Hana Selimović: Stvar je u tome da ne može svako sa svakim da radi a i ne treba svako sa svakim da radi 1Foto: A.H./ATAImages

Glumica Hana Selimović koja je na 11. Bašta festu radila u tročlanom žiriju kaže da je sa zadovoljstvom odgledala 25 filmova kratkog metra i da su u žiriju zajedno, lako i brzo doneli odluke o svim nagradama. U intervjuu za Nova rs rekla je da nastavlja sa pripremama za glavnu ulogu u filmu o Dadi Vujasinović ali zbog ugovora sa produkcijim ne može da govori na tu temu, kao i da je spremna za lik čuvene novinarke.

Hana Selimović je Bašta fest otvorila pre sedam godina a za ovogodišnje izdanje, koje je održano pod sloganom “A gde je tvoj centar”, kaže da je ovaj festival važan pre svega zbog decentralizacije kulture i način je da publika van Beograda, Novog Sada, Niša, dobije kvalitetan sadržaj.

„Ne bih da nam dajem neku veliku prosvetiteljsku ulogu, ali Bašta Fest ipak učestvuje u odrastanju nekih generacija. Sa jedne strane je jako važan zbog odličnih ostvarenja, a sa druge daje snagu mladim autorima, povezuje ih na regionalnom i internacionalnom nivou. Ovo je jedan od retkih festivala koji pruža priliku da se mladi filmski umetnici upoznaju, vide i gledaju filmove jedni drugih. To je potpuno zaboravljena kategorija i ovaj festival je, u tom smislu, apsolutno presedan“, objasnila je Selimović.

Imajući u vidu da je ovogodišnje izdanje Bašta festa posvećeno decentralizaciji kulture, upitana da li je izvodiljivo da se Beograd poveže s ostalim delom Srbije Hana Selimović smatra da je to obimno pitanje i veliki izazov:

„Mislim da ne može i ne sme da zavisi isključivo samo od volje pojedinaca koji imaju dovoljno entuzijazma da se time bave. To bi naravno morala da bude sistemska stvar, međutim, kako mi živimo u sistemu koji je kompletno nakaradan, mislim da je kultura tu zaista na poslednjem mestu i ne znam ko o njoj na taj način razmišlja“

O poziciji kratkometražnog filma koji je uglavnom u senci dugometražnih, kako u rediteljskom tako i u glumačkom smislu Hana Selimović ističe da je za nju „to samo drugačija forma iste vrste umetnosti“.

“Zapravo, mislim da je kratki metar čak jedna izazovnija forma jer morate u određenoj minutaži da ispričate kompletnu priču. Ovde je rad minuciozniji, konkretniji i mnogo efikasniji. To je kao kada glumca pitate da li više voli pozorište ili film. Ja nisam ljubitelj te vrste odgovora i apsolutno smatram kratki metar jednako relevantnim.
Suprotno uvreženom mišljenju da se poznati ili zreli glumc ređe mogu videti u kratkometražnim ostvarenjima što bio značajan vetar u leđa mladim rediteljima Hana skreće pažnju da u njenom slučaju to nije tako.

„To sam već radila. Ne vodim se godinama, niti mladošću ni starošću, već isključivo predloškom. Ono što vam neko pošalje kao predložak to ga zapravo kandiduje kao nekog ko je podesan saradnik ili čiji ste vi podesan saradnik. Stvar je u tome da ne može svako sa svakim da radi a i ne treba svako sa svakim da radi. Tako da ne procenjujem ljude prema njihovim godinama, već prema njihovim kapacitetima i idejama“ zaključuje Hana Selimović u intervjuu za Nova rs.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari