DIMITRIJE VOJNOVFoto: Stanislav Milojkovic

Imam jednu dobru i jednu lošu vest.

Dobra vest. Posle sjajne uloge u seriji Služavka, Margaret Kveli ima glavnu ulogu u filmu koji će biti prikazan na FESTu.

Loša vest. Film je režirala Kler Deni.

Srećom, kao što nas uči niko drugi do Mikelanđelo Antonioni u filmu Profesija reporter, nema ništa toliko problematično u evropskom filmskom umetniku što ne može da izleči veliki holivudski glumac.

Margaret Kveli uspeva da iznese ovaj film, iz nemalu pomoć veoma visprene scenarističke adaptacije romana Denisa Džonsona na kojoj su radili Endru Litvak koji je u Kanu prošle godine pored ovog filma imao i seriju Irma Vep i Lea Misijus koja na istom izdanju ovog festivala imala jako zanimljiv film Pet đavola.

Dijalozi su neobično duhoviti, ponekad apsurdni čak, do tačke da podsete na Bilija Vajldera i njegove scenarije gde se komedija dešava u teškim političkim okolnostima. Film nije komedija, pre svega je to egzistencijalistička melodrama, psihološka studija izvedena na kosturu trilera, ali ne napušta me utisak da je vrlo duhovit.

Dok Kler Deni bez obaziranja na strpljenje publike, celih sto trideset i kusur minuta ne može da se do kraja opredeli koji je tačno motiv iz romana zbilja zanima, Margaret Kveli uspeva da učini da sve ovo postane atmosferični film o liku kome se pak zbiva neka čudna parafraza romana Grejema Grina, pa čak možda i pomenutog Antonionijevog filma.

Ponekad tako dominantno glumačko ostvarenje ume da nadraste film, kao recimo u slučaju Angele Vinkler u Izgubljenoj časti Katarine Blum, ali ovde je povuklo ceo film u pravom smeru.

Zanimljivo je da je pre tri godine po romanu Džoan Didion snimljen film Poslednja stvar koju je želeo u kome je En Hatavej i bukvalno preuzela Nikolsonovu rolu iz Reportera, i sa zapletom koji je praktično rimejk osnovnih postavki tog filma, sa vrlo jasnom referencom. Taj film je nepravedno otpisan kao projekat koji je zvezda snimila iz sujete bez ikakvih kvaliteta, što nije bilo sasvim tačno. Film jeste snimljen jer se pustilo mašti na volju ali je bio zanimljiv.

Margaret Kveli je daleko od toga da je takvo ime kao En Hetavej danas, i ovaj film je više tu da je afirmiše nego da joj služi za njeno dokazivanje da može da snima šta joj pada na pamet, međutim, ono što pruža pokazuje da je zrela kao zvezda koja lako može da preraste materijal.

Kler Deni je oslanjajući se na knjigu Denisa Džonsona, i pomerajući ga iz epohe nikaragvanskog konflikta u savremenu Nikaragvu, rizikovala da film izgubi svoju političku oštricu, iako i danas tamo ima velikih problema. Međutim, ono što je dobila jeste ta maltene apstraktna hunta koja u maniru egzistencijalističkog romana sprečava junake da se nekako izbave.

Iako izlazi neposredno iza tog filma, Zvezde u podne nije isti slučaj kao Stilvoter, film sa holivudskom zvezdom izveden u francuskom stilu, i ne treba da vas zbuni epizoda Džona Si. Rajlija koji je preko filma Kauboji poveznica sa tim novim talasom euroamerikane. Ovo je ipak nepogrešivo evropski film u kom su angažovani američki glumci.

Zvezde u podne svakako treba pogledati na velikom ekranu, kao ne samo bezbolan, već i vrlo prijatan uvid u to šta se prošle godine zbivalo u Kanu, i jedan zanimljiv para-triler sa izvrsnom glumicom u centru.

Projekcije:

3. mart
Vreme: 22:00
Cena: 500 RSD
MTS dvorana, sala 1

4. mart
Vreme: 14:30
Cena: 300 RSD
MTS dvorana, sala 1

4. mart
Vreme: 22:00
Cena: 500 RSD
Cineplexx UŠĆE Shopping Center, sala 1

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari