Izložba „Kako mi je bilo na Nepalu i zašto nisam otišao” Nikole Velickog inspirisana Pepom Prase u kragujevačkoj Galeriji Rima 1Foto: Galerija Rima

 

Večeras, u 19 sati Galerija RIMA u svom kragujevačkom prostoru otvara izložbu Nikole Velickog pod nazivom „Kako mi je bilo na Nepalu i zašto nisam otišao”. Najnoviji radovi nastavak su tematskog ciklusa koji prati vizuelnu transformaciju glavnog likovnog subjekta, Pepe, interpretiranog iz britanske animirane dečije serije Pepa Prase.

Nakon izložbi Pepa i tačka! (2021) i Pepa i tri tačke… (2023), Velicki se kragujevačkoj publici premijerno predstavlja grupom radova među kojima se po prvi put nalaze i slike na platnu.

Intuitivno eksperimentisanje različitim tehnikama, medijima i tehnologijama Velicki je otpočeo linorezima i crtežima velikih formata, zatim na različitim redimejd objektima i posredstvom njih, oslikavanjem zidova in situ, i nastavio slikajući na platnu. Uvezanost grafike, crteža i slike osnovna je karakteristika Velickovog stvaralačkog procesa.

„Temeljno poznajući tradicionalne tehnike grafike, Velicki je svestan da svaki rez i ispupčenje predodređuju delo i da raskoš̌ otiska zavisi od veštine rezbarenja. Poput traga linoreza, umetnik teži da svaku spontanu mrlju, gužvanje, neravninu i rascep sačuva kao pojedinačni rez u linoleumu, i smatra ih neizostavnim likovnim elementima konačnog crteža.” navodi kustos Galerije Rima i autorka izložbe, Sofija Ž. Milenković.

Stvaralački proces Nikole Velickog odvija se kroz igru, kao važan element umetnosti i života, kojoj je radost osnovni pokretački motiv, a humor njen neizostavni činilac. Umetnik interpretira život crtanog junaka u ključu sopstvene svakodnevice, dajući mu lični pečat duhovitim nazivima, bliskim savremenom posmatraču, čime briše razliku između animirane Pepine „stvarnosti“ i realnog života.

„Tako brodogradilište postaje auto otpad (Auto otpad za Wagene i picerija), Pepina pijaca je locirana u Pančevu (Na buvljaku u Pančevu. Nedelja), a posmatrač̌ kao peti član porodice čeka ujutru svoj red za toalet (Zauzet WC).”, navodi autorka izložbe i zaključuje:

– „Ulaskom” u platno, posmatrač̌ nastavlja igru koju je umetnik započeo, kao što čine deca gledajući Papu Prase ili ma koji drugi crtani film i, ako je dovoljno otvoren, zabavlja se, ne pitajući o značenjskim učitavanjima i iščitavanjima. Naposletku, kao sa bioskopskog platna, posmatrač̌ izlazi vedar, zasigurno nasmejan, često zbunjen, ali uvek makar trenutno rasterećen, kaže ona.

Izložba Nikole Velickog otvorena je do 5. decembra.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari