa zvezdom“, a ta zvezda je Francuskinja Marion Kotijar, koja je dobila Oskara za rolu Edit Pjaf u filmu „La Vie En Rose“. Odijar naglašava snagu B-filmova, od horora iz ‘30-ih do noar trilera iz ‘40-ih, a svi oni su imali nešto zajedničko – govorili su i o krizi koja se dešavala oko njih. To je element koji nedostaje mnogim filmovima koji nastaju sada u svetu, koji je ponovo u krizi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari