Narodno pozorište u Beogradu i Udruženje baletskih umetnika Srbije u saradnji sa Udruženjem baletskih umetnika Slovenije priredili su, posle više od dve decenije, plesni susret prve vrste, na kojem su nastupili u pažljivo odabranom divertismanu prvakinje i prvaci baletskih ansambala iz Beograda, Ljubljane i Maribora. Starije ljubitelje umetničke igre to je podsetilo na tri koncerta baletskih umetnika tadašnje Jugoslavije, koji su održani sa uspehom u Domu sindikata 1984, 1985 i 1986. na inicijativu beogradske primabalerine Ivanke Lukateli.


Reprezentacija Slovenije nastupila je sa duetima tradicionalnog i savremenog repertoara i uverila, posle toliko godina, da se umetnička igra u Ljubljani i Mariboru neguje na brižljiv način. Iako u programu nije bilo naznačeno iz kojih baletskih ansambala dolaze gosti iz Slovenije to nije smetalo da se sa simpatijama prihvati zanimljivo izvođenje odlomka iz Klugove predstave „Romeo i Đulijeta“ (već viđene u Beogradu), koji su Tijuana Križman – Hudernik i Matijaž Marin odigrali sa osećanjem za savremeni plesni senzibilitet. Isti umetnici su u Veliki duet iz drugog čina „Žizele“ uneli istančani smisao za romantično vajanje tradicionalnih baletskih likova, pri čemu je Križmanova zaista oduševila gledaoce svojom stilski besprekornom, vazdušastom igrom. „The Story We Tell“ bila je prilika da se upoznaju Nastasja Bremerc i Mihail Rinja kao igrači i koreografi, čija bi minijatura sigurno imala uspeha na Festivalima koreografskih minijatura. Oni su lakonogo izveli postavku „Ne me quite pas“ upravo jednog od laureata Drugog i Šestog takmičenja malih plesnih formi u Beogradu , Freda Lasera. Čuveni baletski monolog „Smrt labuda“ igrala je nadahnuto, plastično i osećajno mlada slovenačka balerina Galina Čajka. Tradicionalne i poznate klasične duete iz „Bajadere“ i naročito temperamentno iz „Plamena Priza“ odigrali su poštujući zahteve klasičnog virtouziteta karakterna balerina Korine Verdiel i njen partner Rajner Krenteter, sjajan mladi igrač, koji je demonstrirao visoke skokove i brze okrete na tlu i u vazduhu.

Beogradski balet se veoma dobro predstavio na ovoj novogodišnjoj smotri umetničke igre. Bojana Žegarac i Jovica Begojev su sa mladalačkim poletom i šarmom odigrali Veliki duet iz „Uspavane lepotice“. Tamara Ivanović je sa Begojevim bila u savršenom savremenom plesnom skladu u odlomku iz predstave „Interval“. Ana Pavlović i Jovan Veselinović su ponovili svoju raspevanu romantičnu igru iz nedavno obnovljene „Dame s kamelijama“. Oni su u završnoj tački ovog dugo očekivanog i uspešnog igračkog susreta zajedno sa Ivanom Kozomarom i Dušankom Đorđević odigrali virtuozni finale iz tradicionalnog klasičnog baleta „Don Kihot“. Ljubavni duet iz drugog čina baleta „Kraljica Margo“ na uzbuđujuću muziku Bregovićevog vokalnog ženskog kvarteta, izveli su sa iskrenim strastvenim emocijama Mila Dragičević i Milan Rus. Sasvim drugo igračko lice Rus je pokazao u komičnom „Tangu“ iz sada već kultne predstave „Ko to tamo peva“, u kojem je oduševila svojom ustreptalom pomalo nespretnom naivnošću Dalija Imanić.

Organizatori ovog dobro posećenog i veoma srdačno prihvaćenog novogodišnjeg baletskog koncerta, najavljuju da će ovakvi susreti biti ubuduće tradicionalni uz nameru da u njima uzmu učešće i baletski umetnici iz Novog Sada a, nadajmo se, i ansambli iz drugih centara umetničke igre u našem susedstvu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari