Umetnička dela Zorana Radovića, mladog studenta elektrotehnike, predstavljala su sredinom šezdesetih godina dvadesetog veka neobičnu inovativnu pojavu koja je pobudila veliku pažnju i podstakla niz pitanja o jezičkim i tehničkim karakteristikama tadašnjih savremenih umetničkih praksi. Njegova izložba „Crteži ornamentografom sa klatnom” otvorena je sinoć u Galeriji Vasić i trajaće do 5. oktobra.
Crteže izvedene mašinom nazvanom Ornamentograf sa klatnom, Radović je izložio na samostalnoj izložbi u Galeriji Grafičkog kolektiva 1966. godine.
Pomenuti crteži nisu nastali rukom umetnika već mašinom, napravom koju je umetnik konstruisao i patentirao kao svoj izum.
“Postignuti istovetnim postupkom, ovi crteži uvek su drugačiji i različiti, ali jednako savršeni i visoko estetski, perfektni u vizuelnom i konceptualnom pogledu,” ističe istoričar umetnosti Jerko Denegri.
Zoran Radović priredio je niz samostalnih i učestvovao na brojnim grupnim izložbama, među kojima su i Bijenale u Veneciji 1970. godine, VII Bijenale mladih u Parizu 1971. godine, Bijenale u Sao Paolu i mnoge druge.
Svojim specifičnim umetničkim izrazom-radom sa Ornamentografom sa klatnom, električnim Ornamentografom, kao i laserskim Oscilografom, Radović je bio jedan od aktera talasa tada aktuelne problematike povezivanja savremene umetnosti, nauke i novih tehnologija na evropskoj umetničkoj sceni. Svojim delom ostavio je neizbrisiv trag u srpskoj umetnosti druge polovine XX veka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.