Izložba novosadske umetnice Tijane Jevrić u Kikindi 1Foto: screenshot

U ustanovi kulture Centra za likovnu i primenjenu umetnost „Terra“ Kikinda izložena su dela akademske umetnice iz Novog Sada Tijane Jevrić.

Izložba pod nazivom „Registrovani“ predstavlja audio-vizuelne instalacije, a predstavljene su zvučne eko-mape Dunava, preko kojih se korisnik, putujući kroz različite lokacije na obali reke, blisko upoznaje sa ambijentom i prostorom.

„Korišćenjem autentičnih zvučnih snimaka toka Dunava kroz Vojvodinu, Tijana Jevrić izdvaja najupečatljivije i ekološki najraznovrsnije lokacije na obali reke. Materijal koji koristi su originalni zvučni zapisi. Ti zvuci se potom transformišu u vizuelno iskustvo, odnosno grafičke prikaze talasa vode. Rad je osmišljen kao baza podataka određenih mesta i trenutaka“, navdi se u katalogu izložbe.

Tijana Jevrić, rođena 1997. u Novom Sadu. Njen rad je baziran na istraživanju sve jačeg uticaja medijske kulture kao proizvođača društvene ”stvarnosti” i samosvesti. Mediji kojima se koristi su site-specific i audio-vizuelne instalacije u prostoru.

Završila je Akademiju umetnosti u Novom Sadu, smer Novi likovni mediji, trenutno je na master studijama u okviru istog programa. Prezentovala je svoje umetničke radove i Srbiji i inostranstvu, od kojih se izdvajaju Kulturni centar Srbije u Parizu, Muzej savremene umetnosti Vojvodine, Ars Elektronika – Austrijski kulturni, obrazovni i naučni institut aktivan u oblasti umetnosti novih medija u Lincu i mnogi drugi.

Dobitnica je nagrade za najbolji umetnički rad iz discipline Novi mediji (2020), Najbolje umetničko rešenje Inkluzivne Galerije (2021). Učestvovala je i bila autor na nekoliko radionica u zemlji i inostranstvu, imala je šest projekcija autorskih kratkometražnih filmova na nekoliko filmskih festivala i tri dokumentarna filma u okviru festivala Ars Elektronika 2021. godine.

Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari