EXIT uštedeo desetine miliona Evropskoj prestonici kulture 1Novi Sad

EXIT Fondacija predala je izveštaj o realizaciji promocije Novog Sada kao Evropske prestonice kulture, iz kojeg se vidi da je budžetu Fondacije „Novi Sad 2021“ direktno uštedela više od 50 miliona dinara kroz ostvarene popuste, koji iznose od 50 do čak 90 odsto u odnosu na prosečne cene svetskih medija, te domaćih i regionalnih marketinških agencija.

To je navodeno u saopštenju EXIT Fondacije, u kojem se navode samo neki od primera brojnih ušteda. Detaljan i finansijski i narativni izveštaj o realizovanoj promociji, Fondacija „Novi Sad 2021“ objaviće već iduće sedmice na sajtu Evropske prestonice kulture,novisad2021.rs.

Nakon što je Novom Sadu donela istorijsku titulu, jer podsetimo, krajem 2015. EXIT Fondacija prihvatila je da preuzme zamrlu kandidaturu, stavila je gradu Novom Sadu na raspolaganje svoje najbolje kadrove, sve svoje značajne kontakte u međunarodnim krugovima, kao i nemala finansijska sredstva, kako bi pokušala da ostvari nemoguće – da za manje od godinu dana nadoknadi višegodišnji zaostatak u kom se nalazila kandidatura Novog Sada za Evropsku prestonicu kulture. Nakon veoma intenzivnog volonterskog rada, u jesen 2016. ostvaren je istorijski uspeh i Novi Sad je proglašen za Evropsku prestonicu kulture za 2021. godinu. Nakon osvajanja titule, formira se „Fondacija 2021“ koja u ime grada Novog Sada preuzima poslove na realizaciji jednog od najznačajnijih projekata u istoriji grada. Na molbu stručne javnosti, zbog ogromnog dvodecenijskog iskustva u promociji Novog Sada kroz najveće svetske medije, sa preko milion dovedenih turista i stotinama miliona evra promotivne vrednosti za Novi Sad, EXIT se odaziva na jedan od ukupno 64 javna konkursa koji je raspisala Fondacija „Novi Sad 2021“, pod nazivom „Usluge marketinga i promocije Projekta „Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture“.

Izveštaj koji će biti dostupan javnosti pokazuje da je čak 15 miliona dinara ušteđeno kroz niz nenaplaćenih, a izvršenih usluga i desetina hiljada radnih sata dvocifrenog broja ljudi zaposlenih u Exitu. Promocija i oglašavanje realizovani su u 27 zemalja sveta, koje pored ostatka Srbije, uključuju i Veliku Britaniju, Nemačku, Francusku, Sloveniju, Hrvatsku i brojne druge. O rezultatima kampanje najbolje govori činjenica da je prema zvaničnim podacima Turističke organizacije Novog Sada i Republičkog zavoda za statistiku na teritoriji Grada Novog Sada u periodu januar – april ove godine boravilo 51.515 turista, od toga domaćih 21.740, a stranih 29.775, te da je ukupno ostvareno 107.069 noćenja, što predstavlja porast od neverovatnih 30,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Zanimljivo je da u poseti Novom Sadu prednjače upravo turisti iz zemalja i gradova u kojima je promocija bila i najintenzivnija. Uspešna osmomesečna kampanja promocije Novog Sada kao Evropske prestonice kulture samo je jedan od vidova promocije Novog Sada u svetu preko EXIT festivala. Naime, procenjena vrednost promocije Novog Sada i Srbije zahvaljujući EXIT festivalu u protekle dve decenije iznosi preko dve stotine miliona evra, dok ukupan turistički prihod koji je zvanično najbolji evropski festival do sada doneo gradu iznosi više od 150 miliona evra.

EXIT Fondacija se, dakle, javila na samo jedan konkurs od 64 koja je raspisala Fondacija „Novi Sad 2021“, a tada je već imala tri titule Najboljeg evropskog festivala, sa hiljadama članaka i priloga objavljenim širom sveta, od čega stotine u najvećim svetskim medijima kao što su CNN, Guardian, Forbes, BBC, Economist, New York Times i drugi, sa bazom od više hiljada novinara iz svih delova sveta i dugugodišnjim odnosima sa bilbord mrežama, štamparijama, televizijama, radio stanicama, internet portalima i drugim kompanijama koje učestvuju u promociji Exita i njegovih festivala, kako u zemlji i regionu, tako i u celom svetu. Pored svega toga, EXIT je u realizaciju ovog projekta ušao i sa celim svojim timom koji čine potvrđeni ljudi u svetu marketinga, komunikacija i kreative, uz desetine specijalizovanih profesionalaca iz oblasti kopirajtinga, dizajna, režije, montaže, snimanja, digitalnog oglašavanja, društvenih mreža, odnosa s javnošću i drugih oblasti marketinga.

Iako se u domaćoj javnosti mogla čuti procena da je za svrhe međunarodne promocije potreban daleko veći budžet od planiranog projektom, EXIT je zahvaljujući svojim, duže od decenije građenim odnosima i kontaktima širom sveta, uspeo da i sa ograničenim budžetom, uz ostvarivanje izuzetnih popusta realizuje zapaženu marketinšku kampanju sa veoma konkretnim rezultatima. Zanimljivo je da je jedna od procena kako se za dati budžet ne može napraviti ozbiljna kampanja bila i ta da oglasni prostor u uglednom britanskom visokotoražnom listu Daily Mail iznosi preko 36 hiljada evra po zvaničnom cenovniku, dok je EXIT, zahvaljujući dugogodišnjoj saradnji sa ovim čuvenim svetskim listom, isti oglas realizovao za skoro deset puta niži iznos, odnosno za 3900 evra. U nekim zemljama regiona rađene su i opsežne bilbord kampanje sa velikim uštedama, pa je tako primera radi, samo u Hrvatskoj ostvareno 70 odsto popusta na račun višegodišnje saradnje sa Exitom.

 

Osam meseci konkretne kampanje

Samo neki od rezultata osmomesečne promocije uključuju više od 200 saopštenja i objavljenih vesti, koji su poslati na bazu od preko 3.000 adresa širom sveta. Objavljeno je preko hiljadu priloga na televiziji, radiju i štampanim medijima, kao i više hiljada priloga na internet portalima. Samo oglašavanje na društvenim mrežama na više od 20 tržišta sveta animiralo je visokih deset miliona ljudi pažljivo ciljane i odabrane grupe potencijalnih budućih posetilaca Novog Sada. Proizvedeno je i više stotina video formata, TV i radio reklama, video snimaka, dok je audio, foto i video tim ispratio i obradio preko 100 programa Evropske prestonice kulture. Iako to nije bio predmet javne nabavke, EXIT tim je potpuno besplatno realizovao internet prenos za 9 programa koje je pratilo uživo preko 300.000 ljudi. Zakupljeno je i više stotina outdoor lokacija, bilborda i city light-ova, od kojih je samo kroz LED bilborde emitovano preko 600.000 sekundi. Takođe odštampano je preko 25.000 postera i  275.000 flajera, što je 225.000 komada više u odnosu na javnom nabavkom planiranu količinu. Uz to, jedan od presedana u praksi na domaćem tržištu je i nepotrošenih, odnosno nepovučenih i tako sačuvanih 3.600.992 dinara iz prethodno već odobrenog budžeta za promociju.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari