Festival muzičkog filma – Paralelne vizije, šesti put, odvijaće se od 17. do 23. novembra, u Jugoslovenskoj kinoteci i u Art bioskopu Kolarac. Festival otvara dokumentarac „Aleluja“ o Leonardu Koenu, a pratiće ga i dokumenti o pola veka kultnog benda King Crimson, te londonskom poš džez klubu Ronnie’s.
Tu su takođe i moćne društveno-istorijske priče poput dokumentarnog filma, sa elementima igranog, „Rudeboy: Priča o Trojan Records“, o ska i rege supkulturi u Velikoj Britaniji 70-ih.
Ljubiteljima čuvene liverpulske četvorke („Bitlsi i Indija“) biće interesantno da saznaju šta zapravo stoji iza fasciniranosti Pola i ekipe Maharišijem i kultom joge i Indije.
Kada je reč o brit popu, stiže prava poslastica, od autora „Trejnspotinga“, Denija Bojla i Irvina Velša, „Knjiga postanja: Creation Records“, britanski urnebesni biopik o Alanu Mekgiju, čoveku koji je kreirao masovni uspeh Oasis, Jesus And Mary Chain, Primal Scream…
Publika će moći da otkrije i šta se krije u bogatoj i do sada skrivanoj arhivi „odbeglog“ člana Rolingstounsa, Bila Vajmana („Onaj tihi“), kao i da pogleda analitičnu rekonstrukciju poslednjih nedelju dana života Džona Lenona.
Pločama, kolekcionarstvom i ponovo supkulturama, bavi se i dokumentarac o dve decenije kultne njujorške prodavnice ploča „Druga muzika“ (Other Music).
Jedan segment programa posvećen je ženama u muzici i pop kulturi: priča o spektakularnoj Lidiji Lanč, njujorškoj pankerki i buntovnici u 7. deceniji života, a tu je i autentični dokument o mladoj australijskoj rok zvezdi Kortni Barnet, koja se, uprkos slavi i uspehu, kao i znatan deo Z generacije, bori sa anksioznošću i napadima panike.
U ozbiljnu društvenu temu seksualnog zlostavljanja u šou biznisu, upustili su se autori dokumentarca „Skloni pogled“, koji se bazira na svedočenjima žena koje su nekada bile tinejdžerke i obožavateljke poznatih rokera (Led Zeppelin, Guns ‘n’ Roses, Aerosmith…)
Karte za festival su 300 dinara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.