FoNet: Zbog čega je “Barbi” uspela da ostvari veću popularnost od “Openhajmera”? 1Foto: Supplied by LMK / ipa-agency.net / IPA / Profimedia

Film “Barbi” ostvario je veću popularnos i zaradu od “Openhajmera” zbog šire ciljne grupe, “lakše” tematike i agresivnijeg marketinga, saglasni su sagovornici FoNeta.

Popularnosti filma doprinela je i sama lutka “Barbi”, koja je poznata već generacijama devojčica, žena, pa i baka.

Film “Openhajmer” reditelja Kristofera Nolana, u produkciji Taramount filma, u prvih 10 dana prikazivanja pogledalo više od 75.000 gledalaca i ostvareno je više od 49 miliona dinara prihoda od karata u Srbiji i Crnoj Gori.

Sa druge strane, film “Barbi” rediteljke Grete Gerving, u distribuciji Blitz filma, dostigao je 127.976 gledalaca i zaradu od 66.455.930 dinara.

Osim toga, iz Blitz filma ukazuju da “Barbi” drži rekord kao film koji se posle pandemije u Srbiji otvorio sa najvećim brojem gledalaca, uključujući pretpremijere.

“Barbi” je u otvaranju postigla nekoliko rekorda, pa je tako proglašena za Najjače otvaranje filma 2023. godine u Srbiji, Najbolje otvaranje rediteljke Grete Gerving, Najbolje otvaranje filma sa Margo Robi svih vremena i Najbolje otvaranje filma sa Rajanom Goslingom svih vremena.

Kaku kažu iz Blitz filma, “Barbi” je nesporno imao mnogo kvalitetnije osmišljenu marketinšku kampanju, pa je u Srbiji održano niz ‘iventova’ u bioskopima, koji su izgledali više kao dobro organizovan ‘parti’, nego klasična pretpremijera filma”.

Naglašavaju da je i tematika filma dosta pomogla, “jer je leto vreme za lakše teme i zabavu“ i dodaju da je “Barbi”, pre svega, dugogodišnje poznat brend zahvaljujući rasprostranjenosti istoimene lutke, koja je već deo pop kulture i koja već ima jaku bazu obožavatelja na globalnom nivou, a samim tim i veću prepoznatljivost i poverenje koje brend već ima.

Moguće je da je i sama ciljna grupa doprinela razultatima. „Barbi“ cilja širu publiku, od dece i roditelja, dok je „Openhajmer“ teška tema, usmerenija prema starijoj publici zbog određenih scena i rečnika u filmu, navode iz Blic filma.

Ipak, uprkos boljim brojkama, “Openhajmer” ima jaku bazu obožavatelja koji su dugo iščekivali njegovu premijeru.

Direktorka Taramount filma Danijela Milošević tvrdi da je interesovanje za “Openhajmera” u Srbiji slično kao u Sjedinjenjim Američkim Državama i Velikoj Britaniji.

“Sama tema filma ‘Barbi’ je na prvi pogled laganija i otvorenija prema široj publici, pa je samim tim i popularnija. Marketinški tim Barbi je odlično iskoristio sve pogodnosti i ružičastu kampanju učinio prijemčivom za šire mase, koje ipak ne mogu lako da progutaju Openheimera, koji je ozbiljnije štivo, bar na prvi pogled”, kazala je Milošević.

Sa druge strane, ona je navela da je i “Openhajmerova” kampanja bila odlična i da je dovela do toga da ciljana publika jedva čeka da ga vidi.

“Pitanje za holivudske studije je da li bi oba filma imala još bolji rezultat da nisu krenuli istog dana. Na teritorijama poput naše, koje se suočavaju svakodnevno sa ekonomskim izazovima, gledaoci su uglavnom primorani da biraju između dva filma”, kazala je Milošević.

O kvalitetu oba filma govorio je i docent na Fakultetu dramskih umetnosti Ognjen Rakčević, koji je rekao da je, iako je “Barbi” zaradio dvostruko više novca od “Openhajmera”, pravi pobednik ovog letnjeg fenomena kinematografija i, pre svega, američka ekonomija.

“Već mesecima sam svedok pomame, čiji će epliog verovatno biti probijanje granice od miljardu dolara prihoda za film Barbi. Sa druge strane, producentski sam oduševeljen kako je kinematografski iskorišćen brend koji je svetski poznat već skoro 65 godina”, istakao je Rakčević.

Prema njegovim rečima, milijarda prodatih lutaka od 1959. godine do danas otvorila je vrata producentima filma da, uz angažman ozbiljne ekipe, velikog budžeta za produkciju i marketing, učine da pomama za filmom bude unapred zagarantovana.

Rakčević smatra da i iza “Openhajmera” stoji ozbiljna oskarovska ekipa i da oba filma ostvaruju veliku gledanost i ogroman prihod, što je samo epilog ozbiljnog rada i ulaganja.

“Lično sam stava da su ovi filmovi, ‘Barbenhajmer’, kako su zajedničli prozvani, jedan drugom pomogli da oba ostvare bolji rezultat nego što bi ostvarili jedan bez drugog, a svima zaposlenima u kinematografiji daju nadu u bolje sutra”, zaključio je on.

Medijski stručnjak Maja Vukadinović naglasila je da je pompa oko filma “Barbi” nastala zato što više industrija zarađuje na Barbi trendu.

Kako je napomenula, filmska industrija ima direktan komercijalni interes, a kompanija koja proizvodi najpoznatiju lutku na svetu indirektno ostvaruje profit od medijske buke koju film dobija.

“Imajmo u vidu i da komercijalni uspeh filma otvara toj kompaniji prostor za neke nove medijske, kreativne franšize i prodaju i drugih proizvoda”, kazala je Vukadinović.

Navela je da modna i srodne industrije itekako profitiraju od “Barbi” fenomena i ulažu u sopstveni marketing, tako da nam se čini da svuda vidimo proizvode inspirisane Barbi ili roze boju.

Vukadinović, takođe, smatra da je “Barbi” uspela da ostvari veću popularnost od “Openhajmera” zbog toga što je namenjena mnogo široj ciljnoj grupi, pa film mogu da gledaju tinejdžeri, deca i roditelji u čijem detinjstvu je „Barbi“ imala značajno mesto, dok je „Openhajmer“ ozbiljan film, namenjen ozbiljnoj publici, pa tema nije prijemčiva za najširu publiku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari