Festival „Pozorišno proleće“ koji se ove godine održava od 4. do 11. oktobar u Šabačkom pozorištu predstavio je publici svoju selekciju predstava.
Selektor festivala Zoran Karajić istakao je da bi ovogodišnju selekciju želeo da zakloni pod duhovni kišobran replike “Da l’ je ljubav uvek od vernosti jača?“.
Pred tom replikom, kako je rekao, glumac ne može a da ne zastane.
Izbor predstava:
1. NOVOSADSKO POZORIŠTE
L.N. Tolstoj ANA KARENjINA
režija: Dejan Projkovski
2. ATELjE 212
Vedrana Rudan DABOGDA TE MAJKA RODILA
Režija: Tatjana Mandić Rigonat
3. NARODNO POZORIŠTE “TOŠA JOVANOVIĆ“ ZRENjANIN
Tornton Vajlder NAŠ GRAD
režija: Mia Knežević
4. ŠABAČKO I KRALjEVAČKO POZORIŠTE
1. Depolo i B. Skerlić TRPELE
režija: Aleksandra Kovačević
5. BEOGRADSKO DRAMSKO POZORIŠTE
Etore Skola/S. Obradović RUŽNI, PRLjAVI, ZLI
režija: Lenka Udovički
6. JUGOSLOVENSKO DRAMSKO POZORIŠTE
1. Nušić PUČINA
režija: Egon Savin
7. SRPSKO NARODNO POZORIŠTE NOVI SAD
1. Šekspir BURA
režija: Kokan Mladenović
8. Predstava u čast nagrađenih
ŠABAČKO POZORIŠTE
Henrik Ibsen KAD SE MI MRTVI PROBUDIMO
režija: Stevan Bodroža
Lako je uočljivo da se skoro sve predstave bave porodicom kao osnovnom temom, ali, zar ljubav i vernost nisu osnovni postulati i kad je porodica u pitanju. „Da l’ je ljubav uvek od vernosti jača“, pita se organizator.
Pozorišno proleće nije uslovljeno prirodnim fenomenima godišnjih doba, nego sopstvenim buđenjem, klijanjem i bujanjem, te se, shodno tome, može događati u bilo koje doba godine, u zavisnosti od okolnosti i raznih drugih uslovljenosti.
„Veliko zadovoljstvo mi je pričinjavalo gledanje predstava iz ovogodišnje produkcije srpskih pozorišta. Celoga života teatar mi je bio utočište, a u ovo čudno vreme sam shvatio da mi je i zaklon i poslednja odbrana“, istakao je Karajić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.