Dramu Jetona Neziraja o apsurdnosti epohe, antičke i savremene, u režiji Blerte Neziraj, koja se bazira na Eshilovoj „Orestiji“, sa Svetozarom Cvetkovićem i Ivanom Mihailovićem, čije su likove u međunarodnoj glumačkoj ekipi izdvojili kritičari Njujork tajmsa, videće publika na Nišvile Jazz festivalu, Ohridskom letu, Kotor Art festivalu, Žabljak Wild Nature Art festivalu, i Harcefestu u Herceg Novom
Svoju misiju povezivanja svetskih savremenih umetnika i pozorišta .naročito umetnika i pozorišta našeg regiona, Atelje 212 nastavlja predstavom „Balkan Bordello“, po drami Jetona Neziraja, i u režiji Blerte Neziraj,
U tom duhu, ova koprodukcija sa jednim od najznačajnijih svetskih avangardnih pozorišta, Teatrom La MaMa iz Njujorka, kao nosiocem projekta, i Teatrom Kendra iz Prištine, uz podršku Fondacije „Moj Balkan“ Njujork/Beograd, tokom avgusta gostovaće na pet festivala.
Na Niš festivalu Nišvile Jazz, Ohridskom letu, Kotor Art festivalu, Žabljak Wild Nature Art festivalu, i Harcefestu u Herceg Novom.
Tokom aprila „Balkan Bordello“ ostvario je značlajan uspeh u Njujorku, gde je deset večeri izvođen na sceni La Mama u Njujorku.
U međunarodnoj glumačkoj ekipi u kojoj su slavna Oni Džonson, Džordž Drens, Judžin de Pudžin, Valoa Mikens, Džon Gutjerez, Mati Barber-Bokelman, Met Naser, glumci iz Prištine Verona Kodža i Kuštrin Hodža, njujorški kritičari su kao magičnu izdvojili upravo umetnost glume članova Ateljea 212, Svetozara Cvetkovića i Ivana Mihailovića.
„Svetozar Cvetković kao Egist, Klitemnestrin pompezni pesnik i ljubavnik, i Ivan Mihailović kao ratni veteran koki se vraća iz rata zajedno sa Agamemnonom i zarobljenom Kasandrom prebačenom preko ramena (Veronika Kodža, albanska glumica), zaista deluju moćno u svojim ulogama… Ali, za razliku od neposrednosti ovih balkanskih glumaca, igra ansambla La MaMe deluje dosta apstraktno u ovoj priči“, ocenila je kritičarka Njujork tajmsa Laura Collins Hughes.
Dramaturg predstave je Dimitrije Kokanov, a u autorskoj ekipi su i italijanski kompozitor Gabrijele Marangoni, američka kostimografkinja Gabrijela Bari, majstor svetla iz Holandije Jan Perego, koreograf iz Tirane Đerđ Prevoz, naša scenografkinja Marija Kalabić.
„Balkan Bordello“ Jetona Neziraja baziran je na Eshilovoj triologiji „Orestija“, kroz koju najznačajniji i najizvođeniji savremeni albanski dramatičar sa Kosova govori sagu o našoj balkanskoj porodici.
Obojena specifičnim humorom ova drama dotiče samu suštinu balkanskog temperamenta, prati uspone i padove ljudske duše i ističe apsurdnost epohe, antičke i savremene, koja se temelji na ljudskoj mržnji, nasilju, ratovima i osveti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.