Hartefaktov konkurs za najbolji savremeni, angažovani dramski tekst 13. put 1Foto. Đorđe Jovanović

Povodom raspisivanja trinaestog po redu Hartefaktovog konkursa za najbolji savremeni, angažovani dramski tekst prošlog petka održan je panel.

U razgovoru su učestvovali Staša Bajac, dramska autorka, scenaristkinja i pobednica HF konkursa sa dramom „Ovaj će biti drugačiji”, izvedenoj u Ateljeu 212 u režiji Đurđe Tešić, Aleksandra Glovacki, dramska autorka, pozorišna kritičarka i novinarka, čija je drama „Migrantkinje“ preporučena na prošlogodišnjem HF konkursu, Leon Lučev, pozorišni i filmski glumac, član žirija devetog HF konkursa (zajedno sa Erminom Bravom i Biljanom Srbljanović, kada je pobedila drama: Benjamina Bajramovića „Bordel Eden“) i Biljana Srbljanović, dramska autorka i dramaturškinja, redovna profesorka Univerziteta umetnosti u Beogradu, šefica Katedre za dramaturgiju na Fakultetu dramskih umetnosti.

Trianesti po redu regionalni konkurs fondacije Hartefakt za najbolji savremeni angažovani celovečernji dramski tekst na srpskom, hrvatskom, bosanskom, slovenačkom, makedonskom ili crnogorskom jezik kao i ranijih godina sadrži uslov da tekst bude neobjavljen i neizvođen, kao i da se autori i autorke prijavljuju pod šifrom čime za žiri ostaju anonimni do samog proglašenja pobednika.

Drame mogu da budu pisane na jezicima regiona i za temu imaju savremenu društvenu stvarnost i „angažovani“ autorski pristup u tretmanu narativa.

Cilj konkursa je da se pruži prilika novim dolazećim ili do sada neotkrivenim dramskim autorima i autorkama da svoj rad u polju savremenog teatra predstave regionalnoj i široj evropskoj javnosti. Do sada je u okviru konkursa prijavljeno više od hiljadu novih, nikada objavljenih drama.
Konkurs je otvoren do: 15. oktobra 2024. godine.

Rok za donošenje odluke žirija koji će raditi u sastavu Ozren Grabarić, Božo Koprivica i Biljana Srbljanović je decembar 2024. godine.

Neki od pobedničkih tekstova prethodnih konkursa su sada već poznate drame: „Radnici umiru pevajući“ Olge Dimitrijević, „Prst“ Doruntine Bashe, „Šta je ona kriva nije ništa ona kriva“ Vesne Perić, „Probudi me kada završim“ Mirze Skenderagića, „Ovaj će biti drugačiji” Staše Bajac, „Muškatle mogu preživeti sve” Ive Brdar, „Poslednji afterparti” Dina Pešuta, „Bordel Eden” Benjamina Bajramovića, „Prozor” Katarine Nikolić, „Otkup mlijeka“ Davora Špišića, a pobednica prethodnog dvanaestog konkursa je drama „Žena veže rep“ Marije Rakočević.

Razgovor povodom , 13. Haretefaktovog konkursa moderirala je pozorišna rediteljka Tara Manić, čija je predstava „Kako sam naučila da vozim“ na redovnom repertoaru scene u Hartefakt Kući.

Panel je organizovan u sklopu projekta Slavic Soundwalking koji finansira Evropska Unija kroz program Kreativna Evropa, a sprovodi Hartefakt uz partnere iz Hrvatske i Slovenije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari