EX UNGUE LEONEMFoto: Pozivnica / Galerija Haos promo

Izložbu EX UNGUE LEONEM (Iz kandže lava), umetnice Irene Paunović, otvoriće u Galeriji Haos 19. novembra u 20 sati profesor Miško Pavlović.

Postavka Irene Paunović će biti pred beogradskom publikom do 13.decembra 2024.

Galerija Haos svoj novembarski program nastavlja pomenutom izložbom crteža i animacija multimedijalne umetnice.

Paunović se predstavlja sa nekoliko serija svojih crteža i dve animacije naizgled svakodnevnih motiva: ruke, posteljine, kese. Svaki od ovih motiva su svojevrsni simboli i amblemi naših života.

U svom tekstu za ovu izložbu, naslovljenom EX UNGUE LEONEM (Iz kandže lava) Angelina Milosavljević, između ostaloga zapaža da je Irena Paunović crtežima izloženim na ovoj izložbi namenila dvojaku funkciju: pored toga što su samostalna umetnička dela, zaokružena u postupku ‘skiciranja’, koja formatom prevazilaze skicu, pripremni crtež, umetnica ih je paradoksalno, stavila u funkciju pripremnog crteža, skice koja se u medijskom preoblikovanju, prevodi u priču.

EX UNGUE LEONEM
Foto: Rad Irene Paunović

– Svaki crtež u seriji predstavlja sekvencu, delić radnje koja se razvija u vremenu, koju treba čitati, u umu pretvarati u pokret da se ne bi negde ‘zagubila nit’… – uviđa Milosavljević.

Prema njenim rečima, ovde ruke nisu naznaka karaktera (barem ne očigledno i isključivo) već su odraz intimnih odnosa između umetnice i “vlasnika” ruku (šaka), članova najuže porodice, nukleusa koji se – po sistemu korespondencija – pružaju i na više instance društvenih obrazaca.

– Radi se o crtežima ruku najbližih, koje, svojim formalnim karakteristikama ukazuju na nagomilana životna iskustva, koje izvode podsvesnu radnju podstaknutu radošću, bodrenjem, poverenjem – aplaudiraju… – ukazuje Milosavljević.

Duboka intima, dodaje ona, prožima i predstave posteljine, fragmente koji su takođe nastajali kao težnja da se zabeleže tragovi odsustva racionalne kontrole u apstraktnim oblicima koje stvaraju nemiri u satima odmora, zagrljaji, nesanice, stanja u kojima misao odlazi od razuma i upravlja našim telima mimo naše slobodne volje…

– Nevoljno, i bez otpora, kese kao još jedan odraz našeg ‘nerazumnog’, društvenog delovanja, ili njima svojstvene pasivnosti, podaju se košavi i otkrivaju svoju prirodu brzoj intervenciji na papiru, pretvarajući se u zgodne modele kojima umetnica nije oduzela prepoznatljivost i životnost koju im garantuju urbana poigravanja vazdušnih struja, koja se ogledaju i u animacijama… – zapisuje Milosavljević i dodaje – Svi ovi fenomeni i slojevi svedoče o aktuelnosti izložbe i tekućih istraživanja umetnice Irene Paunović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari