Izložba radova sa likovne kolonije Buljarice u kragujevačkoj Galeriji Art 1Aleksandar Cvetković „Tezej na putu za minojski vrt”

 

Sutra, u petak, 1. novembra u 18 sati u Galeriji Art u Kragujevcu biće otvorena izložba radova sa 22. i 23. likovne kolonije u Buljaricama, koju ova galerija već godinama organizuje.

„Trodecenijski hod umetničkim stazama galerije Art obeležen je raznim modelima aktivizma. Bogat izlagački program profilisao je ovaj umetnički pukt Kragujevca kao nezaobilazan subjekt kulturnog života. Priređivanje izložbi mladih, i renomiranih umetnika, održavanje različitih kulturnih sadržaja, kao i organizovanje Likovne kolonije Buljarice su identifikacioni markeri Galerije Art. Tokom trideset godina postojanja galerija je postala duhovno utočište umetnicima, publici i svima koji umetnost doživljavaju kao pribežište u neki drugi, u očima posmatrača najčešće lepši svet umetnikovog univerzuma udaljen od problema svakodnevice. Za to vreme mnogi slikari, vajari, grafičari su ispisali stranice galerijskog likovnog dnevnika koji bi mogao da besedi o dilemama i promišljanjima autora o svom radu, umetničkim kretanjima i tendencijama u našoj sredini”, napisala je u katalogu izložbe Olivera Vukotić.

Po njenim rečima Galerija ovaj jubilej obeležava 1. novembra, na novoj adresi, u većem i reprezentativnijem izlagačkom prostoru. Tim povodom upriličena je izložba radova nastalih na ovogodišnjoj likovnoj koloniji.

Kolonija postoji od 2006.godine, održava se dva puta godišnje u Buljaricama u Crnoj Gori i mnogi značajni umetnici su bili gosti na nekom od saziva a pojedini nažalost više nisu sa nama, kao što su: Radislav Trkulja, Branko Miljuš, Aleksandar Luković Lukijan, Milutin Kopanja, Damjan Đakov, Vladimir Manić, Slaviša Filipović File. Učesnici ovogodišnje kolonije su: Miomir Mišo Vemić, Vasilije Vasa Dolovački, Braca Đurković, Slavko Krunić, Momčilo Momo Macanović, Danica Masniković, Bojan Otašević i Aleksandar Cvetković.

– Ova izložba je omaž ne samo akterima ovogodišnjeg saziva, već i svih prethodnih koji su odredili identifikacioni kod kolonije a to je, prevashodno negovanje klasičnih medija likovog izražavanja. Mišo Vemić likovno ishodište nalazi u motivu konja koji je povod za različite likovne događaje. Fantazmagonična predstava u kojoj su povremeno isprepletene figura čoveka i konja, deluje kao neponovljivo vizuelno zbivanje u kojem bojene senzacije posmatrača osvajaju svom silinom gestualne ekspresije. Vasa Dolovački je stilski identitet utemeljio na figuraciji poetske orijentacije. Njegove slike su pažljivo osmišljene likovno-jezičke celine koje nas privlače logikom svoje istinitosti i nesvakidašnjosti. U dodiru slikarskog oka i sveta oko sebe Braca Đurković u ekspesionističkom maniru stvara prizore pune dramatike. Svi plastički elementi slike pokazuju raskošnu imaginaciju i njegovo vladanje jezikom slike. Polazeći od čulnog doživljaja, preko emotivnog do idejnog, Slavko Krunić razvija likovni svet u kome se prepliću izmaštani i realni prizori. On kombinuje simbole različitog tipa stvarajući osobene vizuelne zapise u kojima kompaktnost i mirnoća površina stvaraju kompozicioni štimung. Momo Macanović delo koncipira na realistički intoniranim motivima i estetici lepog. Uhvatiti smisao onoga što je prošlo i u sebi pratiti njegov eho koji potom transponuje u umetničko delo, za njega znači poći od realne datosti, preoblikovati je u poetsku viziju stvarnosti i u njoj izbrisati granicu između onoga što je bilo i što je sada, istakla je ona u pratećem tekstu postake.

Energija, vitalnost, radost pulsiraju u crtačko-hromatskim bravurama Danice Masniković gde je svet životinja povod za rapsodiju kolorističkog doživljaja. Istovremeno, kroz njihovu pojavnost manifestuju se čovekove osobine ali i skreće pažnja na pojedine društveno važne teme (ekologija i sl.). Umetnost Bojana Otaševića je složena estetska i značenjska konstrukcija sazdana na elementima uzetim iz života. Njegova slika je svojevrstan unutrašnji dijalog autora sa ljudima u svom okruženju, sa nehumanim svetom i sveopštim egoizmom, ona je nemi svedok vremena u kojem živimo. Jedan od bardova domaće likovne scene, Aleksandar Cvetković, veran je apstraktno-asocijativnom jezičkom modelu. Doslednost stila može se pratiti u svim fragmentima dela, od pojavnog sloja, preko kompozicione organizacije do negovanja lične varijante znakovnosti, navela je Olivera Vukotić.
Izložba je otvorena do 8. novembra.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari