Bio sam svedok zvezdanih trenutaka Milice Ostojić, u narodu znane kao Mica Trofrtaljka koja je preminula 7. marta 2020, krajem šezdesetih godina prošlog veka kada je njena pesma „Davorike dajke“ bila veliki hit.
Lokalne radio-stanice, koje su nekako baš u to vreme počele da stiču pravo građanstva i veliku slušanost, besomučno su emitovale tu lascivnu pesmicu a sumnjam da je bilo ozbiljnog šofera teškog kamiona koji je zaobišao bilo koju kafanu na Ibarskoj magistrali a da ne zakiti lokalnu pevaljku uz Micinu „Davoriku“. Bez obzira što je narečenu pesmu državna komisija proglasila za šund prve vrste. Baš kao i list „Čik“, koji je bio obavezna literatura pohranjena u kamionskim kabinama.
Naravno, Micu tada nisam poznavao lično ali se dobro sećam juna 1969. godine kada je fudbalski klub Radnički iz Kragujevca igrao kvalifikacione utakmice za ulazak u tadašnju prvu saveznu ligu (i uspeo da se dokopa elitnog loptačkog takmičenja u SFRJ). Na gradskom stadionu u Kragujevcu, pre početka i u poluvremenu utakmica sa Sutjeskom iz Nikšića i Crvenkom, neprekidno je emitovana Micina „Davorika“, valjda da okuraži tridesetak hiljada gledalaca. I svi su cupkali u ritmu pesme u kojoj se „gura a neće da uđe“. Noga u cipelu, naravno. Siguran sam da je to najposećeniji koncert na kome je Milica Ostojić pevala a da fizički nije bila prisutna.
Dvadesetak godina kasnije kada je Mica, već odavno zaboravljena, „prela vunu i kučinu“ u svojim Milićevcima kod Čačka bio sam glavni urednik slušane Radio Vrnjačke Banje pa sam, sećajući se upravo ovog događaja, poslao pokojnog Zorana Debeljaka da vidi šta ona radi. Neskromno, tim potezom, Mica se vratila na estradu podsetivši starije slušaoce na lagodno vreme sedamdesetih u Titovoj Jugoslaviji a mlađima otkrivši čitav jedan njima nepoznat svet koji je samo ličio a bio toliko različit od tada inaugurisanog turbo-folka.
Prošlo je opet gotovo dvadeset godina do trenutka kada sam pomislio da bih mogao da napravim i dokumentarni film o njoj. Istina, moja prvobitna ideja bila je da napravim film o Micinom mužu Radetu jer me je zanimalo kako je on u jednoj tako patrijarhalnoj sredini „dozvolio“ da mu žena ode u pevaljke (čitaj kurve), kako je čitavog života ostao sa njom u istoj kući u Milićevcima i, što je možda bilo najzanimljivije, kako je seoska okolina gledala na njega u trenutku kada je Milica Ostojić bila megazvezda u mini-suknji na svim naslovnicama žute štampe, koja se onda nije tako zvala. No, dok sam se premišljao, Rade je umro.
Onda sam 2010. godine napravio dokumentarac „Mica i okolne priče“, direktno ga vizuelno posvećujući Karpu Godini i njegovom ostvarenju „Zdravi ljudi za razonodu“, slikajući Micu ispred devet različitih objekata. Micina priča tekla je linearno od početaka ka vremenu tadašnjem a garderobom i šminkom smo je vraćali unazad napravivši da u poslednjoj sceni izgleda baš onako kao u vreme najveće popularnosti.
Film nije imao veliki budžet, rađen je bez pretenzija da ispriča velike istine ali, upravo zahvaljujući Micinoj iskrenoj priči kojom je demistifikovala samu sebe i pokazala da je, ma koliko uvek bila deo estrade kojoj moral nikada nije bio vrlina, ostala supruga, majka, domaćica i žena koja nikada ne bi pomislila da se preseli u Beograd na vodi. Ma koliko novca imala. A pare je, svojevremeno, u svoje Milićevce iz kafane donosila u džakovima.
Film „Mica i okolne priče“ prikazan je na dvadesetak festivala u zemlji i svetu. Uvek sam strepeo da li će publika van bivše SFRJ prepoznati šta sam želeo da kažem. I uvek je strah bio neopravdan. Zahvaljujući Milici Ostojić i njenoj nepatvorenoj priči.
Autor je reditelj dokumentarnog filma „Mica i okolne priče“
Pevačica Milica Ostojić, poznatija kao Mica Trofrtaljka, preminula je 7 marta 2020. u 77. godini.
Preminula Beba Selimović
Sarajevo – Jedna od najboljih interpretatorki sevdalinki u BiH Izeta Beba Selimović preminula je juče u Sarajevu, potvrdila je njena porodica.
Beba Selimović rođena je u Trebinju 27. marta 1939. a u Sarajevo se doselila kao četvorogodišnja devojčica. Bila je jedna od popularnih interpretatorki sevdalinki. Započela je svoju pevačku karijeru 1957. godine u Radio Sarajevu i ubrzo postala veoma popularna. Mnogi su je nazivali „Dama sevdaha“ zbog njenog ozbiljnog i časnog odnosa prema svojoj profesiji, kao i zbog njenog ozbiljnog ponašanja na estradi. Celu svoju karijeru je posvetila izvornoj sevdalinki i zadržala je njenu originalnost bez modernizacije, prenosi Fena. FoNet
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.