Osamnaesto izdanje Gent Jazz Festival u Belgiji, danas jednog od najpoznatijih muzičkih festivala u Evropi, proteklo je ove godine u znaku rekordne posete…
….(organizator je izašao s cifrom od 39.000 prodatih karata tokom devet dana festivala), fantastičnih koncerata Gregorija Portera, Dajen Kral, Džejmija Kalama, Terensa Blanšara i Džona Zorna, te otkazivanjem Stingovog nastupa svega nekoliko sati pred početak, kada je više od 6.000 ljudi unutar muzejskog kompleksa Bijloke centra, gde se festival održava, uveliko iščekivalo nastup slavnog muzičara.
Za divno čudo čak ni izostanak najskuplje atrakcije festivala nije pokvario dobro raspoloženje publike koja je na dve scene ispratila čak 76 koncerata.
Besprekorna organizacija, gde sve funkcioniše nekako opušteno, uz osmehe redara i brojnog pratećeg osoblja, te savršena produkciju zvuka koja vam daje mogućnost da uživate u muzici i stotinak metara dalje od pozornice prateći koncerte preko velikih video monitora, uvaljeni u ležaljke na travi ili na klupama i za stolovima gde se uz ukusne zalogaje pijuckalo vino ili ispijalo belgijsko pivo.
Što se koncerata tiče, najviše interesovanja publike izazvali su engleska pop-džez zvezda Džejmi Kalam, koji ovog leta promoviše novi album „Taller“, zatim najpoznatija „džez plavuša“ današnjice Dajen Kral, s kvintetom gde su kao specijalni gosti bili saksofonista Džo Lovano i gitarista Mark Ribot, te Gregori Porter čiji nastupi predstavjaju legat autentične tradicije američkog soul, džez i gospel zvuka druge polovine 20. veka.
Punu pažnju zavredeli su i trubač, kompozitor i aranžer Terens Blanšar, koji je u modernom kontekstu napravio neku vrstu posevte bubnjaru Artu Blekiju, rođenom pre tačno 100 godina, zatim nadahnuti nastup trija „Rymden“ kojeg predvodi pijanista Bugi Veseltoft, a kao možda i najprijatnije iznenađenje mogli bi da se apostrofiraju koncerti Džudi Džekson, pevačice koja ima sve što je potrebno da postane novo veliko ime svetske džez scene, i Kamerunac Blik Besi koji u svojoj muzici efektno spaja afričke korene, angažovane tekstove i ritmove Latinske Amerike.
Deo onoga što se ove godine moglo čuti na Gent Jazz Festivalu nema baš dodira s džezom, što je već odavno postalo praksa svih velikih džez festivala u svetu. Tako je na veliku binu pod džinovskim šatorom prvih dana izašlo nekoliko folk i kantri muzičara i bendova, među kojima i Džoan Baez, mladi Kenijac J.S. Ondara, kojeg je magazin „Rolling Stone“ okarakterisao kao „snažni novi glas u američkoj folk muzici“, alternativni kantri band „Cowboy Junkies“.
Konačno, prava poslastica za ljubitelje improvizovane muzike bio je celodnevni nastup muzičara koji su poslednjeg dana festivala tokom četiri seta izvodili kompozicije Džona Zorna iz ciklusa „Bagatelles“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.