Fusion International Film Festivals: Nagrada Svetozaru Cvetkoviću za ulogu advokata Sent Obana u filmu "Pucnji u Marseju" 1Foto promo /Filmski centar Srbije

Posle brojnih priznanja na domaćim, regionalnim i svetskim festivalima, dokumentarno – igrani film „Pucnji u Marseju“ reditelja Gordana Matića, zabaležeio je novi trijumf – Svetozar Cvetković osvojio je nagradu za najbolju sporednu ulogu, za lik advokata Sent Obana, na Fusion International Film Festivalu.

Festival koji okuplja brojne filmske stvaraoce iz celog sveta, ove godine održan je virtuelno, i to paralelno u tri grada, Briselu, Valensiji i Varšavi.

Ova Matićeva istorijska drama, kako je objavio Filmski cventar Srbije, bila je nominovana za nagrade i u kategorijama za najbolju režiju, montažu (Aleksandar Popović), kostim (Dragica Laušević, Srđan Perić), šminku i frizuru (Jovana Jelača).

“Pucnji u Marseju” prate sudski proces teroristima Zvonimiru Pospišilu, Miju Kralju i Ivanu Rajiću, saučesnicima atentatora Vlade Georgijeva Černozemskog koji je ubio kralja Aleksandra od Jugoslavije i ministra spoljnih poslova Francuske Luja Bartua, 9. oktobra 1934. godine u Marseju, u Francuskoj.

– Jako volim taj film, i volim što sam bio pozvan da radim upravo ulogu Sent Obana, advokata optuženih. To je glumački jedna velika provokacija, ali je i istorijska provokacija igrati branioca onih koji su bili optuženi za organizaciju atentata. U tom smislu, zanatski, ova uloga iziskuje dodatni napor i sposobnost u traženju lika. Oban je u ovom procesu, prema pisanju Stanislava Vinareva koji je 1935. bio sudski izveštač iz Eks an Provansa, najbolje uradio svoj posao, skinuo“ je smrtnu kaznu trojici optuženih koja je za ovaj zločin bila neminovna – izjavio je Cvetković za Danas pred beogradsku premijeru ovog filma.

Snimanju filma prethodilo je skoro pet godina istraživačkog rada po arhivama Francuske, Austrije, Rusije i Srbije, a Matić je u „Pucnjima u Marseju“ otišao korak dalje od reminiscencija istorijskih događaja, ali i od direktnog dokumentarističkog pristupa. Kroz rekonstrukciju i dramatizaciju pravog procesa, ali i kroz ono što je izostavljeno tokom suđenja, ispričana je sudska drama najbliža istini o procesu ali i epilogu po evropski mir: Da li je, zapravo, Drugi svetski rat počeo u Marseju tog 9. oktobra 1934. godine pucnjima na kralja Aleksandra i ministra Bartua?

„Pucnji u Marseju“ osvojili su do sada nagrade američkog i evropskog žirija 12. SEE Filmskog Festivala (u onlajn izdanju odvijao se u Parizu, Berlinu, Vašingtonu), nagradu za najbolju režiju na italijanskom festivalu nezavisnog filma Montelupo, na festivalu autorskog filma u Meksiku, u Gvadalahari (FIC AUTOR)…, a na International Vesuvio Film Festivalu u Napulju osvojili su dva priznanja: nagradu za najbolji dokumentarni film i nagradu za najbolje snimljeni film (kameru), koja je pripala direktoru fotografije Dušanu Ivanoviću.

Matićeva dokumentarno-igrana drama, za koju potpisuje i scenario zajedno sa Vladimirom Andrićem, s velikim uspehom prikazana je i na Sarajevo Film Festivalu, PYIFF u Kini, festivalima u Majnhajmu, Bratislavi, Anadoliji, Montrealu, Kataniji, Montenegro festivalu u Herceg Novom, na Filmskim susretima u Nišu, Pulskom festivalu, u Helsinkiju, Lagosu (Nigerija), Pasadeni (USA)…

U glumačkoj ekipi ovog filma su i Vladimir Aleksić, Tihomir Stanić, Strahinja Blažić, Đorđe Đoković, Nikola Šurbanović, Gordan Kičić, David Tasić Daf, Nikola Milojević, Ivan Tomić, Tamara Aleksić, Tamara Krcunović, Jovo Maksić….

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari