Glumac Džon Malkovič stigao je u Srbiju. U pratnji Orkestra Bečke akademije i Vroclavskog baroknog orkestra sutra će na Feliks Romulijani izvesti muzičko-scenski spektakl „Paklena komedija – ispovesti serijskog ubice“. Malkovič je gost Zaječarskog kulturnog leta.
Malkovič je za RTS govorio o spoju klasične muzike i pozorišta u „Paklenoj komediji“.
„Sve ove arije i instrumentalna muzika su neverovatno jaka dela, neverovatno talentovanih kompozitora. Radio sam mnogo predstava sa klasičnom muzikom i svaki put doživljaj je drugačiji“, rekao je on.
Govorio je i o tome kako vidi odnos između muzike i teksta u svojoj predstavi i ko je zapravo bio ubica Džek Unterverger čiji lik tumači.
„U ovom delu muzika predstavlja istinu, a tekst seriju laži. Muzika je savest i humanost ovog dela. To je priča o austrijskom mladiću osuđenom za ubistvo. Bio je u zatvoru 15 godina, tu je naučio da čita i piše. I kad ga je pomilovao predsednik Austrije, postao je dramski pisac, novelista, pesnik i novinar. Postao je najpoznatiji kao novinar istražujući ubistva prostitutki u Bečkoj šumi, a zapravo je sva ta ubistva počinio on. Ova predstava bi trebalo da bude njegovo priznanje posle smrti koje je napisao s onog sveta“, objašnjava Malkovič.
Podelio je i svoje utiske o Srbiji i ranija iskustva.
„Ovde sam igrao samo dva puta. Prvi put neposredno pre pandemije i dan posle predstave grad se zatvorio. Onda smo zatvorili i Beč, Debrecin i Istanbul. Video sam vrlo malo Beograda, pozvan sam u Gradsku kuću, priredili su mi lep prijem, ne verujem da ću i sada imati prilike da ga vidim, ali imam dobre impresije“, objasnio je.
Rekao je da ne zna mnogo o svojim balkanskim korenima i da je njegov otac za svog oca govorio da je „najveći lažov na svetu“.
„Čuo sam različite priče o tome odakle smo tačno. Mislim da moja baba sa očeve strane ima srpske korene. Nikada nisam naučio vaš jezik i znam veoma malo“, rekao je Malkovič.
Pričao je i o poslu, rekao je da je nedavno snimio jedan francuski film, da će imati turneju sa drugim muzičkim spektaklom „Muzički kritičar“ koji je već jednom izvodio u Beogradu, i da snima seriju u Parizu o modnoj industriji.
Na pitanje da li će pozorište kakvo poznajemo preživeti digitalnu revoluciju odgovorio je:
„Nisam siguran da će je filmovi preživeti, ali pozorište će sigurno preživeti. To je sasvim posebno iskustvo. Jedno je plastično, neorgansko i konačno, drugo je večno, organsko, promenljivo, poput života. Smrt teatra predviđa se nekoliko hiljada godina, ali iako je pandemija ugrozila žive događaje, mislim da će teatar preživeti“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.