Film „Gravitacija“ Alfonsa Kuarona, koji je tokom prvog vikenda prikazivanja u SAD ostvario zaradu od 55,8 miliona dolara, nastavlja da obara sve rekorde. Ostvarenje je, uprkos svim očekivanjima, tokom nedelje zaradilo još 20 miliona, što je za jesenji film veliki uspeh, dok je širom sveta njegova ukupna zarada premašila cifru od 100 miliona. Slična situacija očekuje se i ovog vikenda, a prema predviđanjima, uspeh neće ugroziti ni premijera filma Pola Gringrasa „Kapetan Filips“ sa Tomom Henksom u glavnoj ulozi.
„Zapanjujuće je koliko publika hvali ovaj film“, kaže Den Filman iz studija Vorner Bros i nastavlja: „Ovo su neverovatne brojke. Uradili smo istraživanje koje je pokazalo da je šest odsto publike film već jednom pogledalo.“
Među njima, ipak, sigurno nije bio reditelj, budući da Kuaron ne voli da gleda svoje filmove.
„Jednom kada završim sa filmom, nikada ga više ne pogledam. Nikada. Nijedan od mojih filmova nisam pogledao od kako su završeni“, tvrdi reditelj.
Upitan šta se dešava kada naleti na neki od filmova na televiziji, dok „lista“ kanale, odgovorio je: „Ako je na TV-u? To je kao kada vidite nešto familijarno. Odmah kreće reakcija kao kada bi naleteli na video u kojem vaši roditelji vode ljubav. Aaaaaa… i samo promenite kanal. Otprilike, tako nekako“, objašnjava Kuaron.
Za one koji još uvek ne znaju, „Gravitacija“ je, iako na prvi pogled naučno-fantastični film, drama sa elementima psihološkog trilera, čija je svetska premijera bila na Filmskom festivalu u Veneciji. Kuaron je takođe scenarista zajedno sa svojim sinom, Honasom Kuaronom, producent i montažer filma. U glavnoj ulozi je Sandra Bulok koja je jedina protagonistkinja u poslednjih šezdeset minuta filma. Smatra se da je „Gravitacija“ tehnički i vizuelno najsavremeniji film snimljen do 2013. godine, i da gledaocima pruža osećaj kao da su zaista u svemiru.
„Gravitacija“ je priča o austronautkinji Rajan Stoun čiji je brod pogodio ostatak asteroida i opasno ga oštetio. Iako nema razloga da se vrati na Zemlju (još uvek se ne zna zašto), ona se očajnički bori da preživi. Šanse za to su male budući da joj jedino preostaje da u svom astronautskom odelu plovi svemirom, dok joj kiseonika ponestaje.
Inače, tokom rada na ovom filmu čelnici studija Vorner Bros su bili zabrinuti jer imaju samo dva junaka i jednu, doduše „prostranu“, lokaciju. Stoga su mnogi ponudili ideje Kuaronu šta bi on zapravo trebalo da uradi sa filmom. Reditelj je otkrio šta mu je sve bilo „nuđeno“.
Jedna od sugestija je bila u stilu „Apola 13“ – „Potreban ti je Hjuston (kontrola leta), kako bi se videlo kako napreduje spasilačka misija. A onda je tu i sat koji odbrojava za spasilačku misiju“, bila je ideja jednog od čelnika Vorner Brosa.
Druga je uključivala flešbekove kako bi se dodatno osvetlio lik kojeg tumači Sandra Bulok, pa se otišlo čak i u sugerisanje „romantične veze sa komandantom kontrole leta, koji je zaljubljen u nju“. Konačno, tu je bio i rukovodilac koji je tražio više akcije, pa i „neprijatelja, kao što je napad projektilima“ i „kraj uz spasilački helikopter“.
Kuaron se rešio ovih preporuka na učtiv način. „Na kraju su svi bili puni poštovanja jer su imali jasan uvid u ono što radimo“, objašnjava reditelj ključnu „caku“ koja mu je dozvolila da film uradi po svom.
Zanimljivo je da je jednu sugestiju ipak prihvatio – i to izgleda najgoru. Iako „Gravitacija“ pored publike dobija i odlične ocene kritike, ipak ovaj SF ep ima jednu scenu sa kojom i oni koji film obožavaju imaju problem. Reč je o sceni u kojoj Sandra Bulok naizgled odustaje od borbe za opstanak, ali onda se pojavljuje Džordž Kluni, sa monologom, koji ostavlja gledaoca da spekuliše da je to bila halucinacija izazvana nedostatkom kiseonika.
Sam Kuaron kaže da je bilo problema sa tom scenom, koja nikako da „proradi“, sve dok je nije preradio upravo Kluni. Mnogi su je prerađivali, izbacivali tekst, a Kluni je načuo u čemu je problem. „Jedne noći sam dobio imejl od njega – čuo sam da se sa ovim borite, pa sam probao da je napišem“, nastavlja Kuaron. Bila je upravo to spomenuta scena i na kraju je Klunijeva verzija iskorišćena. „To je bilo upravo ono što nam je trebalo“, zaključuje reditelj.
Filmovi kao bivša supruga
Kuaron ima interesantno objašnjenje zašto se on razlikuje od nekih drugih reditelja. „Ako razgovarate sa Giljermom del Torom ili nekim drugim mojim prijateljem, otkrićete da su im njihovi filmovi kao deca. I oni se stvarno brinu o njima, rade nove detalje i komentare. Za mene filmovi nisu kao deca. Oni su kao bivša supruga. Dali su mi mnogo, dao sam im mnogo, voleo sam ih mnogo, putevi su nam se razišli i to je to“, kaže on.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.