– Izložba fotografija Nemanje Đorđevića posvećena Marku Laneganu predstavlja vizuelni omaž kultnom muzičaru, koji nas je nedavno napustio, prerano i potpuno iznenada – ukazala je Marija S. Đorđević, istoričarka umetnosti povodom najave izložbe fotografija „Laneganov put ka sutrašnjici“ autora Nemanje Đorđevića, koja se otvara u Anti Shop Elektropioniru, uoči Kontak konferencije, 23. marta u 16 časova.
Izložba traje do 30. marta i predstavlja saradnju Kontak konferencije sa jednim od najznačajnijih muzičkih portala – Balkanrock, a sama Konferencija je jednim delom posvećena velikom umetniku Marku Laneganu.
– Iza čuvenog umetnika stoji duga i izuzetno plodna muzička karijera, impresivne diskografije i brojne značajne saradnje. Tokom turneja, Beograd je četiri puta ugostio Marka Lanegana i njegov bend. Đorđević je kao višegodišnji aktivni rok fotograf imao prilike da fotografiše svaki njegov nastup i da ga jednom prilikom intervjuiše – podsetila je istoričarka umetnosti.
Prema njenim rečima, fotografije u postavci treba posmatrati integralno, iako se sastoje iz dva dela.
– Koncertni deo prikazuje distanciranu, poetičnu i mračnu auru Laneganovih nastupa, dok privatni deo, koji se sastoji od fotografija nastalim prilikom intervjua sa autorom izložbe, prikazuju muzičara u direktnijem i toplijem svetlu. Dva aspekta postavke čine portreti Lanegana sa posebnim fokusom na određenim detaljima, kojima Đorđević prenosi određeni dojam o muzičaru – pojasnila je ona.
Đorđević je ukazala i na to da „kao kontrasti funkcionišu fotografije Lanegana usled njegovog moćnog izvođenja pesama, dok u zanosu povlači čitavu publiku u svoj svet mraka i borbe, nasuprot suzdržanom osmehu čoveka iza kulisa, koji ni tada ne prestaje da se bori sa sopstvenim demonima“.
– Iako je Đorđević poznat po tome što na svojim fotografijama vrlo promišljeno kadrira i prenosi ritam i zvuk u polje vizuelnog, ovog puta postavka ističe njegovu sposobnost da predstavi ličnost muzičara, pronađe put ka onome iza vidljivog, da učini ono neuhvatljivo u čoveku prisutnim i obelodanjenim na fotografiji – pojasnila je ona i dodala da se „simbolično, naziv izložbe odnosi na naziv Laneganove pesme „Way To Tomorow“ u kojoj muzičar ne uspeva da pronađe put do svog sutrašnjeg dana“.
– Ova izložba nagoveštava da njegov odlazak nije konačan i jeste svojevrsni kontra pokazatelj da je on već u sutrašnjici. Fotografije Nemanje Đorđevića podsećaju na unikatne kvalitete neponovljive ličnosti Marka Lanegana i ističu važnost njegovog muzičkog nasleđa koje danas čini nezaobilazni deo rokenrol kulture, koju će tek baštiniti generacije sutrašnjice – zapazila je istoričarka umetnosti.
O autoru fotografija
Nemanja Đorđević je rok fotograf, videograf i dugogodišnji urednik muzičkog web portala Balkanrock. Inicijator je koncertnog serijala Balkanrock Sessions koji je nastao kao odgovor na potrebe publike u doba pandemije za kvalitetnim muzičkim sadržajem, praćenim intervjuima sa muzičarima. Više puta nagrađivan za dostignuća u oblasti fotografije.
Priredio je preko trideset samostalnih izložbi u zemlji i regionu i učestvovao na mnogim grupnim izložbama fotografija. Od samostalnih aktivnosti izdvajaju se izložbe „Beating drum is a heart” (2020); „Iskrenost” nastala u saradnji sa sa američkim sastavom Wovenhand (2017); „Nebeska tema“ posvećena Vladi Divljanu (2016); „Senke Zvuka“ (2015); „Raskorak” koja sa bendom Block Out obilazi Srbiju (2012). Od grupnih aktivnosti sledi učestvovanje na tradicionalnim izložbama „Rock momenti” (sa Anamarijom Vartabedijan i Stanislavom Milojkovićem 2020; 2018; 2015). Izlagao je u okviru Festivala srpskog podzemlja u Beogradu, EXIT festivala u Novom Sadu, Arsenal festa u Kragujevcu, Demofesta u Banjaluci, Dum Dum festa u Leskovcu.
Aktivno sarađuje sa raznim kulturnim institucijama u Srbiji. Radio je kao fotograf i videograf na projektima Turističke organizacije Beograda. Oficijelni je fotograf raznih kulturnih manifestacija, festivala i koncerata u Srbiji i regionu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.