INTERVJU Danilo Bećković: Mogu sebe da smatram prvim gaserskim rediteljem danas 1foto: Marko Obradovic Edge

 

Film „3211“ uskoro ulazi u bioskope, i več pre same premijere podigao je prašinu kako pričom i radnjom, tako i samom formom filma.

U njemu pratimo priču Stefana Đurića Raste, u periodu njegovog hapšenje i provedenih dana u zatvoru, ali ispričanu kroz formu dokumentarca, spotova ali i igranih scena.

Puno termina se iznosi kad se opisuje ovo ostvarenje koje rediteljski potpisuju Danilo Bećković i Andrijana Stojković. Muzički film, dokumentarac, video album, muzički album koji se gleda i sluša. Reditelj Danilo Bećković nam je rekao da se stvorila specifična vrsta hibrida.

„Za mene „3211“ predstavlja video album. Cela ideja je da možemo da vidimo i čujemo novi Rastin album, koji govori o njegovom iskustvu i situaciji kad je bio uhapšen i o provedenom vremenu u istražnom zatvoru. Sve do momenta dok je nosio nanogicu u kućno pritvoru. Njegov životni slom i trauma, to je bila primarna stvar da se prenese ovim filmom. Druga stvar je taj dokumentarni deo koji vam predstavlja priručnik za gledanje tih spotova. Vidite pesmu, a onda vam Rasta objasni ono što ste čuli. Kako je to povezano sa njim, njegovim detinjstvom i konkretnim situacijama.  Tako da ovo je igrano dokumentarna forma, koja odskače zbog muzike. Stvorili smo jedan specifičan hibrid, ali dosta zabavan“ ispričao je za Danas Bećković, i naglasio kako nije jurio inspiraciju u drugim, sličnim filmskim i muzičkim delima, već je pokušavao da ga Rastina muzika i tekstovi inspirišu.

„Najviše me je privkla mogućnost da se bavim formom koja se kod nas nije radila. Mešavina muzičkog filma i video albuma je nešto što nije česta stvar, a nisam nikad mislio da ću se time baviti. Nisam blizak svetu muzike, uradio sam par spotova u karijeri, ali i oni su uvek bili narativniji, spotovi sa pričom. Prvo sam želeo da „upozorim“ Rastu i ekipu da ne očekuje od mene muzičke spotove, da sam ja ipak filmski reditelj, i da uzmu nekog kome je ta forma bliža, ali i oni su baš i hteli da sve bude nalik filmu“ ispričao je reditelj koga smo u dosadašnjoj karijeri upamtili po filmovima „Mali budo“ i „Jesen Samuraja“. U oba ostvarenja sarađivao je sa dramaturgom Dimitrijem Vojnovim, koji je potpisnik scenarija i za „3211“.

Čini nam se da u svetu ipak se češće dešava taj prelaz iz muzičkog u filmski. Kod nas postoje primeri, ali nije svakidašnja pojava. Bećković smatra da ljudi koji već izlaze na scenu, glume u spotovima moraju da imaju barem malo glumnačkog šmeka.

„Ljudi koji su dugo na sceni razviju određenu vrstu glumačkog ponašanja. Rasta je glumio u mnogo spotova, stalno je pred publikom, tako da on ima to neko glumačko rudimentarno iskustvo. Granica između glumaca i pevača se stalno briše. I u prošlosti i danas. Možemo reći da je Frenk Sinatra bio više glumac nego pevač. Ili šta je danas na primer Lejdi Gaga, šta je njena primarna profesija? Rasta svakako nije prvi pevač sa kojim sam radio, imam tih saradnji baš dosta u karijeri, tako da mogu sebe da smatram prvim gaserskim rediteljem danas“ kroz smeh nam se pohvalio ovom titulom reditelj.

Zanimalo nas je i još kako je to režirati čoveka koji glumi samog sebe:

To je najlakše od svega (smeh). On je jedan jako profesionalan čovek. Nikad ne dolazite u situaciju da morate da raspravljate o nekim ličnim stvarima, ili da nešto lično može da bude prepreka. On je bio i pun poverenja i otvoren za saradnju“ rekao je Bećković, a onda smo se dotakli teme koliko je autorski ovo njegov film s obzirom da je i muziku, a i životnu priču obezbedio popularni reper.

INTERVJU Danilo Bećković: Mogu sebe da smatram prvim gaserskim rediteljem danas 2
foto: Marko Obradović Edge

„Rasta je verovatno najvažniji autor u ovom filmu, jer je njegova muzika u prvom planu kao i njegova životna priča. Postoji ipak i neki drugi elemenati kojima vladate, gde se kao umetnik osetite zadovoljniji i inspirisaniji. Moje autorstvo je u formi, sadržina je Stefanova, a ja sam probao to da uobličim“.

Kako nam je rekao, u budućim planovma ima nekoliko stvari, ali ne može o njima još da priča, a za kraj smo ga pitali ko još od muzičara, današnjih, ili prošlih bi mogao da dobije ovakav film:

„Nisam čovek za to pitanje, ali svakako da možda nije bitno ko je koliko velika zvezda, već koliko je vaša priča specifična. I bilo je i biće onih koji bi mogli da imaju i dobiju svoj film, ali ovako nešto ne može svako jer Rasta je takav lik koji može ovakav projekat da iznese.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari