Berlin Ballet Company, plesna trupa, stiže u Beograd 10. i 11. maja, sa svojim neviđenim spojom baleta i tehno žurke.
Kako su nam rekli, sve je počelo 2018. godine kada su Aleksandar Abdukarimov, Aršak Galumian i Oleksandr Špak spojili svoja iskustva baleta iz Staatsballett Berlin-a. Tokom šest dinamičnih godina, sarađujući sa baletskim kućama i umetnicima širom sveta, učestvovali su u mnogim uzbudljivim projektima. Tokom 2023. godine shvatili su da je sazrelo vreme za sledeći korak – predstavljanje sopstvenog baletskog ansambla pod nazivom „Berlin Ballet Company“.
Berlin Ballet Commpany stiže u Dorćol Platz i publici će preneti svoju strast i virtuoznost kroz impresivno izvođenje. Očekuje nas dinamična predstava koja oduzima dah, prikazuje balet u svim njegovim aspektima a igrači svetske klase uvešće publiku u izuzetnu emociju i lepotu igre. A za muziku, uz koju će plesna trupa izvoditi svoju magiju, zadužen je Marko Nastaić, koji će raditi uživo i praviti svoj tehno party.
Pre nego postanemo svedoci ovog sjajnog događaja, popričali smo ispred ove ekipe sa Oleksandrom Špakom.
Berlin Ballet Company govori za Danas:
U Beogradu ćete premijerno izvesti balet „Siren’s Club – A Techno Ballet Odyssey“. Kako će izgledati performans?
Želimo da malo pomerimo dimenziju klasičnog izvođenja baleta sa ovom predstavom. Ne želimo da se publika oseća kao da gleda emisiju. Stoga želimo da budu deo predstave, ne kao plesači, već da se nađu na istom nivou sa njima. Zaista smo uzbuđeni i jedva čekamo da vidimo kako će sve to izgledati. Siguran sam da će biti impresivno – impresivni performans u okviru kojeg ćemo svi deliti isti prostor sa publikom na Dorćol Platzu. Kao neka tehno žurka sa baletom. Imaćemo izvođača koji će muziku izvoditi uživo, sjajnog umetnika, Marka Nastića. Takođe nam je velika čast zbog toga i zaista neverovatno da ga imamo kao deo našeg projekta.
Koliko često ste imali prilike da nastupate u alternativnim prostorima?
Moje kolege i ja smo nastupali u veoma različitim prostorima. Takođe, izvodili smo smo balet uz tehno muziku u Berghainu u Berlinu, jednom od najpoznatijih svetskih klubova, ali i u drugim unikatnim prostorima. Nastupali smo i u muzejima, pa čak i u crkvama. Znam da će ovo zvučati čudno za nekoga ko je pravoslavni hrišćanin kao i ja, ali katolicima je mnogo lakše da izvedu ovako nešto.
Koliko se takvi prostori razlikuju od velikih profesionalnih scena?
Nastupi u alternativnim prostorima jesu drugačiji. To je jedno potpuno drugačije iskustvo i za publiku i za umetnike. Kada ste na nekoj velikoj sceni, imate svoj siguran prostor, igrate u svojoj kutiji. Imate tampon zonu između igrača i publike – ogroman, mračan, prazan prostor koji vam daje sigurnost i kao da ste sami u svom balonu. Ali u drugim prostorima moguće je biti šta god poželiš, kako god poželiš. I ako ste blizu publike, publika može, ako želi i da vas dodirne. To je potpuno drugačije iskustvo, sasvim druga stvar. A drugačije je i umetniku, jer mora da zadrži isti nivo izražavanja u toj bliskoj situaciji, a da prenese svu potrebnu emociju. I naravno drugačiji je i osećaj, osećate kako diše publika, vidite im lica… a ne dopustiti da te to ometa već raditi svoje – to je posebna stvar. I za publiku je drugačije iskustvo kada vide pored sebe umetnike, kada mogu čak i da ih dodirnu. Publika takođe vidi da je igrač u svom svetu potpuno, kao da nije prisutan, već na nekom drugom mestu. To je posebno iskustvo. I to je ovo na šta mi ciljamo da izvedemo na Dorćol Platzu sa našom novom produkcijom.
Koji su vaši utisci o Dorćol Platzu i zašto ste baš tu lokaciju izabrali za premijeru vašeg novog baleta?
Dorćol Platz ima zaista posebnu energiju. Dosta podseća na Berlin. Odiše kreativnošću i slobodom. Ima neku posebnu magiju. Dokaz je da kultura ne pripada samo pozorištima i institucijama, već da se umetnost i kultura mogu predstaviti i u urbanim prostorima. Zaista sam impresioniran Dorćol Platzom.
Marko Nastić komponuje muziku za vaš balet. Da li ste čuli već neke delove muzike i ako jeste, kako vam se čini?
Da, čuo sam već dosta toga. Na tome radi koreograf, zajedno sa njim. Ja inače takvu muziku volim da slušam kod kuće, dok doručkujem i plešem.
Muzička podloga ovog baleta je još uvek u procesu. Marko zaista komponuje nešto lepo. Neki delovi muzike su poslati momcima i oni već stvaraju koreografije po tome. Oni mu čak i daju svoje predloge i sugerišu mu šta bi mogao da promeni i na koji način. Kreativni proces stvaranja nije gotov i još uvek se razvija i to je zaista uzbudljivo. Ne treba zaboraviti i to da će Marko svirati uživo, te će i samo to izvođenje muzike doneti neke nove note i dodatno lični pečat.
Za kraj, čuli smo da ste nedavno bili u našem gradu, kako vam se dopada Beograd?
Mnogo mi se dopada Beograd, zaista je stvarno lep. U gradu se oseća mnogo dobra, pozitivna, dinamična energija, koja u isto vreme kao da mi je nekako i poznata. Instant sam se osećao kao da sam kod kuće. Ljudi su veoma ljubazni, otvoreni i gostoljubivi. Ima baš dosta mesta za razgledanje, i hrana je super!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.