Činjenica da je Ketrin Bigelou postala prva žena koja je dobila Oskara za režiju („The Hurt Locker“) ostaće upamćena kao jedna od najznačajnijih stvari sa 82. dodele nagrada Američke akademije filmskih nauka i umetnosti.
Međutim, ona nije jedina žena koja je obeležila ceremoniju održanu u Los Anđelesu – Sandra Bulok je za 24 sata postala osoba koja je prvo proglašena za najgoru (Zlatne maline), a potom i za najbolju glumicu („The Blind Side“), dok je Mo’Nik postala tek peta crnkinja (Heti Mekdenijels, Vupi Goldberg, Hale Beri i Dženifer Hadson) koja je dobila Oskara i to za sporednu žensku ulogu („Precious“). Doduše, razmatrajući „rasno pitanje“, treba istaći da je Džofri Flečer postao prvi Afroamerikanac koji je dobio Oskara kao pisac scenarija, upravo za „Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire“.
Film „The Hurt Locker“ je proglašen za najbolji film, i dobio ukupno šest Oskara (drama je dobila i nagrade za režiju, originalni scenario, montažu, montažu zvuka i miks zvuka). On je, takođe, film sa najmanjim komercijalnim uspehom (u Americi je do sada u bioskopima zaradio 12 miliona dolara) koji se dokopao zlatne statuete. Po broju Oskara na drugom mestu je „Avatar“, film sa najvećom zaradom svih vremena (2,5 milijardi dolara), sa tri trofeja u tehničkim kategorijama, dok su po dva osvojili „Precious“, „Crazy Heart“ i „Up“.
„Ovo je, nema drugih reči, trenutak mog života“, izjavila je rediteljka Bigelou kada je nagrađena za režiju, dok se borila da dođe do reči kada je, na kraju ceremonije, „The Hurt Locker“ proglašen najboljim filmom i kada je pobedu posvetila „muškarcima i ženama u celom svetu… koji nose uniforme“.
Glumac Džef Bridžis, koji dobio Oskara kao najbolji glumac, podigao je visoko svoj trofej, pogledao u vis i zahvalio se svojim mrtvim roditeljima. „Mama, tata“, viknuo je, „hvala vam što ste me uveli u ovu super profesiju“, rekao je Bridžis koji je, posle pet nominacija (prva još pre 39 godina), dobio svog prvog Oskara. „Oskar i Penelope – to je ultimativni bingo“, bio je oduševljen Austrijanac Volc pošto mu je nagradu uručila španska sirena Penelope Kruz.
„Želim da zahvalim Akademiji što nije Na’vi smatrala stranim jezikom“, našalio se argentinski reditelj Huan Hose Kampanela, na račun izmišljenog jezika za „Avatar“, pošto je dobio Oskara za strani film.
Iako se dosta toga odvijalo u okviru prognoziranih rezultata, ipak je bilo i iznenađenja. S jedne strane to je činjenica da je „Up in the Air“ ostao bez Oskara za najbolji adaptirani scenario (što je osvojio „Precious“), međutim daleko veće iznenađenje je bio trijumf argentinskog filma „El Secreto de Sus Ojos“ u konkurenciji najboljeg ostvarenja na stranom jeziku, pošto su tu, kao favoriti važili „Prorok“ i „Bela traka“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.