Druga polovina sastava Dead Can Dance - Brendan Peri objavio dvostruki album 1foto: William Lacalmontie

Brendan Peri iz Dead Can Dance predstavlja dvostruki album – reizdanje svog debi solo albuma od pre 25 godina „Eye of the Hunter“, obogaćeno bonus izdanjem „Live at the I.C.A.“ snimano pre trideset godina na specijalnom šestodnevnom dogadjaju diskografske kuće 4AD – “13 Year Itch”

Britanski pevač i multiinstrumentalista Brendan Peri (Brendan Perry) (poznat kao druga polovina sastava Dead Can Dance) objavio je reizdanje svog debi solo albuma iz 1999. godine, „Eye of the Hunter“ (za 4AD), proširen nikada do sada objavljenim na vinilu ili digitali albumom „Live at the I.C.A“.

Druga polovina sastava Dead Can Dance - Brendan Peri objavio dvostruki album 2
foto Phill Nicols

Pomenuti live album originalno je snimljen 1993. godine, tokom proslave diskografske kuće 4AD nazvane „13 Year Itch“, održane u londonskom Institutu za savremenu umetnost (Institute of Contemporary Arts). Bilo je to šest večeri muzike, sa po dva benda svako veče i nenajavljenim ‘specijalnim gostima’. Neki od tih bendova bili su The Breeders, Pale Saints, Unrest, His Name Is Alive, Brendan Perry, Kristin Hersh, a taj niz svirki pretvoren je kompilaciju demo snimaka, remikseva i neobjavljenih pesama.

Brendan Peri je polovina jednog od najtrajnijih i najuspešnijih izvođača u istoriji kuće 4AD – Dead Can Dance. Petnaest godina nakon istoimenog debi albuma Dead Can Dance, tragajući po svetu za smislom i znanjem kroz muziku uz partnerstvo sa Lizom Džerard/Lisa Gerrard, Perry je svoju pażnju usmerio na solo izdanje, „Eye of the Hunter“. Iako je album objavljen u oktobru 1999. godine, Brendan je počeo da radi na njemu dok su Dead Can Dance još bili aktivni – ideja je delomično bila inspirisana njegovim neverovatnim solo nastupom tokom proslave „13 Year Itch“ kuće 4AD u londonskom Institutu za savremenu umetnost 1993. godine.

„Eye of the Hunter“je odmah osvojio obožavaoce jedinstvenog zvučnog sveta Dead Can Dance, ali bilo je razlike i u načinu na koji je muzike nastala, i u načinu na koji je predstavljena. Album je Peri snimao u svom studiju u Quivvy Church, u okrugu Cavan, Irska: koji se nalazi u relativno izolovanom okruženju, zahvaljujući kojem je dobio prostora da se u isto vreme bavi drugim interesima. I taj niz drugih interesa manifestovao se u samoj muzici.

U kontrastu sa donekle improvizovanim pristupom koji je Peri prisvojio za Dead Can Dance, “Eye Of The Hunter” vinjete su napravljene korišćenjem tradicionalnijeg kantautorskog procesa. Muzika, usredsređena na Brendanovom promišljenom i uzdržanom sviranju gitare, pružila je pozadinu za njegov duboki, nežni vokal.

Pošto su međusobno pauzirali Dead Can Dance kako bi on i Liza Džerard mogli da se usredsrede na sopstveni materijal (pauza koja je trajala sedam godina između nastupa uživo i šesnaest između snimanja albuma), Brendanov debi je izgrađen na njegovoj reputaciji kao solo izvođaču, pošto je često svirao samo on, i akustiku gitare tokom vanzemaljskih nastupa njegovog benda.Prvi zvanični live album Dead Can Dance, iz 1994. godine “Toward The Within”, sniman je i sa tri Brendanove solo numere (“I Can See Now”, “American Dreaming” i legendarna “Don’t Fade Away”), koje pomažu da se postavi scena za ono što sledi.

Solo album “Eye Of The Hunter” Peri je snimio uz podršku benda, kojeg čine Liam Bredli/Liam Bradley (bubnjevi), Glen Garet/Glen Garrett (bas gitara) i Martin Kvin/Martin Quinn (pedal steel). Brendan je svirao gitaru i gitaru sa 12 žica, mandolinu i klavijature kako bi postigao bogat, gotički zvuk, dok neverovatna produkcija albuma uzdiže njegov vokal do nivoa performansa Skota Volkera/Scott Walker i Tima Baklija/Tim Buckley; dva jasna uticaja.

Singl sa ovog dvostrukog izdanja ‘Happy Time (Live at the I.C.A.)’, obrada je pesme Tima Baklija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari